Sayfalar

7 Şubat 2011 Pazartesi

SAKIZLI MUHALLEBİ

Sakızlı muhallebi tarifi
Damla sakızlı muhallebi tarifi 


İçine sakız girmiş herşeye bayılıyorum. En çok sütlü tatlılara yakışıyor. Son yıllarda kurabiyelere sıklıkla kullanılır oldu. Bir de bizim Çeşme'mize Sakız Adası'ndan reçeli geliyor ki, anlatılmaz yaşanır, o derece yani..Yine de en pratik kullanımı sütlü tatlılarda oluyor. Buyrun sakızlı muhallebimize.. Afiyet olsun..


Malzemeler:
*******************

*1 litre süt
*2 kahve fincanı un
*1 kahve fincanı pirinç unu
*3 kahve fincanı toz şeker
*4 adet damla sakızı veya 4 adet Vivident Damla Sakızlı  (bildiğiniz dikdörtgen beyaz sakızlardan, şu lacivert kutuda satılan ve içinde pek çok bulunanlardan..aynı işi görüyor, merak etmeyin)
*İstenirse 50 gr.margarin (ben koymuyorum)

Yapılışı:
******************
*Sütü bir tencereye alıp; içine unu, pirinç ununu, şekeri,  eğer normal damla sakızı kullanacaksınız çok az şekerle dövülmüş damla sakızını, Vivident kullanacaksanız da draje damla sakızlarını ekleyin ve tencereyi ateşe oturtun.
*Çırpma teliyle karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin, eğer margarin kullanacaksanız son aşamada onu da ekleyip karıştırın ve tencereyi ateşten alın.
*Muhallebiyi 10 dakika kadar çırpın ve kaselere boşaltın.
*Üzerini dilediğiniz gibi süsleyerek soğuk servis edin.






8 yorum:

  1. bende o sakız aromasını çok severim sütlü tatlılarda ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Serap'cım bende yapıyorum ama pirinç unu yerine mısır nişastası koyuyorum. Yerken damağımda kalan sakız kokusuna da bayılıyorum. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  3. Gülercim; sanki hiç sevmeyen yokmuş gibi gelirdi bana. İlk kez sakız lezzetini sevmeyeni duyduğumda acayip şaşırmıştım. Olsun, biz seviyoruz ya, önemli olan bu değil mi? Sağol arkadaşım..

    Nilgüncüm; ben bazen sırf unla da yapıyorum, kaldı ki un-nişasta ikilisi daha da harika olur. Ama bu haliyle de damakta bıraktığı muhallebi hissi çok değişik. İnternette bulmuştum bu tarifi yanılmıyorsam, denedim ve beğendim. Seninki gibi de denerim bir gün..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım sakızlı muhallebiye ve içinde damla sakızı olan her şeye.
    Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. Özlemcim; sen de bendensin desene:)) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. Canım çok merak ediyorum sakız reçelini inşallah İzmir'e gitmek kısmet olursa alıcam.Ellerine sağlık enfes görünüyor öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Ablacım bende bu muhallebiye falım sakız varya damla sakızlı lacivert ambalajlı olan ondan atıyorum 1 tane:)vividentte oluyor demek öğrenmiş oldum.
    ellerine sağlık.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Deryacım; sen İzmir'e hele bi gel, sakız reçelin benden olsun..Sağol canım..

    Yeşimcim; damla sakızı 1 tane koyuyorsan çok az ablacım. 3 tane falan at ki şöyle adam gibi sakız koksun:)) Afiyet olsun canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...