Sayfalar

17 Ağustos 2011 Çarşamba

PATATESLİ KEK

Patatesli kek tarifi
Patatesli kek nasıl yapılır
Tuzlu kek tarifi


Can dostum Çenebaz' da yemiştim yıllar önce ilk kez..Nefisti tek kelimeyle. Sonra nasıl becerdiysem, kaybettim tarifi. Kızcağızı da zırt pırt taciz etmeyeyim diye geçen gün nette ararken, sevgili Nilgün'cüğümün tarifini buldum. O da nefis oldu. Size onu tarif edeceğim haliyle..Afiyet olsun..

Malzemeler:
***************************


*3 yumurta
*3 orta boy patates
*1 su bardağı sıvıyağ (veya yarım yarım yoğurt-yağ ikilisi)
*Pul biber-karabiber
*Tuz, üzeri için isteğe bağlı susam-çörekotu
*1 su bardağı beyaz peynir veya tulum peyniri
*1 paket kabartma tozu
*2,5 su bardağı un
*İsteğe bağlı maydanoz-dereotu
*üzeri için isteğe bağlı susam-çörekotu

Yapılışı:
*************************
*Yumurtalar, yoğurt ve sıvıyağı çırpın.
*İçine diğer tüm malzemeyi (patatesleri minik küpler halinde doğrayarak) ekleyin ve karıştırın. Kare veya yuvarlak borcama dökün.
*Üzerine isterseniz susam-çörekotu serpiştirin.
*180 dereceli fırında üzeri kızarıp içi de pişene kadar tutun.
*Bunu arada bir kürdanla kontrol edin ama kürdanın tatlı kekteki kadar temiz çıkmasını beklemeyin.
*Tuzlu kekleri çok sıcakken değil de ılındığında kesmekte fayda vardır, böylece içleri biraz kendini çekmiş olur, bıçağa fazla yapışmazlar.









19 yorum:

  1. Geçen yıl çok sık yapardım bu kekten ama tatlı değil yaa çocuklara bir türlü sevdiremedim bu patatesli keki..

    Ellerine sağlık ablacım...
    Kokusunu aldım sanki..:)))

    YanıtlaSil
  2. Serapçım, canım benim ya. Bir telefona bakardı. Arasaydın hemen söylerdim. Sana mail olarak atıyorum tarifi . Gerçi bu da çok güzel görünüyor, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. İşte benlik bir tarif daha yarın bunu yapabilirim:) eğer yaparsam gelir yazarım ellerine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
  4. Ben de ilk defa arkadaşımda yemiş ve şaşırmıştım nasıl o kadar lezzetli olduğuna:)
    Uzun zamandır yapmadığımı farkettim şimdi,ilk fırsatta denicem inşAllah..
    Afiyet olsun canım...

    YanıtlaSil
  5. Melihacım; onlara 'ah keratalar, ağızlarının tdını bilmiyorlar' demek istiyorum:)) Canları sağolsun. Sn deşinle ikinize yap, n'olucak..Sevgiler canım..

    Çenebazım; sen benim canımsın. Nasıl nazım geçer sana, bilirim:)) Sağol hayatım, söz bu defa hemen ymek defterime kaydedeceğim..Sevgiler..

    Haticecim; umarım mahçup olmam da beğenirsiniz..Afiyetlr olsun hayatım..

    Zelihacım; çok sağol canım, hemen dene:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba.
    Ellerinize sağlık çok lezzetli gözüküyor.
    İzleyiciniz olmak istedim ama sanırım izleyici paneli yok.

    Görüşmek üzere.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Hayirli aksamlar ellerinize saglik .Bende cok severim tuzlu kekleri afiyetler olsun . ♥♥♥

    YanıtlaSil
  8. Ablacım ellerine sağlık bende çok severim bu tarifi nefis olmuş:))sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Sevgicim, Gülcancım, Baharcım; hepiniz çok sağolun. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Yorumuma içtenlikle geri dönüşünüz çok mutlu etti beni,şimdi beklemedeyim.Sizi daha iyi takip için.
    yüreğinize sağlık.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyor oğluma yapayım ben de:)

    YanıtlaSil
  12. Sevgicim; iyi beklemeler..Sağol canım..

    Özlemcim; başarılı bir deneme olacağından eminim. Şimdiden afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  13. Bu tarifin peynrisiz dere otlu versiyonunu yapıyordum ben de. Peynirle de güzel olacağından hiç şüphem yok.
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Yine pratik bir tarif, mikrodalga kekten çok memnun kaldık, bunu da deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  15. bu tarif tam benlik. teşekkür ettim

    YanıtlaSil
  16. Dilekçim, Nihancım; çok teşekkürler..

    Fadişçim; mikrodalga keki beğendiğinize sevindim. İnşallah bundan da memnun kalırsınız ailecek:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Patates nasıl bir sebzedir böyle? Hop kızartıyorsun aperatif oluyor, hop haşlıyorsun püre, hop yumurtayla karıştır kek. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Aylincim; benim genç kızlık zamanlarımda 'hop hop hop, değiş Tonton' diyen bir çizgi film karakteri vardı. Sanırım bu patates denen sebze öyle bir şey işte:))))) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  19. İşte geldim canımmm aslında şu an moralim yerlerde haberler yüzünden:(((canım hiç bir şey yapmak istemiyor.

    tarifi yaptım benim de çeşitlerime bir yenisi eklendi bizim evden tam not aldı.
    tarifin açıklaması kimseyi yanıltmasın malzemelerde süt yapılışta yoğurt olarak geçmiş ben yoğurt kullandım.
    kabak mücverinde yaptığımız gibi olmuş. tadını merak edenler hemen deneyebilir on numara bir tarif.

    göz yaşlarının akmadığı güne uyanmak dileğiyle öpüyorum canım

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...