Sayfalar

16 Ekim 2010 Cumartesi

NOHUTLU EKMEK

 Nohutlu ekmek tarifi
Nohutlu ekmek nasıl yapılır 


Hiç el attığınız her işin ters gittiği, yaptığınız her yemeğin lezzetsiz olduğu zamanlar olur mu? Benim bazen olur ve kendimi teselli etmek  için 'Merkür tersine gidiyor herhalde bu aralar..' deyip suçu zavallı Merkür'ün üzerine atıverir ve sıyırırım kendimi. Birkaç hafta önce böyle zamanlarımdan birinde- biraz kendi dalgınlığımdan biraz da düdüklünün gazabından olsa gerek- sadece 5 dakika haşladığım nohut 'püre' olunca bu ekmek çıktı ortaya. Çoğunuz şaşıracak belki ama ben humussevmeyengillerdenim.. Damak zevkime bir türlü uyduramadım gitti. O nedenle kolları sıvayıp ve malzemelerini ölçerek koyup size bu tarifi ürettim. Kokusunu, lezzetini hayal edebilirseniz yaparsınız. Afiyet olsun.. 

Malzemeler:
************* 

*Haşlanmış haliyle 2 su bardağı nohut
*1 su bardağı oda sıcaklığında yoğurt 
*4 su bardağı un (sadece kepekli un kullanabilir veya 3 ölçü beyaz un + 1 ölçü saf kepek koyabilirsiniz)
*1 yemek kaşığı pekmez
*1 yemek kaşığı zeytinyağı 
*1'er yemek kaşığı olmak üzere : Keten tohumu, haşhaş tohumu ve çörekotu 
*1 tatlı kaşığı tuz 
*1 paket instant (toz) maya 


Yapılışı:
**********
*Nohutu patates ezicisi veya çatalla ezin ama robottan geçirmeyin.Yani biraz taneli kalmasında fayda var. 
*Ezilmiş nohut da dahil olmak üzere un haricindeki tüm malzemeyi yoğurma kabına alın. 
*Yoğurdunuzun kıvamına göre un miktarı değişebilir, o nedenle önce 3,5 bardak un ekleyip kıvamına bakın, gerekirse yarım bardak hatta duruma göre biraz daha fazla un ekleyin ve yoğurun. 
*Kabın ağzına streç film kapatıp ılık bir ortamda kabarmasını bekleyin. 
*Kabardığında un serpilmiş tezgaha alın, elinize hiç yapışmayacak hale gelene kadar yoğurarak gazını aldırın.
*Pişireceğiniz kabı yağlayın ve hamuru içine yerleştirin. 
*Ağzını örtüp tekrar kabarana kadar yani tepsi mayası gelene dek ılık bir yerde bekletin. 
*Kabardığında, önceden 200 dereceye ayarlanmış fırına koyun ve üzeri kızarana kadar pişirin. 
*Üzeri kızardığında 175 dereceye indirip 20 dakika kadar daha içinin pişmesini bekleyin. 
*Dışarı alın, biraz bekleyip kabından çıkarın ve tel ızgara üzerinde soğutun. 

 


   

14 yorum:

  1. iyikide nohut ezilivermişte bu güzel ekmek çıkmış ortaya.ellerine sağlık canım nefis.

    YanıtlaSil
  2. Nohutlu ekmek denince, nohut mayalı ekmek düşündüm ve koşa koşa geldim. Bir yandan da şu nohut mayasını bir beceremedim diye söylendim kendime.
    Ama, nohutlu ekmek çıktı karşıma ve tesadüfün yol açtığı bu güzel fikre bayıldım.
    Eline sağlık, lezzetli bir somun olduğuna eminim.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor Serap'cım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ayy, enfes görünüyor ama hamur yoğuramamak gibi bir yeteneksizliğim var, bileklerimdeki sinir sıkışmasının da rolü var tabii bunda ama şimdi şu ekmekten olmalı ve yemeliydik yani:))
    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Bernacığım, bazen şanssızlıklar şans oluveriyor aynen dediğin gibi. Her şerde bir hayır vardır atasözüne tipik örnek. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. Ekmekçi kızım, nohut mayalıyı ben de duydum ama henüz denemeye hazır değilim. Böylesi hem basit hem de yeteri kadar lezzetli nasıl olsa.. Sağol..

    YanıtlaSil
  7. Petekçiğim, sağolasın. Berna'nın dediği gibi iyi ki nohut ezilivermiş..))

    YanıtlaSil
  8. Nurşen Hanımcığım, ben yeteneksizlik olduğuna inanmıyorum ve 'estağfurullah' diyorum. Ellerdeki arızayı ameliyatla geçirdiğimi biliyorsunuz ve emin olun isteseniz de yapamazsınız o ellerle zaten. Tedavi olun hele, sonra denersiniz belki..Sevgiler, sağolun..

    YanıtlaSil
  9. her işte bir hayır vardır iyide ezilmişler ekmeğin içine girmişler:) ekmek nefis duruyor
    afiyet şifa olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  10. lezzetli somunlar, serap17 Ekim 2010 09:28

    Sağolun Feriha Hanımcığım, bence de her şerde bir hayır vardır. Üzülmemek lazım, bir işe mutlaka yarıyor. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Bizim evde ekmek yapma makinası var. Ailecek o kadar cok ekmek tüketiyoruz ki bu işin sonu ancak makina dedik ve aldık. Aslında herkese tavsiye ederim ama boyle güzel ve lezzetli tarifler bulunca da kendi ellerimle yapmayı tercih ediyorum :) Bunu haftasonu kesin deneyeceğim, teşekkürler :)
    Sevgiler
    Sıla

    YanıtlaSil
  12. Sılacığım, o zaman bu ekmeği elde yapıp taze taze tüketmek şart oldu artık senin için. Afiyet olsun canım, sağol..

    YanıtlaSil
  13. İyiki unutmuşun nohutları bak ne güzel ekmek çıkmış ortaya :))
    ellerine sağlık canım misssssssler gibi olmuş.......

    YanıtlaSil
  14. Sağol Yıldızcığım, bunlara kendi aramızda 'hayırlı kazalar' diyebiliriz herhalde değil mi? Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...