Sayfalar

18 Eylül 2010 Cumartesi

VİŞNELİ SU MUHALLEBİSİ

Su muhallebisi tarifi
Vişneli su muhallebisi tarifi 
Su muhallebisi nasıl yapılır 


Önceki gün liseden beri görüştüğüm çok sevgili iki arkadaşım vardı. Üçümüz pek kafadarızdır çoğu konuda. Özellikle azar azar yeme konusunda. Ben de bunu bildiğim için onlara sadece iki çeşit ikram hazırladım. Onlar da hem ikramın istedikleri gibi az oluşuna çok sevindiler hem de hafif ve zararsız şeyler oluşlarına..Hem lafladık, hem zevkle karnımızı doyurduk. Önce su muhallebisini anlatayım, yarın da zeytinli ekmeğe buyurun. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*************

*3 su bardağı su
*1,5 su bardağı süt
*1 su bardağı şeker
*4 kahve fincanı nişasta + 1 büyük çay bardağı su 
*İstenirse yarım paket vanilya (ben kullanmadım) 
*24 ila 27 adet dondurulmuş veya hazır kompostodan alınmış vişne
*Pudra şekeri 

Yapılışı:
*************
*3 su bardağı su ve 1,5 su bardağı suyu, şeker ve isterseniz vanilyayla birlikte kaynamaya oturtun. 
*Bu arada 4 kahve fincanı nişastayı çatal veya çırpıcı yardımıyla 1 çay bardağı suda çözdürün. 
*Sütlü karışım kaynamak üzereyken karıştırarak nişastalı karışımı içine dökün ve karıştırmaya devam edin. 
*İyice pişip muhallebi kıvamını aldığında ıslatılmış kare veya dikdörtgen bir kaba döküp yayın. 
*Buzdolabında iyice soğutun. 
*Servisten önce çıkarıp önce 8-9 dilime bölün (vişne adedini buna göre belirleyeceksiniz ) 
*Üzerine pudra şekeri eleyip her bir dilimin üzerine 3'er adet vişne yerleştirin ve vişnelerin süzülen suyunu kaşıkla tatlının üzerine biraz gezdirerek servis yapın.  


8 yorum:

  1. canım en güzeli az ve hafif ikramlar.inan diyet bozmamak için gezmeye gitmeye çekiniyorum.ellerine sağlık nefisolmuş

    YanıtlaSil
  2. Bernacığım, gezmeye çıkabilmek için -arkadaşlarına nazın geçiyorsa şayet- bastıracaksın 'çeşit çok olursa gelmem' diyeceksin. Ben tüm arkadaş gruplarında bunu oturttum, 'bir tatlı, bir tuzlu ve bir salata (bu da şart değil ayrıca) ' Artık hepsi bu prensibe uyuyor, aksi takdirde benim olmadığımı biliyorlar. Sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. GÖRÜNTÜ MÜKEMMEL,CEZBEDİCİ YANİ BENİ CEZBETTİ:)))
    ŞİFALAR OLSUN SELAMLAR SEVGİLER,

    YanıtlaSil
  4. Feriha Hanımcığım, aramıza tekrar hoşgeldiniz. Geçmişler olsun. Çok teşekkür ederim, beğendiğinize sevindim. Size de şifa olsun bu su muhallebisi inşallah..

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık.Çok güzel ve hafif bir tatlı.Afiyet şeker olsun.selamlar.

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldiniz, çok teşekkür ederim değerli yorumlarınıza..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Aaa en sevdiğim tatlılardan birisidir bu :) deneyeceğim kesinlikle.
    Teşekkürler ve İstanbul'dan kucak dolusu sevgiler
    Sıla

    YanıtlaSil
  8. Sılacığım, bu tatlı gerçekten çok hafif oluyor..Mutlaka dene tatlım. 5 Ekim'de İstanbul'a geliyorum. Şimdiden sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...