Sayfalar

9 Kasım 2011 Çarşamba

PATATESLİ KEK (Çenebaz'ın keki)

Patatesli kek tarifi
Patatesli kek nasıl yapılır


17 Ağustos' ta ilk kez patatesli kek tarifi verdiğimde, can dostum Çenebaz' da yediğim patatesli keke bayıldığımı lakin tarifi kaybettiğim için Nilgün'cüğümün tarifini bulup yaptığımı yazmıştım. Çenebaz'ım ertesi gün hemen aradı, tarifi e-mail adresime gönderdiğini söyledi sağolsun:) Ben de ilk fırsatta yaptım ama gelin görün ki yazabilmek ancak bugüne kısmet oldu. Yapımı ve malzemesi oldukça kolay ama bir o kadar lezzetli bir tuzlu kek bu. Fotoğrafta sanki içinde beyaz peynir de varmış gibi görünüyor ama yok. O gördüğünüz pişmiş yumurta..Mutlaka tavsiye ediyor ve Çenebaz'ıma bu vesileyle teşekkür ediyorum. Bayram tatiline gidip dönenlere hoşgeldiniz ve hepinize de afiyet olsun diyorum..

Malzemeler:
*********************


*7 orta boy patates
*1 su bardağı çiçek yağı (kokusunun yoğunluğu rahatsızlık vermeyecekse zeytinyağı da kullanabilirsiniz)
*2 yumurta
*1 su bardağı yoğurt
*1,5 su bardağı un
*1 kabartma tozu
*Tuz, pul kırmızı biber, karabiber

Yapılışı:
*******
*Patatesleri soyup, çiğ olarak küp küp doğrayın.
*Diğer tüm malzemeyi çırpıp patatesleri içine ekleyin.
*Yağlanmış kare borcama veya benzer bir fırın kabına döküp.
*Önceden ısıtmnıza gerek olmayan 175-180 dereceli fırına koyun.
*Yaklaşık 1 saat kadar pişirin.
*Ilık halde dilimleyerek servis edin (Bu bir tuzlu kek olmasına rağmen fırın tatlı kek pişirir gibi orta ısıda tutuluyor; çünkü patatesler çiğ konulduğu ve iyice pişebilmeleri için sürenin uzun olması ve bu süre zarfında kekin yanmaması gerekiyor)






11 yorum:

  1. harika gözüküyor ablam :) canım çekti vallahi ellerine sağlık :))sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Patates ne güzel bir nimet öyle değilmi,her türlüsüne bayılıyorum ben,ellerine sağlık.Mutlaka deneyeceğim.

    güzel bir bayram daha geçti,rabbim nicelerine eriştirsin sağlıcakla,
    en içten,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ben bu tarifinizi kabakla yapıyorum ama patateslide güzel olur bi ara deneceyeceğim.leziz görünüyor.afiyet olsun :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. çok nefis görünüyor canım ellerine sağlık patatesin her türlüsüne bayılırım ben:)

    YanıtlaSil
  5. Benim de ani gelene karşı çayın yanına yaptığım tarifimdir.Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım enfes görünüyor.
    böreği hazırlamışsınız .ama farklı bir yöntem uygulamışsınız. inşallah uyguladığınız yöntem güzel olur.ben bu şekilde denemedim hiç..sonuçtan haber verirseniz sevinirim canım.güzel bir gün diliyorum çok öpüyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Serapçım, ellerine sağlık. Eminim benden daha güzel yapmışsındır. Bu arada kalp kalbe karşıymış. Ben de dün artan kabakları değerlendirmek için senin fırında mücver tarifini yaptım. Hatta yarısını ılınmasını beklemeden ağzımız yana yana yedik. Ama haklıymışsın, beklesek dinlenince daha güzel oluyormuş.Neyse ki artanı da dinlenmiş olarak yedik:)))

    YanıtlaSil
  8. Burcucum; çok tatlısın, sağol canım..

    Sehvalcim; gerçekten de mutfağımızda patatesten çok yararlanıyoruz..Sağol canım..

    Hülyacım; olur tabii. Gerçi ben kabakla yaptığıma daha çeşitli malzeme koyuyorum ama neden olmasın. Sevgiler canım..

    Şirincim; sağol canım..

    Nilgüncüm; senin tariflerinden çok yararlanıyorum canım, sağol..

    Yeşimcim; az sonra fırna vereceğim börekleri, dediğim gibi içleri iyi pişer, hamur kalmazsa, mesele yoktur, tamamdır:)) Sağol canım..

    Çenebazım; tarif için tekrar teşekkürler, kabaklıyı beğendiğinize de sevindim. Gerçekten beklyince daha iyi oluyor..Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  9. Serapcım ellerine sağlık çok güzel görünüyor aldım tarifi deneyeceğim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Harika gorunuyor canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. Feraycım, Aylacım; beğendiğinize sevindim. Çok sağolun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...