Sayfalar

18 Ekim 2010 Pazartesi

PEKMEZLİ KEK

Pekmezli kek tarifi
Pekmezli kek nasıl yapılır


Eşimin şehir dışı seyahati dolayısıyla dün yalnız kalınca, soluğu Bostanlı'da kuzenimin yanında aldım. Epey bi çene suyu çorba yaptıktan sonra O'nu da alıp bizim eve geri geldim. Nezleden çok muzdarip ve halsizdi. Kendisini sağlam bir bakıma aldım: Bitki çayları, pastiller, ilaçlar..veee pekmezli bir kek ! Şifa niyetine denir ya hani..İşte öylesinden. Öldük bayıldık, güldük ayıldık..Hasılı çok beğenildi.. Buyrun afiyet olsun.. (Lezzet dergisine teşekkürler..)

Malzemeler:
****************

*2/3 su bardağı tam buğday unu
*1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu (yaklaşık 1 paket)
*1 tatlı kaşığı tarçın
*1 tatlı kaşığı hindistan cevizi
*1/4 tatlı kaşığı çekilmiş veya dövülmüş karanfil
*1/4 tatlı kaşığı yenibahar
*1,5 su bardağı kuru üzüm
*Yarım su bardağı eritilmemiş tereyağı
*Yarım su bardağı toz şeker
*2 yumurta
*Yarım su bardağı pekmez
*Yarım su bardağı iri çekilmiş ceviz içi

Yapılışı:
************
*Ben çiçek kalıpta yaptım ama siz tarifteki gibi dikdörtgen borcam kullanırsanız daha sağlıklı olur. Çünkü tam buğday unu kabarmayı önleyen bir ürün; bu nedenle kalıba bir-bir buçuk parmak (yatay olarak) eninde bir
hamur olarak dökülmesi, içinin daha iyi pişmesini sağlayacaktır.
*Fırın kalıbını yağlayıp, zeminine yağlı kağıt (pişirme kağıdı) serin.
*Un, kabartma tozu ve baharatları bir kaseye eleyin.
*Kuru üzümleri başka bir kaba alın ve iki yemek kaşığı un ilave ederek harmanlayın (dibe çökmeyi engellemek için)
*Tereyağı ile şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.
*Yumurtaları ekleyip karıştırın. Pekmezi ilave edin. Hepsini karıştırıp yağladığınız kaba aktarın.
*Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında üzeri kızarıp içi pişene kadar tutun.
*Soğuyunca dilimleyip servis edin (sıcakken dağılabilir)






13 yorum:

  1. neler yokki içinde tam benlik ellerine sağlık böyle bol malzemeli keklere bayılıyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. yenibaharlı karanfilli ne hoş olmuştur:) şifa olsun inşallah

    YanıtlaSil
  3. Beğenilmyecek gibi mi:)
    Harika görünüyor!

    YanıtlaSil
  4. Harika bişey.Ellerine sağlık Serap'cığım.

    YanıtlaSil
  5. Ooooo, ceviz, pekmez, kuru üzüm, bomba olmuş bu Serapçım, tehlikeli:))

    YanıtlaSil
  6. Feriha Hanımcım, bu gerçekten tam şifalık..Zaten o niyetle yapılmıştı. Amacına hizmet etti yani..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Cafe Pepela..Eksik olma canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Sağol Petişkom..Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. Çenebazım, haklısın..Bu tam bir 'düz duvar' desteği..Bence de tehlikeli:))

    YanıtlaSil
  10. canım kuzenine çok geçmiş olsun.seninde ellerine sağlık şahane görünüyor kekin.pekmezli pekmezli güç vermiştir kuzene.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Bernacığım, inan bana aynen dediğin gibi oldu ve iyileşerek gitti kuzenim benden..Sağolasın, sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Serap Ablacığımm! Şifacım oldun gerçekten! Çok ama çook teşekkür ederim...Yalnız olsaydım saat başı bitki çayı yapmaya üşenirdim inan :)Herşeyi önüme koydun sağol!...Ne boğaz ağrısı kaldı ne de burun olayı...sadece hafif öksürük...Atlattım yani...Kek zaten hem şifa hem de lezzet açısından süperdi!Yeni bahar alır almaz yapıcam.Berna Hanım'a da teşekkürler! Öptüm!

    YanıtlaSil
  13. Canım kardeşim Tülin'im..Ne demek..Sen benim biricik kuzenim, sırdaşım, can yoldaşımsın. Helal-i hoş olsun. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...