Sayfalar

8 Temmuz 2011 Cuma

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA

Zeytinyağlı barbunya tarifi
Barbunya yemeği tarifi
Zeytinyağlı barbunya nasıl yapılır


Dipfrize yakınlarda attığım ilk parti barbunyadan bugün siftah yaptım. Sevgili oğlum, İstanbul'da fazla tencere yemeği yiyemiyor diye dem vurmuştu biraz..Hem onun gönlü olsun hem de biz nasiplenelim istedim. Yaz akşamına bulgur pilavıyla pek güzel yakıştı doğrusu. Tavsiye ederim. (Bulgur pilavı tarifi de hemen yarın..) Afiyet olsun..

Malzemeler:
*************************

*1 kg kabuklu barbunyanın içi
*1 adet iri soğan
*1 adet yeşil biber
*2 adet domatesin rendesi
*Tuz, su, 1 adet kesme şeker
*Zeytinyağı

Yapılışı:
************************
*Barbunyayı kara suyunun çıkması için dirice haşlayın, süzün.
*Soğanı yemeklik doğrayın, zeytinyağında kavurun.
*Yeşil biberi de ince doğrayıp soğanla birlikte pişirin.
*Rendelediğiniz domatesleri ekleyip domatesler iyice suyunu çekene kadar kavurun.
*Bu arada su kaynatın.
*Haşlanmış barbunyaları domatesin üzerine döküp hemen üzerini bir parmak geçecek kadar sıcak su, tuz ve şeker ekleyin.
*Kısık ateşte barbunyalar dişinize uygun hale gelene kadar pişirin, suyunu çektikçe sıcak su ekleyebilirsiniz. *Mümkünse ılık - soğuk servis edin. Hatta bir gün dolapta bekletebilirseniz daha mükemmel bir lezzete kavuşacaktır (bütün zeytinyağlılar gibi:))







12 yorum:

  1. Eşim sevmediğinden bende uzun bir süredir yapıp yemedim :) ellerinize sağlık...görüntüsü bile yetti bana harika!

    YanıtlaSil
  2. mis gibi olmus canim ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık bende çarşamba akşamı misafirlerime yapmıştım çok da severim.
    sevgiler kucak dolusu.

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle haklisin Serapcim,
    yeni evlenenleri de düsünmek lazim..

    Burda taze barbunya bulamadigimiz icin en azindan fotografini görmek bana bile iyi geldi:)

    YanıtlaSil
  5. Datlım, Mutfaktan Mis Kokularım, Haticecim, Süntercim; hepiniz çok sağolun.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Barbunyasız yaz sofrası olur mu hiç ? Ellerine sağlık. Canım ben yazın G.bahçe'de oluyorum,şu an için Alsancak daha uygun ama çoğunluk Mavişehir derse oraya da gelirim.Haticeye de soralım bakalım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. Nilgün ablacım; benim için pek farketmez..Konak'taki Kızlarağası falan da olur. Hem gelen tüm arkadaşların hepsinin ekonomik durumuna da uygun olur. Sizler bilirsiniz, bana hepsi uyar. Sağol, sevgiler..

    Pembe Kekiğim; çok sağol canım..

    YanıtlaSil
  9. Serap ablacım ben bilmiyordum mesela ve hiç pişirmemiştim.Öğrendiğim iyi oldu ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Limon Çiçeklerim; tarifimin işe yaradığını öğrendiğime çok mutlu oldun. Afiyetle pişir, ye canım..Sağol..

    YanıtlaSil
  11. Yaz ayı barbunyasız olmaz demi ama canım ...
    Pilakisinden çok zeytinyağlı yemeğini severim ellerine sağlık ben içine bir dişde sarmısak koyarım ....
    Sevgiler......

    YanıtlaSil
  12. Deli misin Yıldızcım yaa..Cankurtaranımız bu bizim yazın..Bu arda içine sarmısak mutlaka koyduğum halde tarife eklememişim, pardon. Onsuz hele hiç olmaz..Sağol tatlım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...