Sayfalar

1 Temmuz 2011 Cuma

SARMISAKLI EKMEK

Sarmısaklı ekmek tarifi
Sarımsaklı ekmek tarifi


Bu ekmek tarifini geçen yıl yayınlamıştım ama sanırım aynı gün yayınladığım birkaç tariften biriydi ve farkedilmemişti. Derken nasıl becerdiysem, fotoğrafını kaybettim bir gün. Tekrar yapmayı planladım ama fırsat olmadı. Taa ki Çarşamba günü, hepinizin gayet iyi bildiği sevgili Afet'e (Hobibox) geçmiş olsun ziyaretine gidene kadar..Sağolsun Yıldız haber verdi gideceklerini. Afet bir süredir akciğer enfeksiyonu rahatsızlığı yaşıyordu, iyileşmiş çok şükür.


Giderken yaptım sarmısaklı ekmekleri, o da bizimle paylaştı eksik olmasın. Kendi yaptığı, daha doğrusu 'döktürdüğü' :)) kısır, poğaça ve kekin yanında tabii..Sevgili Hatice , 'Çeyiz Sandığım' Zübeyde ve Zühre de geldiler. Çok keyifli zaman geçirdik. Dolu dolu sohbet ettik, paylaştık. Harika bir gündü kısacası. Afet'e ve diğer hepsine bu güzel gün için tekrar teşekkür ediyor ve Afet'e bir kez daha geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Ve ekmekçiklerimi hemen tarif ediyorum. Afiyet olsun..

Malzemeler:
***************************

*4 su bardağı kadar un (gerekirse toparlamak için biraz daha un kullanabilirsiniz ve isterseniz kepekli un da olur)
*1,5 su bardağı süt
*2 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 yemek kaşığı instant maya
*1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
*10-15 diş dövülmüş sarmısak
*1 çay kaşığı tuz

Üzeri için:
-------------------------------
*1 yumurta sarısı

Yapılışı:
***********************
*Bütün malzemeyi çukur bir kapta yoğurup kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin.
*Ağzına bone geçirip ılık bir yerde ilk mayaya bırakın.
*Hamur kabardığında iri ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizle biraz düzeltip yuvarlayın ve tepsiye dizin.
*Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpiştirdikten sonra, yine ılık bir yerde tepsi mayasına bırakın. *Toplar kabardığında önceden ısıtılmış 200 derece fırına atın.
*Üzerleri kızarınca 180 dereceye alıp 10-15 dk. kadar içlerinin pişmesi için fırında tutun.
*Çıkarıp tepside ılıtın, servis tabağına alın.
*Sade, yanına peynirle tüketebileceğiniz gibi, içine dilediğiniz malzemeyi de doldurabilirsiniz.









15 yorum:

  1. serap'cım ellerine sağlık.bitanem çok nefis olmuşlardı çok beğendim.seni tanımak beni çok mutlu etti.tekrar görüşebilmek dileğiyle öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Zübeydecim; aynı keyfi ben de seninle tanıştığım için aldım..İnşallah tekrar görüşelim. Afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
  3. canımmm ellerine sağlık bu harika lezzeti tatmak ve seni birebir tanıyabildiğim için çok mutluyum . harika bir günün anısı da çok hoş .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Serap'cım yaz geldi yazışmalarımız da azaldı. Ekmeklerine bayıldım ben de aynı tarifi sarımsaksız olarak yaparım. Çocuklar aralarına istediği malzemeyi koyup yerler. Ellerine sağlık canım görüşmek üzere iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  5. Haticeccim; o mutluluk bana da ait. Çok güzel bir gündü. Hepinizi yakından tanıdığım için çok mutluyum. Güzel bir gündü. Sağol canım, sevgiler..

    Nilgüncüm; sarmısaklının en önemli farkı, yerken bariz bir Ege tadı alıyor olman. Hele içine pul biber ve kekik katılmış zeytinyağına batırırsan tadına doyulmuyor:) Senin de ellerine sağlık canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım.Dediğin gibi zeytinyağına ban ban ye.

    YanıtlaSil
  7. Çok sevdiğim bir tattır nefis olmuş ellerine sağlık canım ama bu güzel lezzetleri sevdiklerinle paylaşmak daha da güzel değil mi? Hepinize afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. Aynen öyle Petekçim..Sağol canım..

    Handancım; birileriyle paylaşılmış ekmeğin lezzeti, inan bana, evde ilk yapılmış haline göre artmış oluyor..Tecrübeyle sabittir:)) Sağol hayatım..

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık ekmek çeşitlerine bayılıyorum denemeye değer sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. bayılırım nasıl güzel kokmuştur ellerine sağlık Serapçım sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Özgencim, Gülercim; çok sağolun..

    YanıtlaSil
  12. vefa, hatırlanmak güzel birşey arkadaşınıza geçmiş olsun... ekmeklerde güzel olmuş
    sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  13. Vefa çok güzel bir şey hem de..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  14. Serap ablacımm merhaba :))
    Ekmeklerin puf puf ne güzel görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.
    Ben 2 haftadır diyetteyim.Bu yüzden sadece böyle karşıdan bakabiliyorum.Hatta bir süredir blogları bile gezmiyorum canım çeker yaparım diye :((
    Ne güzel de kokmuşlardır pişerken off:((
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Ah Melihacım; bu ekmeği yağsız ve kepekli unla yaparsın ve bir defada yarım adedi geçmezsen, böyle ciğerci kedisini :)) oynaman gerekmez..Tamam? Kolay gelsin hayatım. Zira kilolar gençken kolay verilir, ileriye bırakmamak lazım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...