Sayfalar

25 Eylül 2010 Cumartesi

KABAKLI TRENDY BÖREK

Kabaklı trendy börek tarifi
Kabaklı çörek tarifi
Kabaklı çörek nasıl yapılır


Sahrap Soysal'ın Hürriyet Gazetesi'ndeki sayfasından kesmiş, saklamıştım bu tarifi. Geçen gün zeytinyağlı yemek için aldığım kabak miktarını abartmış olduğumu farkettiğimde aklıma bu tarif geldi. Yemek yaparken iki tanesini ayırıp, hemen arkasından böreği (çörek demek daha doğru:) hazırlayıp atıverdim fırına. Ben kabaklı hamurişlerini seviyor ve çok sık yapıyorum. İşte size birebir tarifi..Afiyet olsun.

Malzemeler:
***************

*İki adet orta boy dolmalık kabak
*2 adet yumurta
*1,5 su bardağı yoğurt (yağsız ve kaymağı alınmış)
*3 yemek kaşığı sıvıyağ
*1 yemek kaşığı buğday unu
*2 yemek kaşığı çavdarlı  / yulaflı karışım veya kepek ( Muhtelif markalardaki ekmek unu karışımlarından "MAYASIZ" olanlarını tarcih edin, bazısının mayası içine katılmış oluyor, DİKKAT)
*1/2 demet maydanoz
*1 demet dereotu
*3 yemek kaşığı dolusu lor peyniri (1 çay bardağı yağsız beyaz peynir de kullanabilirsiniz)
*1 paket kabartma tozu
*1 yemek kaşığı kuru fesleğen, nane
*Üzeri için: 2 çay kaşığı çörekotu

Yapılışı:
************
*Yumurtaların birinin tamamını, diğerinin sadece beyazını derin bir kaba kırın.
*Üzerine yoğurt ve sıvıyağı ekleyip tel çırpıcıyla iyice çırpın.
*Kabakları yıkayıp rendeleyin ve avucunuzun içinde iyice sıkarak fazla suyunu süzün. Sonra da yumurtalı karışımın içine katın.
*İnce kıyılmış maydanoz ve dereotunu, lor peynirini / rendelenmiş beyaz peyniri, kabartma tozunu, unları ve baharatı ekleyin ve bir spatula yardımıyla hepsini karıştırın.
*25-28 cm. çapında veya kare şeklinde fırın kalıbını yağlayıp katı muhallebi kıvamındaki hamuru kalıba dökün ve kaşığın sırtıyla düzeltin.
*Çırptığınız yumurta sarısını da kaşık yardımıyla hamurun üzerine yayıp çörekotu serpin.
*5 dakika önceden ısıtılmış 175 dereceye ayarlı fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin.
*Biraz ılınmasını bekleyip dilimleyerek servise sunun.






9 yorum:

  1. şahaner bu canım ,içinde besleyici herşey var.Vitamin ve lezzet deposu olmuş bu.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bernacığım, bence de Umut'a gönül rahatlığıyla yedirebilirsin. Ben oğluma yaparken yeşillik koymayıveriyorum bu tip şeylerde..Soğan ekleyiveriyorum bir tane, oluyor bitiyor. Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  3. Denenmesi şart oldu, kabaklar seraya düşmeden:))

    YanıtlaSil
  4. Değil mi? Hele de yufkaya hacet yokken, bu kadar az un ve yağla yapılıyorsa..Afiyet olsun efendim, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Ben de deneyeceğim Serapçım, hem güzel hem de çok hafif görünüyor. Ellerine sağlık.
    Çenebaz

    YanıtlaSil
  6. Çenebazım, bundan çok da yesen vicdan azabı duymazsın üstelik..!! Sevgiler, sağol..

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar. güzel dilekleriniz için çok teşekkürediyorum. eşime sordum oda acaba Ahmet Pulat olabilirmi dedi. Bende bir sorayım dedim:)) acaba bizi tanıyan arkadaşınız kim bende onu merak ettim şimdi. Çünkü eşimin çevresinde pek blog sahibi olduğum bilinmiyor. çok yakın arkadaşlarımız dışında.
    Kabaklı börek harika görünüyor. ellerinize sağlık. Ben çok sık ziyaretler yapamıyorum kusura bakmayın. iyi geceler ve güzel bir pazar günü dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Serpilcim, o arkadaş benim:)) İzmir grubu olarak mailleşirken soyadın tanıdık geldi. Bloğuna girince oturduğun yerden ve bazı postlardan eşinin bizim mesai arkadaşımız olduğunu anladım. Ben de aynı şubeden Gülay. Eşinin doğumgünü kutlu olsun ve çok selamlar.

    YanıtlaSil
  9. lezzetli somunlar, serap26 Eylül 2010 03:25

    Serpilciğim, farkındasındır, banka adı vermedim. Dolayısıyla fazla bilmeyen çevreniz yine bilmeyecek. Biz birbirimizi bilelim yeter. Eşin doğru tahmin etmiş. Tanıyan arkadaş yukarıda kendini de açıklamış zaten. Tekrar selamlar, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...