Sayfalar

7 Şubat 2012 Salı

ELDE AÇMA ISPANAKLI BÖREK (Mayasız)

Elde açma börek tarifi
El açması mayasız börek tarif
El açması ıspanaklı börek
Elde açma ıspanaklı börek
Ispanaklı börek tarifi


Elde açma ıspanaklı börek favorim. Bahçedeki ıspanaklar geçen Perşembe günü kar gördüler ama halen canlılar (desenize İzmir'in karından ne zarar görebilirler ki:) Çarşamba günü pazarda kendimi tutmuşum, yufka da almamışım. Niye? Şu yufka işini iyice geliştirmeye kararlıyım da ondan. Bu ıspanaklar bir el açması börekte can bulmalı yani. Daha önce sevgili Yeşim'den tarifini alarak burada mayalı yufka'yı anlatmıştım. Fakat o yufkayla yapılan böreği komşularım yemiş ve bunun mayasız olanını mutlaka denememi tavsiye etmişlerdi. İşte o gün bugündür niyet vardı yani..Neyse, kısmet bugüneymiş. Denendi, geçer not aldı. Yani kat kat ve incecikti, kıyır kıyırdı. Ama bana göre yine de mutlaka geliştirilecek; gerekirse bir İstanbul çıkarmasında Chef's İstanbul'un börek kursuna gidilecek ve daha iyi nasıl yapılabilir öğrenilecek:) Şimdilik benden bu kadar, bakalım sizler nasıl yapıyorsunuz..Afiyet olsun..

Malzemeler:
*************
İçi için:
----------
*Yarım kilo ıspanak (iç malzeme olarak kıyma-peynir-patates de tercih edebilirsiniz)
*300 gr. lor veya beyaz peynir (hangi türünü isterseniz)
*Tuz ve isteğe bağlı baharat 

Hamuru için:
----------------
*Yarım kilo un
*320 ml. su
*1 yemek kaşığı sirke (hamurun kıyır olması için) 
*Az tuz
*1 yemek kaşığı zeytinyağı

Ara sıvı malzeme:
---------------------
*1 kase zeytinyağı

Üstü için:
--------------
*Az zeytinyağı ve 1 yumurta

Açmak için:
----------------
*Nişasta

Yapılışı:
*********
*Hamur malzemesini iyice yoğurun ve pürüzsüz bir hamur yapın. Ağzını örtüp bir kenarda dinlenmeye bırakın.
*İç malzemesini hazırlamak için ıspanakları yıkayıp olabildiğince ince doğrayın, elinizle harmanlayarak biraz sönüp azalmalarını sağlayın. Loru ufalayıp içine ekleyin. Damak zevkinize göre tuz, karabiber, toz veya pul kırmızı biber ekleyin.
*Hamurunuzu 28 küçük parçaya ayırın ve 4'er toptan oluşan 7 grup oluşturun.
*Her bir 4'lü minik topu kahve fincanı genişliğinde ve nişasta yardımıyla açın. Aralarına fırçayla az yağ sürerek 4 kat üstüste koyun (en üste yağ sürmeyin, çünkü oraya oklava değdireceksiniz, hamurun oklavaya yapışmaması için bu önemlidir) kenara ayırın. Diğer 4'lülere de aynı işlemi tekrarlayın.  Aşağıdaki gibi olacaklardır:

*Şimdi 4'er kattan oluşan minik yufkalarınızın herbirini önünüze çekip yine nişasta yardımıyla ve oklavayla büyütebildiğiniz kadar büyütün. Piyasa yufkalarının yaklaşık üçte ikisi büyüklüğe kadar yırtılmadan gelebiliyorlar. Üzerine biraz sıvıyağ sürün. Aşağıdaki gibi olacaktır.

*Şimdi de gözkararı 7 eşit parçaya ayırdığınız harcınızdan yufkanızın içine güzelce serpiştirin. Ve bir kenarından başlayarak sarın. Sonra kendi etrafında döndürüp gül şekline getirin ve yağlanmış tepsinize koyun. Bu da aşağıdaki gibi olacaktır:

*Diğer 6 yufkayı da bu hale getirdikten sonra üzerlerine, sıvıyağın içine kırıp çırptığınız yumurtayı sürün. 200 derece fırında börekler iyice kızarıp ilk fotoğraftaki gibi renk alana kadar pişirin.









18 yorum:

  1. Süper, hamaratçım.Ne zaman iyileştin de , börekler açtın.Maşallah arkadaşım, maşallah.

    YanıtlaSil
  2. Ablacım daha ne olsun bilmem..Hemde en sevdiğimden ıspanaklısından:)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. mmmmmhhhhh.nefis gorunuyor.ellerine saglik.bayildim.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  4. şu yufka işini öğrenmek lazım. Annem harika yapar ama ben hiç bulaşmadım.
    ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. var mı elde açma yufkalısı gibi..
    olsun be ablacım,bu halini bile başıma taç ederim emin olun..
    emeklerinize sağlık..
    gönül dolusu muhabbetlerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  6. Daha ne olacak canım benim ellerine sağlık miss gibi börek olmuş.
    Ellerine sağlık.
    Öpüldün.

    YanıtlaSil
  7. sonradan alıştım ıspanaklı böreğe ama şimdi çok sık yapıyorum,
    ellerine sağlık nefiss görünüyor,gece gece üşenmesem mutfağa atacağım kendimi,
    :)
    güzel bir gün diliyorum.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. afiyet bal olsun canım benim. ben de aynı yöntemle tek tek açıyorum bezeleri.

    bir arkadaşımda 3 adet birlikte alt 3 adet üst ortaya iç koyup yapıyor.

    herkes denesin Serapçığımın bu tarifini harika oluyor.
    öptüm seni.

    YanıtlaSil
  9. Güzel arkadaşım bahçeme dört gözle ıspanak ekmeyi bekliyorum şu an toprak maalesef Ankarada buz ve kazılacak gibi değil yoksa ıspanak tohumum hazırda bekliyor bahçeden o taze ıspanakları toplamak salatasını böreğini yapmak bambaşka bir keyif..eline sağlık sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Mmmm, bayılırım ıspanaklı böreğe, hele de el açması. Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Dilekçim; çok şükür daha iyiceyim hayatım, sağol..

    Havvacım; işte kendimizce yaptık bişeyler:)) Sağol..

    Sevgili Cafe Biscuitje; ıspanaklı sevilmez mi, sağol..

    Saadetçim; benimkilerden yapan yok, kendi kendime öğrenmeye çalışıyorum işte:))

    Ayşegülcüm; bir aceminin elinden çıktığı düşünülürse, evet, fena değildi:))

    Ferayım, sağol hayatım:)

    Haticecim; hepsinin vardır elbet kendi içinde bi güzelliği:)) Sağol canım benim..

    Şükrancım; o bahçede yetişen gibisi gerçekten olmuyor başka yerde, katıksız, ilaçsız..Sağol canım, inşallah en kısa zamanda ekersin..

    Elifçim; elimizden geleni yapmaya çalıştık naçizane:)) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  12. ellerine saglik ablacim, tadanlar arasinda olmak isterdim...

    YanıtlaSil
  13. Şeydacım; inşallah bir gün, bebişinle gelirsin de sana da yediririm:)) Sağol ablacım..

    YanıtlaSil
  14. Ben turkiyedeki yufkalarin tadini bilmiyorum o yuzden acaba o satin yufkalar mi yoksa elde acma yufkayla.mi boreklet daha guzel olur? Satin yufkalara dokulen sos acaba ev yufkasina da dokulse hamurlasma.olur.mu ?

    YanıtlaSil
  15. Eğer yufkayı yeterince ince ve kat kat açabilirseniz, sos hamurlaşma yapmaz. Garantili çıtırlık için zeytinyağı yerine çiçekyağı kullanın ve açma işlemini mutlaka nişastayla yapın. Elde açmayla da hazır yufkayla da beğenen var, bu biraz da zevke kalmış tabii ama el açması bence bambaşka:)

    YanıtlaSil
  16. Tarifiniz için teşekkürler en kısa zamanda ben de deneyeceğim .ELİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  17. Çok teşekkür ederim sevgili ziyaretçim.. Şimdiden kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Ozellikle mayasiz bir tarif ariyordum.Bugün deneyecegim insaallah.

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...