Sayfalar

7 Ocak 2011 Cuma

PARATHA (HİNT GÖZLEMESİ)


Paratha tarifi 
Hint gözlemesi tarifi 
Paratha nasıl yapılır
Hint gözlemesi nasıl yapılır 


Bu muhteşem Hint gözlemesini, Türkiye ziyareti dönüşünde nefis tarifler sunan sevgili Cafe Pepela' dan alıp yaptım. O hafta pazar alışverişinde karnıbahar da almıştım. 'Tam sırası' deyip sıvadım kolları. Güzel bir şey olacağından emindim ama tadını merak da etmiyor değildim. Nihayet bitti ve akşamüstü çayının yanına servis edildi. Eşim de ben de bayıldık doğrusu. Karnıbahar lezzetinin fazla baskın olmadığı ama yeteri kadar hissedildiği ilginç bir lezzet oldu. İzmir tulumuyla tüketmenizi tavsiye etsem, ayıp etmiş olmam umarım (hoşgörünüze sığınarak). Afiyet olsun.. 

Malzemeler:
*************

*250 gr.karnıbahar (miktarı arttırabilirsiniz)
*Aldığı kadar kepekli un (beyaz un da kullanabilirsiniz)
*3 - 4 yemek kaşığı kıyılmış maydanoz veya taze kişniş
*Tuz ve baharatlar

Yapılışı:
****************** 
*Karnıbaharı iyice haşlayıp süzün ve ezin. 
*İçine tuzunu, dilediğiniz baharatı, kıyılmış maydanoz veya taze kişnişi koyun. 
*Ununu yavaş yavaş ekleyerek elinize yapışmayacak gözleme hamuru kıvamına getirin. 
*Yarım saat kadar üzeri örtülü olarak dinlendirin. 
*Yumurta büyüklüğünde parçalara ayırıp herbirini servis tabağı büyüklüğünü geçmeyecek şekilde açın. 
*Yağsız tavada önlü arkalı pişirin (üzeri göz göz olana dek) 
*Peynir veya dilediğiniz katıkla servis edin. 










17 yorum:

  1. Harika bir tarif
    ellerine sağlık ...
    Denemeliyim bunu ilk fırsatta:))

    YanıtlaSil
  2. Tam kışlık, çaylık lezzet, Beş çayında mükemmel gier, eline sağlık Serap çım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Yıldızcım, Afetçim; en kısa zamanda deneyin. Ellerinize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım her zamanki gibi nefis.

    YanıtlaSil
  5. Bende okuduğumda bana da ilginç gelmişti deneyeyim dedim sen benden önce davrandın. Sen çok yaşa emi. Tarifi vereninde seninde ellerine sağlık. İyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  6. Bernacım, Nilgüncüm; sağolun. İyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  7. Ayip etmis olurmuyum ?
    Tabii olursun..!!
    Burda izmir tulumunu deli gibi özlemis birisi var sonucta..
    Ben Izmir tulumunu bulsam var ya yaninda gözleme bile istemem..:)))
    Her ne kadar tarif ilginc geldiysede benim gözüm yinede tulum peynirinde kaldi:))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Çok değişik ve çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Bende denemek istiyorum bu tarifi ama bir türlü sıra gelmedi:)
    Ellerine sağlık ablacım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Süntercim; ben sana hiç kıyamam..Hay dilim tutulaydı da demez olaydım:)) Canım benim sen çok yaşa emi..Allah tez zamanda kavuştursun inşallah..

    YanıtlaSil
  11. Handancım, Yeşimcim; sağolun canlarım..

    YanıtlaSil
  12. İzmir Tulumunu Libya'da bulunur mu ?
    Cevap veriyorum-
    Haaaayıır! :)
    Ne yapacağız şimdi ablacığım..
    Parathalar bomba görünüyor,ellerine sağlık.
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  13. Ah Şeymacım, Sünter'e ettiğim ayıbı sana da etmiş oldum desene:)) Kıyamam ban sana yaa..Gönlüne, tarifine sağlık güzelim..

    YanıtlaSil
  14. Maillerde bu tarifi görmüştüm ama fotoğrafıyla görmek daha güzelmiş ellerine sağlık...sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Cafe Gustocum, teşekkür ederim canım..

    YanıtlaSil
  16. Serapçım,bu çok hoş.Hemen yapacağım,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Bu tarif tam senlik hakikatten Dilekçim:) Hemen.. hemen.. :))

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...