Sayfalar

29 Aralık 2013 Pazar

TAM BUĞDAYLI POĞAÇA

Tam buğday unuyla poğaça nasıl yapılır
Tam buğday unlu poğaça tarifi
Tam buğdaylı poğaça tarifi


Tam buğdaylı poğaça, sağlıklı beslenmeye çok önem verenler için güzel bir tarif. Tam buğday veya tam çavdar gibi unlara beyaz un karıştırmadan hamur yoğrulamadığını, yoğrulsa da kabartılamadığını veya pişirilemediğini düşünür çoğumuz (hazır ekmek unu karışımlarından değil, zahirecilerden aldığınız tam unlardan bahsediyorum) Hatta birkaç yıl öncesine kadar ben de öyle düşünüyordum ama yılmaz denemelerim sonucu hiç de öyle olmadığını keşfettim. Bütün mesele hamuru olabildiğince yumuşak tutmakta. Eğer bu kurala uyulursa, beyaz un eklemeye hiç ihtiyaç kalmıyor. Bakınız: Zeytinli Saf Çavdar Ekmeği .. Ben tam buğday unu ile hamur tutup, yaz patlıcanından kavurarak dipfrize attığım patlıcanlı içi kullandım. Siz içini damak zevkinize göre doldurup bohçalayın, hepsi bu.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*********************
Hamuru:
-------------------------
*1 adet yumurta (beyazı hamuruna, sarısı üstüne)
*2 dolu çorba kaşığı tereyağı (oda ısısında yumuşamış olacak)
*Yarım su bardağı zeytinyağı
*1 adet kabartma tozu (isterseniz mahlepli kabartma tozu kullanabilir veya kabartma tozunuza bir çay kaşığı toz mahlep ekleyebilirsiniz)
*Yarım su bardağı yoğurt
*Az tuz
*2 + 1/4 su bardağı tam buğday unu

İç malzemesi:
----------------------
*Patlıcanlı  /kıymalı / peynirli / patatesli / tavuklu

Yapılışı:
********************
*Her zamanki gibi ununu en son ve azar azar olmak üzere ekleyerek, bütün hamur malzemesini güzelce yoğurun. Bir süre üstü örtülü olarak dinlendirin.
*İç malzemenizi dilediğiniz türde hazırlayın, sıcak ise soğutun ( aksi takdirde hamurunuzun kıvamını bozar )
*Dinlenen hamurunuzdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içinizde yassıltın ve içlerine malzeme koyun.
*İster klasik yarım ay şeklinde kapatın, ister benim gibi altta toplayarak yarım küre poğaçalar hazırlayın ve yağladığınız veya pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye sıralayın.
*Hepsi bittiğinde üzerlerine çırptığınız yumurta sarısını sürün ( bu esnada susam veya çörekotu da serpebilirsiniz)
*Önceden ısıttığınız 175-180 derece fırına verin.
*Üzerleri -poğaçalar çok sertleşmeden- yeterince kızardığında fırından alın.
*Biraz ılındığında servis edin.
*Çok şaşırtıcı bir gerçek: Beyaz unla yapılan poğaça kadar çabuk bayatlamıyor ..








15 yorum:

  1. Bu nefis undan taze taze köyümüzden gelir,sıkmamızı ve ekmeğimizi ondan yaparız..Hazır unlardan çok ama çok daha lezzetli olur..Hem de daha lezzetli..ellerinize sağlık,nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurşencim; öyle oluyor gerçekten.. Sağol canım..

      Sil
  2. ellerine sağlık serapçım, deneyeceğim muhakkak çok güzel görünüyor sıcak sıcak çok güzel olur. Sevgiler
    Figen Koçak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Figencim; sende yemiştik hayatım zaten tam buğdaylı.. Sen bu işi benden çok daha önce başardın.. İçerik ve detaylar farklı olabilir ama ana fikir aynı.. Bir de bunu dene bakalım.. Sağol hayatım..

      Sil
  3. Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık.
    Tam un hamur işlerini değiştiriyor lezzetini bir kat daha artırıyor, özellikle tart tabanında kıtır yapması çok hoşuma gidiyor.
    Mutlu yeni bir yıl diliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarecim; bak ben de tart halini bilmiyorum. Ama daha lezzetli yaptığı kesin, çünkü bu un beyazlatalım derken hiç birşeyi eksilmemiş bir un.. Sağol canım..

      Sil
  4. oo süperrr işte bunu ben de yerim artık beyaz un almıyorum yulaf ve tam buğday unlarını kullanıyorum .iç malzemede benlik hem yerim hem yanında yatarım:))))
    öptüm kocaman ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haticecim; ireden gerçekten takdire şayan :)) Sağol canım..

      Sil
  5. eline sağlık ablacığım enfes görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık nefis olmuş
    İyi seneler
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ablacığım ellerine sağlık benimde Konya 'dan gelen tam buğday unum var mutlka deneyeceğim. Tariflerine bayılıyorum hepsi birbirinden lezzetli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Selcenim; ne mutlu senden bunları duymak.. Sağol canım benim, umarım memnun kalırsın tariften..

      Sil
  8. Mmmmm.... çaya mı gelseydik? 😍

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...