Sayfalar

6 Şubat 2011 Pazar

DOMATESLİ TAVUK


Domatesli tavuk yemeği tarifi
Domatesli tavuk nasıl yapılır
Diyet tavuk yemeği tarifi


Bu yemek, kayınvalidemin harika yaptığı yemeklerden birisidir (gerçi hepsini harika yapıyor da..) Eşimin önerisiyle nasıl yapıldığını sorup öğrenmiştim birkaç yıl önce, sağolsun bütün detaylarıyla anlatmıştı. O gün bugündür, sık sık yapıyorum, üstelik ben de severek yiyorum. Tabii yine sağlıklı bir tarif olduğunu söylememe bilmem gerek var mı.. Zira tavuğun göğüs etiyle yapılıyor. Tavuğun göğüs etini, benim ailemden bazıları da dahil,  sevmeyen çok kişi tanıyorum. İşte özellikle bu yüzden, bu tip domates- biber- bilumum sebze ile çeşnilendirme işini göğüs eti için öneriyorum.  Kalça etine hiçbir şey yapmaya gerek yok, kendi lezzeti yeter zaten. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*******************

*2 adet tavuk göğsü
*3 adet domates (yazdan yapılmış şişe domatesiniz varsa, 1 su bardağı kullanabilirsiniz)
*2 adet yeşil biber
*Tuz, karabiber
*2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:
********************
*Tavuk göğüslerini haşlayın (suyuna da pilav yapabilirsiniz) Soğuduktan sonra elinizle didikleyin ve lif lif ayırın. *Sıvıyağı tencerede kızdırıp verev doğradığınız yeşil biberleri soteleyin.
*İçine, doğradığınız domatesi veya şişe domatesini ekleyip biraz pişirin.
*Suyunu çekmeden önce; didiklediğiniz tavukları, tuzu ve karabiberi de tencereye alın.
*Domatesler suyunu çekene kadar birlikte pişirin, sonuna doğru biraz sıcak su ekleyip 5 dakika kadar daha ocakta tutun ve altını kapatın.
*Pilavla veya patates püresiyle birlikte servis edebilirsiniz.







11 yorum:

  1. ne kadar pratik ve lezzetli bir tarif! ellerine sağlık,tarif defterime yazdım :)

    YanıtlaSil
  2. Sağol Unicorn'cum..Şimdiden afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. aman serap ablam bana tavuk olsun da nasıl olursa olsun her haliyle aşığım ona:))
    eline sağlık.nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Canım çekti şimdi, yarın akşama yapayım bari, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Gögüs etini sevmeyen biri olarak bu sekli kesin denenecektir. Daha okurken bile istahim acildi. Hafif olmasida cabasi..
    Ellerine saglik:))

    YanıtlaSil
  6. Alevcim, Özlemcim, Süntercim, Elvancım; çok sağolun..

    YanıtlaSil
  7. Tavuğa bayılırım hele böyle olursa. Nefis olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. Serapcım öncelikle yeni yaşınının sana güzellikler getirmesini diliyorum...
    Tavuk göğsünü ben de bazen bol domatesli biberli yapıyorum. Kesinlikle daha lezzetli oluyor. Ellerine sağlık.
    EsEr - Vakit Buldukça

    YanıtlaSil
  9. canım benim ben de dün içine mantar ilavelisini yaptım çok sık yaptığım bir yemek süper bir lezzet ellerine sağlık.Ben kuru soğanda ilave ediyorum .malzemeleri ekle çıkar her seferinde harika oluyor.

    YanıtlaSil
  10. Handancım, Haticecim; çok sağolun canlarım..

    Esmacım; doğumgünüm için iyi dileklerine teşekkür ederim. Yemeğim için ayrıca teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...