Sayfalar

13 Şubat 2011 Pazar

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

Zeytinyağlı pırasa tarifi
Zeytinyağlı pırasa yemeği tarifi 
Zeytinyağlı pırasa nasıl yapılır 
Pırasa yemeği nasıl yapılır 


Benim nasıl bir zeytinyağlı sevdalısı olduğumu artık az çok biliyorsunuz..Öğle yemeğimde mutlaka sebze yemeye çalıştığım için mutfağımda bazen her gün, bazen günaşırı mutlaka sebze pişiyor. En son kendime zeytinyağlı pırasa yapmıştım, şöyle bol ekşilisinden..Hepimiz ufak farklılıklarla yapıyor olabiliriz diye paylaşmak istedim..Farklıysa siz de benimle paylaşın lütfen..Afiyet olsun..

Malzemeler:
*****************

*Yaklaşık 1 kg.kadar pırasa
*1 adet büyük boy havuç
*2 - 3 yemek kaşığı zeytinyağı (isteğe bağlı arttırılabilir)
*1 yemek kaşığı pirinç
*1 limonun suyu
*Yarım ila bir su bardağı kadar su
*Tuz
*1 tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı:
****************
*Pırasaların üzerindeki kalın kabukları alıp yıkayın ve kalın verev şekilde dilimleyin.
*Havucu soyup onu da ince ince verev dilimleyin.
*Zeytinyağını ve öncelikle havuçları tencereye alın (havuç daha zor pişer) biraz kavurup pırasaları ekleyin. (pırasaya soğan da eklemek isterseniz önceden kavurmanız gerekir, ben eklemedim)
*Suyu, limon suyunu, pirinci, tuzu ve şekeri ekledikten sonra havuçlar ve pırasalar dağılmadan yumuşayıncaya kadar pişirin.
*Ben soğuk servis edilmesini tavsiye ediyorum. Hele dolapta bir gece beklerse daha da iyi çünkü kendini biraz çekince bütün zeytinyağlılar daha lezzetli oluyor. Yine de tercih sizin.










2 yorum:

  1. pırasayı senin de dediğin gibi şöyle ekşi ekşi çok severim iyi aklıma getirdin yarın yapayım bende ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Gülercim, sağol canım. Şimdiden afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...