Sayfalar

6 Ocak 2011 Perşembe

HAVUÇLU PASTA


Havuçlu pasta tarifi
Havuçlu tatlı tarifi


Bu pastayı oğlumun liseden bir sınıf arkadaşının annesinden öğrenmiştim. Benim oğlum da dahil olmak üzere çocuklar bunu o kadar seviyorlardı ki kadıncağız her hafta en az bir fasıl yapıp okula göndermeyi görev edinmişti. Ben de o zamandan beri bu pastayı sık sık yapar oldum. Tabanı tamamen hamur bir pastadan daha tercih edilebilir olduğu kesin. Özellikle çocuklar için faydalı, anneler için de yapımı çok kolay bir pasta bu. Afiyet olsun..

Malzemeler:
****************

*8 adet orta boy havuç
*2 su bardağı şeker (daha az tatlı severseniz 1,5 bardak koyabilirsiniz)
*1 paket sade pötibör bisküvi (yulaflı bisküvi, bebe bisküvisi veya kakaolu pötibör de olabilir)
*1 tatlı kaşığı tarçın
*10-12 adet ceviz içi

Üzeri için :
----------------------
*1 paket toz krem şanti
*1 su bardağı süt

Süsleme için:
--------------------------
*Çakıl çikolata taneleri
*Damla çikolata
*Hindistan cevizi

Yapılışı:
****************
*Havuçları rendeleyip derince bir tencereye alın, üzerine şekeri ve tarçını da ekleyin.
*Suyunu salıp çekene kadar pişirin.
*Altını kapattıktan sonra irice kıydığınız cevizleri ve kırıkladığınız bisküvileri içine katıp iyice karıştırın.
*Nasıl bir şekil istediğinize bağlı olarak ister kelepçeli kalıba, ister yuvarlak / kare borcama karışımı bastırın. *Üzerine süt ve toz krem şantiyle çırparak hazırladığınız kremayı da yayın.
*Buzdolabında soğutun.
*Süsleme için malzemelerden herhangi birini kullanabilirsiniz.
*Dilimleyerek spatül yardımıyla çıkarın ve servis yapın.










6 yorum:

  1. Hımmmmmmmm
    şu an çay içiyorum veeeee bu pastadan bir dilim istiyorum :))
    Ellerine sağlık canım.........

    YanıtlaSil
  2. Canım benim, hemen bir dilim uçurayım Alsancak taraflarına:)) Sağol..

    YanıtlaSil
  3. Serap'çım ellerine ve emeklerine sağlık. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  4. Serapçım hiç yemedim ama eminim çok güzeldir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Gülercim, bir kere dene bence. Çocuk varsa bayılır emin ol. Çok lezzetli oluyor. Sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...