Sayfalar

12 Nisan 2012 Perşembe

KANDİL SİMİDİ

Kandil simidi tarifi
Kandil simidi nasıl yapılır
Susamlı simit tarifi
Susamlı simit nasıl yapılır


Kandil simidi kesinlikle kandillerle sınırlı kalmaması gereken özel bir lezzet bence.

Geçen gün yan komşuma, ortak bir arkadaşımızla elbirliği içinde bir sürpriz yaptık.
Ortak arkadaşımızı, komşuma çaktırmadan, kendisine çaya getirttim (O sadece benim gideceğimi sanıyordu !) Karşısında epeydir görmediği ve uzaktan gelen arkadaşını görünce çıldırdı tabii :) Çok keyifli bir gündü. Sohbetler, çaylar, çörekler eşliğinde geçen. Tabii bu buluşma sabahtan planlanmış olduğu için, alelacele bir kandil simidi yapabilmeme imkan tanıdı. Daha önce bir kandil simidi tarifi vermiştim burada tık. Ama biliyorsunuz ki kandil simidi tarifi muhtelif ve nette bu konuda koca bir derya bulabilirsiniz. Benimki bunlardan sadece birisi. Arkadaşım da çok beğenmişti ve o günden beri tarifi ne zaman yayınlayacağımı soruyordu. Bolca Kandil'imizin sırada beklediği şu günlerde buyrun afiyet olsun.

Malzemeler:
****************
*5 yemek kaşığı oda sıcaklığında margarin
*5 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 su bardağı süt
*1 çay kaşığı tuz
*1 çay kaşığı mahlep (arttırabilirsiniz)
*1 çay kaşığı karbonat
*2 yumurtanın sadece akı (birisi içine, diğeri de üzeri için)
*Aldığı kadar un
*Susam

Yapılışı:
****************
*Yumurta aklarının biri ve susam hariç tüm malzemeyi, unu yavaş yavaş ekleyerek, yoğurun.
*Hamuru 10-15 dakika kadar üstü örtülü olarak dinlendirin.
*Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde uzatarak şerit haline getirin.
*Şeritlerin iki ucunu birleştirerek halkalar yapın.
*Yumurta akı ve susama batırarak yağlanmış tepsiye dizin.
*180 dereceye önceden ayarlanmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
*Çıkarınca biraz soluklandırıp simitleri tepsiden alın.



25 yorum:

  1. Arkadaşınız ne kadar şanslıymış sizin gibi ince düşünceli ve hamarat bir arkadaşa sahip:)

    YanıtlaSil
  2. Mahlep kokusuna bayılırım ellerine sağlık enfes olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hiç denemediğim ama bol bol yediğim bir lezzet, artık yapmam farz oldu.Eline sağlık, arkadaşım.

    YanıtlaSil
  4. misss gibi kokmuştur ortalık:)) yapmışsın yine güzelliğini arkadaşın nasıl mutlu olmuştur.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor.ellerine sağlık hayatım.sevgilerle mutlu hafta sonları.

    YanıtlaSil
  6. Sürprizler güzel oluyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Sahane gorunuyorlar canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. Canım güzel bir hafta sonu dilerim, Kandil simidinin kokusuna bayılırım eline sağlık aslında dediğin gibi onlarca tarif var ama senin tarifin daha makul geldi bana..bu ölçülerle epey çıkacaktır.
    denemek üzere aldım arşivime, sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Kandil simidini çok severim, tarifini arşivime aldım çok teşekkür ederim, iyi hafta sonları:)

    YanıtlaSil
  10. hoş süprize hoş bir lezzet olmuş yani:)))

    YanıtlaSil
  11. ne güzel süprizlere bayılırım:)))
    ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  12. keşke biri de bana böyle sürprizler yapıp çok sevdiğim arkadaşlarımı getirse ne iyi olurdu. yine de sizin adınıza sevindim. dostlarla yapılan sohbetler her zaman keyifli olur. simide gelince ellerine sağlık. bıktırmıyor bunlar 3-5 tane derken daha da çoğalıyor sayısı ellerine sağlık ayrıca tavsiyen için teşekkür ederim bende bir dahakine hamuruna katmayı düşünüyordum sağol.

    YanıtlaSil
  13. Simitler çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel bir gün olmuş,bayılırım böyle arkadaş toplantılarına :) kandil simidi de nefis görünüyor ellerinize sağlık Serap hanım, benim de ne zamandır yapılmayı bekleyen kandil simidi tarifim var fırsat bulursam yapacağım inşallah :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Eline sağlık ablacım dediğin gibi kandil simidi tarifi çok beğen beğen yap eminim seninki de çok lezzetlidir sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Serapcımm senin mutfağında margarin bulunur muydu?
    :))
    Ellerine sağlık.. benim ve oğlumun da çok sevdiğimiz bir lezzettir kandil simidi. Senin tarifinle de yapacağım canım..

    YanıtlaSil
  17. çok hoş bir sürpriz olmuş gerçekten, zaten keyifli sohbetin yanında lokum gibi gitmiştir bu simitler. Hüzünlü ama sonu mutlu biten hikayenizide okudum ve çok duygulandım. zaten bu dünyada imtihandayız, inanç, sabır, şükür sanırım imtihanın cevap anahtarı ama bazen unutuyoruz işte. mutlu bir hafta sonu diliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Handancım, Deryacım, Dilekçim, Haticecim, Cafe Biscuitje, Pembe Kekiğim, Aylacım, Şükrancım, Fadişçim, Aylacım, Handecim, Elifçim, Handecim, Ebrucum, Tülaycım, Özgencim, Esmacım, Serpilcim; öncelikle güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.

    Esmacım; evet benim evime margarin giriyor:)) ama genellikle yemeklerin üzerine biber kızdırmaya, nadiren de bu işlere "az miktarda" yarıyor:))

    Tülaycım; senin güzel tarifini de ilk fırsatta yapmanı ve buralarda görmeyi diliyoruz.

    Serpilcim; sürpriz güzeldi, evet:)) Başımıza gelen olay ise, o dönem eşinin de gayet net izlediği ve tanık olduğu bir süreçti, çok zordu. Ama şükür ki bitti. Allah kimseye göstermesin ama maalesef hepsi biz insanlar için:((

    YanıtlaSil
  19. Serapcım yazını okuyunca bir an çocukluk günlerini hatırladım bu sürprizleri yapmaya bayılırdım..
    Ellerine sağlık Kandil simidi harika mutlaka deneyeceğim..
    Bu arada birda gelişimde mutlaka haber vericem söz canım.
    Kocaman öpüldün..

    YanıtlaSil
  20. bayılırım süprizlere:) şanslı arkadaş:)
    ellerine sağlık denemeli.

    YanıtlaSil
  21. Çok severim nefis olmuş harika görünüyorlar ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  22. Defalarca yaptığım halde bir türlü fotoğrafını çekip paylaşamadım bloğumda..

    Ağızda dağılan lezzetini çok seviyorum bu kandil smidinin..

    Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  23. Serapcığım sana dönemedim kusura bakma,çocuklardan haber bekliyorum,biletlerini henüz almadılar o nedenle geliş tarihleri kesinleşmedi. Bir aksilik olmazsa Mayıs'ın 2. haftası gelecekler gibi. Tabii ki sen de çok haklısın en azından durumumu yazmam gerekirdi.Bu akşam skypeden aramaya çalışacağım ,onlar sabah evden çıkmadan yakalayabilirsem sorar sana dönerim. Tekrar özür dilerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Feraycım; haberini bekliyorum canım, sağol..

    Aylincim, Handancım, Melihacım; çok teşekkür ederim.

    Aslıcım; şayet gelemezsen birşey getirmek için zahmete girmene hiç gerek yok, çok üzülürüm. Düşünmen yeter canım, çok incesin sağol..

    Nilgün ablacım, estağfurullah.. Sadece ben sıkıştırmış durumuna düştüm diye üzüldüm. Durum net değilse sen ne yapacaksın tabii ki.. İnşallah olur da gelebilirsin. Sağol..

    YanıtlaSil
  25. merhaba serap hanım, önceki yorumumu silerseniz sevinirim. telefonum gözüküyor. nette beni aratanlar direk telefonuma ulaşıyor. teşekkürler. aslı

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...