Sayfalar

19 Eylül 2010 Pazar

ZEYTİNLİ EKMEK

Zeytinli ekmek tarifi
Zeytinli ekmek nasıl yapılır 


Geçen gün lise arkadaşlarıma ikram ettiklerimden biri de zeytinli ekmekti ve size bugün yazacağıma dair söz vermiştim. Bunu çoğunuzun seveceğini tahmin ediyorum. Eğer yapacak olursanız, elde denemeye çalışın. Ekmek makinasıyla deneme cesareti gösteren olursa şimdiden tebrik ediyorum. Ben henüz denemedim, peşinen söylemiş olayım. Özellikle hafta sonu kahvaltıları veya beş çayı için ideal; hem sağlıklı, hem hafif.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
**************

*1 yemek kaşığı instant maya 
*1 adet yumurta 
*3 yemek kaşığı yoğurt 
*20 adet çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin 
*1 yemek kaşığı haşhaş tohumu 
*2 yemek kaşığı keten tohumu (öğütülmemiş) 
*5 su bardağı un (ben 4,5 su bardağı beyaz un ve yarım su bardağı kepek kullandım, direkt olarak kepekli un da kullanabilirsiniz) 
*1 su bardağı süt 
*1 çay bardağı zeytinyağı 
*1 çay kaşığı toz şeker 
*1 tutam tuz 


Yapılışı:
**********
*Tüm kuru malzemeyi (zeytinler dahil) karıştırma kabına alıp ortasını açın ve sıvı malzemeyi koyup yavaşça karıştırarak pürüzsüz  bir hamur elde edin. 
*Kabın ağzını örterek mayalanmasını bekleyin. 
*Hamur kabardığında unlanmış tezgaha alıp biraz yoğurarak gazını aldırın ve yağladığınız pişirme kalıbınıza alın.  
*Tepsi mayası gelene kadar bekleyin ve yeteri kadar kabardığında 200 dereceye ayarlı fırında üzeri kızarana kadar pişirin. ((Bu arada tepsi mayasına getirme aşamasını Emine Beder'in yöntemiyle 50 derecelik fırında halledebilirsiniz )
*Sonra fırını 170 dereceye getirip içinin pişmesi için 20 dakika kadar daha bırakın ve çıkarın. 
*Biraz bekletip kalıbından çıkarın ve ılık servis yapın.



10 yorum:

  1. ohh ohhh mis mis ellerine sağlık canım benim.kokusu buraya kadar geldi.

    YanıtlaSil
  2. Di mi ama yaa? Bernacığım, bunda bütün iş kokusuna dayanmak zaten. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. Zeytinli ekmeği denemek çok istiorum ama bi türlü yapamadım görüntüsü çok güzel ve lezzetlidirde eminim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Serabım bundan istiyorum ben.İlk toplantımızda please....

    YanıtlaSil
  5. Canım benim, tahminim doğru çıktı, bundan isteyeceğinden adım gibi emindim..Memnuniyetle yaparım..

    YanıtlaSil
  6. Seçilciğim, eğer elin hamur yoğuruyorsa hiç korkma dene. Hep söylerim: Pişeni beğenmezsen en kötü ihtimalle küçük parçalara ayırıp sokak hayvanlarına koyarsın, onlar faydalanır, sevaba girersin. Ama merak etme, tar,fe göre yaparsan hiç öyle bir şeye gerek kalmayacak. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  7. miss gibi ekmek kokusu burnuma geldi..Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Hımmmm.Mıııımmm.Çıkardığım seslere bakmayın.Zeytinli ekmeği çok severim..İyi ki keşfettim sizi bu tarifi hemen denemem lazım.

    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Yurdanurcuğum, hoşgeldin öncelikle. Çok mutlu oldum. Bu garantili bir tariftir. Bire bir tutar yani. Hemen dene..Sağolasın, sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  10. Aylinciğim, uzat elini ikram edeyim bir dilimcik..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...