Sayfalar

4 Ocak 2011 Salı

MANDALİN PELTELİ MUHALLEBİ


Hazır kış aylarındayken, kış meyveleriyle hazırlanan bir tatlı anlatayım dedim. Yine çok basit, yine çok ferah bir lezzet: Hem sütlü, hem meyveli, hem de hafif bir tatlı..Ben zaten çocukluğumdan beri pelteye bayılırdım. Bir de böyle muhallebiyle kombinlenmiş halinin tadına doyamadım. Muhtemelen siz de doyamayacaksınız. Sevgili Yıldız'ın etkinliğine de gidecek bu tarifimiz. Afiyet olsun..
Malzemeler:
***********

Pelte için:
-----------
*12 adet mandalin ve çıkan mandalin suyu kadar içme suyu
*4 çorba kaşığı buğday nişastası (yoksa mısır da olur)
*2 çorba kaşığı şeker

Muhallebi için:
-----------------
*1 litre süt
*5 çorba kaşığı toz şeker
*1 paket vanilya
*4 çorba kaşığı un
*2 adet yumurta

Yapılışı:
********
*Öncelikle muhallebi malzemesini bir tencereye alıp karıştırarak pişirin.
*Kare veya dikdörtgen bir cam kalıba- kalıbı ıslattıktan sonra - dökün.
*Dolaba alıp soğutun.
*O arada da pelteyi hazırlamak için mandalinleri sıkarak suyunu çıkarın ve diğer pelte malzemesini ekleyip karıştırarak pişirin.
*Altını kapatın ve iyice donan muhallebinin üzerine dökün.
*Eğer arzu ederseniz muhallebinin üzerine pettit beurre veya kepekli bisküvi sıralayıp pelteyi öyle dökebilirsiniz.
*Üzerini istediğiniz gibi süsleyin ve dolapta soğuttuktan sonra dilimleyerek servis yapın.



21 yorum:

  1. mm nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Lezzet Sarayım, sağol canım..

    YanıtlaSil
  3. Çok sevdim bu tarifi listeme aldım Serapcığım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık. Mandalina portakal ne varsa hayır demem, ah bide kestaneli tatlılara:) umarımmesaj alınmıştır:)

    YanıtlaSil
  5. Mineciğim, çok hafif olduğunun garantisini verebilirim. Afiyetler olsun, sağol canım..

    Afetçim, hakiki kestaneli tarifi sen kaybettiysen ben bulayım bari:)) Ama bi yalancı tarifim var, onu tekrar yayınlarım olmazsa..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  6. harika bir tarif, çok sağlıklı.kesinlikle yapacağım.içinde yağ olmaması nasıl güzel. çok öpüyorum sizi.

    ellerinize sağlık.kucak kucak sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bayılıyorum şu portakalllı,mandalinalı lezzetlere.ellerine sağlık canım enfes olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Bernacım, senin portakallı-etimekli tatlın cebimde, ben de bayılıyorum sorma..En kısa zamanda onu da yapıcam canım. Sağol..

    Nihancım, çok sağol canım kardeşim. (Affedildim dimi:))

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel ve lezzetli bir tat olmuş. Ellerine sağlık canım. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık biz ailecek seviyoruz bizdeki adı yaz tatlısı:))) çok güzellll

    YanıtlaSil
  11. serap ablaamm...
    günaydıııın:))
    o minik göbeğinden şikayetçi olan oğluşunun yanaklarını ablası olarak öpüyorum.inşallah benim oğlum da o yaşlarında böyle güzel diyaloğu olur annesiyle.size imreniyorum.özellikle resminize:))

    ablammm bu arada mandalinalı muhallebine bayıldım.yıldız ablama tarif yağıyor maşallah.çok beğendim lezzetini.ellerine sağlık.

    not:yorumun yüzümü gülümsetti.allah da senin yüzünü gülümsetsin:))

    YanıtlaSil
  12. Alevim, ablasının tatlısı; amin inşallah. Allah hiçbirimizi evladıyla sınamasın yarabbim, hep iyi olsunlar, zayıf olsunlar ama iyi olsunlar. Sağol bitanem, hepsi için sağol..

    YanıtlaSil
  13. Handancım, Haticecim; sağolun..

    YanıtlaSil
  14. Sütlü ve meyveli tatlılar her zaman favorim, çok hoş olmuş, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. mandalin en çok sevdiğim meyvelerden biri, birde tatlıya eşlik etmiş eminim harika olmuştur. ellerinize sağlık, güzel bir gün diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Mis gibi kokusuyla, hem hafif hem de çok lezzetli olmuş. Mandalinalar bitmeden hemen denemeli. Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Egecim, Serpilcim, Aslıcım; çok teşekkür ederim, sağolun..

    YanıtlaSil
  18. Tamam işte tatlım yapmışsın ... bukadar gerisi benim işim
    şimdi ben gelip tarifi alacağım ve aldım :))
    Teşekkürler
    ellerine sağlık ..
    Gelen tarifleri sırasıyla yayınlıyorum seninki pazartesi yayında olacak...
    Sevgiler......

    YanıtlaSil
  19. Etkinlik logosunu eklemek istersen sayfana ki bence böyle yapılıyor genelde daha çok kişiye ulaşması için...
    1. benim sayfama gelip sol tarafta görmüş olduun portakallı logunun altında bir küçük pencere var orada kodlar var onları kopyalıyorsun..
    2. Kendi sayfana gelip kumanda panelinden tasarımı tıklıyorsun " gadget ekle yeri tıklayıp açılan pencereden yukarıdan aşağıya doğru " HTML/JavaScript " yeri bul ve kodları oraya yapıştır ve kaydet i tıkla sonrada blogunda görünmesini istediğin yere koy mesela prfilin altı yada arkadaş listenin altı üstü olabilir...
    Bu kadar şekercim :))
    Hadi göreyim seni :)))

    YanıtlaSil
  20. Canım
    etkinlikte yarın tarifin yayında olacak..
    Tekrar teşekkür ederim ....

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...