Sayfalar

3 Şubat 2011 Perşembe

SOĞANLI DEREOTLU EKMEK


Soğanlı dereotlu ekmek tarifi
Soğanlı dereotlu ekmek nasıl yapılır 
Soğanlı ekmek tarifi 


Benim kendi iki kardeşimden başka bir de manevi kardeşlerim vardır bu hayatta. İşte bunlardan birinin 23 yaşındaki akıllı ve de tatlı kızı, benim bütün ekmeklerimin bir numaralı hayranıdır ve ben her fırsatta değişik bir çeşit yapıp gönderirim ona.. Dün; epeydir yapmayı planladığım ve hep ertelemek durumunda kaldığım
soğanlı dereotlu ekmeğin yapım günüydü. Zamanım kısıtlıydı ve o nedenle makinede yaptım ama pişerken çıkan kokular vardı yaa...Ah o kokular ve de dokular..(bakınız: fotoğraf) Yapın da koklayın.. Öyle anlatmakla olmaz.. Bu arada hemen belirteyim: Üstteki kavis hafif çökmeden, alttaki kavis ise karıştırma aparatını çıkarırken oluşan çukurdan kaynaklanıyor. Bu üst çökmeler maalesef aynı tarifin bir yapımında olmayabilirken, diğer bir yapımında oluşabiliyor, ekmek makinesinin cilvesi diyelim. Havanın veya kullanılan suyun ısısından, mayanın bayatlığından, azlığından, çokluğundan, hatta soğanın saldığı sudan bile, kısacası pek çok sebepten olabilir. Dert etmeyin. Unutmayın, imaj hiçbir şeydir, açlık herşey:)) Karnınızın keyifle doyduğuna bakın....Afiyet olsun..

Malzemeler:
*********************
*500 gr.beyaz un
*330 ml.su
*2 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 yemek kaşığı pekmez
*1 iri baş veya 2 orta boy soğan
*Yarım demet dereotu
*2 yemek kaşığı keten tohumu
*1 tatlı kaşığı tuz
*1,5 tatlı kaşığı instant maya

Yapılışı:
*******************
*Sıvı malzemeler önce olmak kaydıyla tüm malzemeyi makinenizin haznesine koyun ve temel ekmek programında çalıştırın.
*Piştikten sonra tel ızgara üzerinde soğutun.

*Not: Daha önceki kayıtlarımıza göz atan arkadaşlar hatırlayabilir belki, yoğrulmayan ev ekmeği (makinede) tarifimiz vardı. Dokusu aynen onun gibi oldu, son derece elastik ve göz göz..







11 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık ekmeğin her zamanki gibi harika maşallah öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Haticecim, Deryacım; çok sağolun arkadaşlarım..

    YanıtlaSil
  3. Ben ekmeklerimizi hep makinada ama hazır paket unlarla yapıyorum. Senin bu tarifini de yarın sabah kahvaltısına gelecek arkadaşlarım için deneyeceğim. Teşekkürler Serap'cım.

    YanıtlaSil
  4. oh mis gibi ekmekler ellerinize sağlık.Hayırlı akşamlar..

    YanıtlaSil
  5. Nilgüncüm, bunu yap, arkadaşlarına gerine gerine 'ekmek yaptım' diyebilirsin:)) Sevgiler canım..

    Ahsen Haticecim, sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. selamların en güzelini gönderiyorum ablama
    ellerine sağlık diyorum...
    nefis görünüyor ekmeğin.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Alevcim; şükür sesini duyurana:) Sağol bitanem, sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. USTACIMM:)) HEMEN ŞİMDİ YAPMAYA NİYETLENDİM AMA 3 SAAT UYANIK KALAMAM YARIN YAPARIM İNŞALLAH,ÜST ÇÖKMESİ SU MİKTARININ FAZLALIĞINDAN İMİŞ BAZEN ÇÖKÜYOR BAZEN ÇÖKMÜYOR AMA BENİ ÜZÜYOR:(
    ŞİFA OLSUN
    HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  9. hayırlı cumalar ablacım.
    nefis görünüyor.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Feriha ablacım, Yeşimcim; çok sağolun, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...