Sayfalar

7 Temmuz 2011 Perşembe

PATLICAN IZGARA

Patlıcan ızgara nasıl yapılır
Izgara atlıcan tarifi


Patlıcan kızartmasına bayılmayan var mıdır, bilmiyorum. Ama nefis bir şey olduğunda pek çoğunuzla hemfikirim. Ailecek uzun zamandır yemediğimizi farkettik geçen haftalarda. Hazır, patlıcanın da mevsimi gelmişken bir güzel yaptık. Hem de 'nasılsa kırk yılda bir yapıyoruz, o kadardan zarar gelmez' tesellisiyle bilindik usul yağda kızarttık. Heyhat..Yedikten sonra bir de ne görelim ki, biz kızartma yapmaya yapmaya midelerimize o kadar unutturmuşuz ki bunu, dumur oldu zavallılar..Bir hazımsızlık, bir şişkinlik, öyle böyle değil. Ve tabii bir daha yapmaktan vazgeçtik.

Peki sizce ben sonsuza kadar patlıcan kızartması yemekten men etmiş olabilir miyim kendimi? Tabii ki hayır! Hemen çare bulundu ve yine 'bir kere denemekten bir şey olmaz' düsturuyla yola çıkıldı..Ve fotoğrafta gördüğünüz manzaraya ulaşıldı. Mideler ve damaklara bayram ettirilerek mutlu sona ulaşıldı. Diyette veya midesi rahatsız olan sevgili dostlar..Buyrun, afiyet olsun.

Malzemeler:
********************

*Dilediğiniz miktarda patlıcan
*Patlıcan miktarına uygun miktarda domates (sos için)
*Sarmısak
*Tuz
*Az zeytinyağı

Yapılışı:
*************************
*Patlıcanları alacalı soyun. Kemer şeklinde boyuna ve ince dilimler halinde kesin ve kendi içinde ikiye-üçe ayırarak boylarını kısaltın. Tuzlu suda bekletin.
*Domatesleri rendeleyip az zeytinyağı ve ince kıyılmış sarmısak ekleyerek pişirin ve sosunuzu hazırlayın.
*Daha sonra; eğer varsa, sulu ızgarada veya  grill tavada, ızgara veya tavayı çok az zeytinyağıyla yağlayarak patlıcanları önlü arkalı kızartın.
*Kızartma işini çok yüksek ısılarda yapmayın; aksi takdirde dışı kızarır ama içi çiğ kalır ve lastiksi bir kıvamı olur, yani güzel olmaz. Pişirme işini biraz zamana yaymanız en doğrusudur.
*Üzerine sosunu dökerek, dilerseniz sarmısaklı yoğurtla da tamamlayarak servise sunabilirsiniz.








14 yorum:

  1. HARİKA GÖRÜNÜYOR !ELLERİNİZE SAĞLIK :))

    YanıtlaSil
  2. Zührecim; sesini duymak çok güzel..Çok sağol canım..

    YanıtlaSil
  3. Benim kızartmalarda artık fırında.Koy biberi,patlıcanı,kabağı tepsiye,1 yemek kaşığı da zeytinyağı.SEbzeler pişince de üstüne domates sos.
    Ama itiraf edeyim sağlığım uygun olsa kızartmayı tek geçerim yemekler içinde:((
    Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Petekçim; aynı şeyi rahatlıkla ben de itiraf edebilirim:)) Ama kilo, vs. derken döndük yolumuzdan maalesef:( Benim yaptığımın tek farkı estetik görüntüsü. Yoksa aynı şey yani..Sağol hayatım..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım patlıcanın her türlüsüne bayılırım. çok uzun zamandır yağda kızartma olayını bıraktım bende fırnda hallediyorum.ızgarada hiç denemedim eminim o da ayrı bir lezzet olmuştur:) sevgiler Bilgisayırına kavuşmana sevindim

    YanıtlaSil
  6. Serap'cım bende patlıcanları önlü arkalı fırça ile yağlayıp, fırın tepsisinde kızartıyorum çok lezzetli oluyor haklısın mideler hep rahatsız. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  7. Hoşgeldin Serap'ım ,şükür kavuşturana ! Buralardaysan bir buluşma ayarlayalım mı? Hatice'ye de söyleriz...

    YanıtlaSil
  8. Nihayet kavuştuk çok şükür yazılarına. Bizi ziyaret etmene hasret kalmıştık. İyisinizdir inşallah. Izgarada yapılan her şeyi çok seviyorum, hem çabuk pişiyor hem de lezzetli oluyor.
    Deniz'in kafasını da şöyle bir karıştırdım neye uğradığını şaşırdı yavrucak anlattım hemen Serap teyze seni çok seviyor onun isteği kafanı karıştırmak dedim öptüm o da kıkırdadı:)

    YanıtlaSil
  9. ızgara olması harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. hıım ben her hali ile tüketebilirim ama bu hali daha çok hoşuma gitti canım ellerine sağlık enfes olmuş afiyet bal olsun.
    bu arada seni çok özlemiştik tekrar hoşgeldin
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Deli gibi sevdiğim sebzenin yıllardır tek yemediğim türü kızartmadır. Ama böylesi harika olur ellerinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
  12. Haticecim; fırında yapıldığını da duymuştum, eminim o da nefis oluyordur. Sağol canım..

    Nilgüncüm; ne yapalım, rahatsızlık bu olsun keşke. Allah başka keder vermesin. Sevgiler canım..

    Nilgün ablacım; buralardayım. En kısa zamanda ayarlayalım hem de:)

    Fadişçim; vallahi ben de sizleri özlemişim. Akşam o kadar dalmışım ki burada hepinize, burnumun dibine kadar yaklaşan hamamböceğini bile farketmemişim:)))) İnan ! Sağol Deniz'le ilgili isteğimi yerine getirdiğin için..Sevgiler..

    Sevilcim; ben de hepinizi ve bu dünyayı özlemişim gerçekten. Çok mutluyum, sağol canım..

    Sevgili Ada ve Deniz; çok şaşırdım. Demek gerçekten sevmeyeni olabiliyormuş:)) Yine de çok sağol canım..Sevgiler..

    Sevdacım; çok teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık bunu en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  14. Sevgili 'Aklımdan geçenler mideme düşenler' ; hoşgeldin. Denersen pişman olmayacağını umuyorum. Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...