Sayfalar

13 Şubat 2011 Pazar

HAVUÇ CEZERYE


Havuç cezerye tarifi
Havuçlu cezerye tarifi
Cezerye tarifi
Cezerye nasıl yapılır


Uzun süredir cezerye yapmayı düşünüyor fakat internette ve kitaplarda hangi tarif güzeldir bilemediğim için hep erteliyordum. Bir gün görümcemin yaptığı nefis cezeryeyi yiyince arayışlarıma derhal son verip, size doğrudan o cezeryenin tarifini vermeye karar verdim. Sizin anlayacağınız; gördüğünüz güzelliği ben değil, becerikli görümcem yaptı:) Kulakları çınlasın, oğlum da bayılır cezeryeye. Afiyet olsun.

Malzemeler:
****************

*4 adet havuç
*1adet portakal (kabuklu)
*1 su bardağı tozşeker
*Kavrulmuş tuzsuz fıstık veya fındık
*Yaklaşık yarım paket bebe bisküvisi veya pötibör bisküvi
*Üzeri için hindistan cevizi
*1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:
******************
*4 havucu rondoda incecik kıyın veya rendenin ince tarafıyla rendeleyin.
*1 portakalı da kabuklarıyla birlikte biraz doğrayıp rondoda macun kıvamına gelene kadar kıyın.
*Havucu ve portakalı tencereye alıp 1 su bardağı tozşekeri ekleyin.
*Harlı ateşte biraz kaynatıp daha sonra kısarak pişirin.
*Önce suyunu salacak fakat sonra ağdalanıp toplanacaktır.
*Ocağı kapatın ve içine aldığı kadar bebe bisküvisi kırın (tahminen yarım paket civarı)
*İri dövülmüş fıstık veya fındığı ve tarçını ekleyin, karıştırın.
*İster kare borcama döküp, suyla ıslatılmış kaşığın sırtıyla düzelterek yayın ve üzerine hindistan cevizi serpin; ister ceviz büyüklüğünde toplar yapıp hindistan cevizine bulayın.
*Yalnız top yapmayı tercih ettiyseniz, bu işi oldukça sıcak haliyle yapmanız gerektiğinden elinizin yanmamasına dikkat edin.
*Bir süre buzdolabında tutarsanız toplanıp katılaşmasına yardımcı olursunuz.
*Borcama döktüyseniz de baklava şeklinde dilimleyerek servis edin.






20 yorum:

  1. Canım cezeryeye bayılır mümkün olduğunca yaparım.Görümcenin ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. ablacım eşim yap deyip duruyordu.bakalım ben de yapıcam kısmetse.ama bisküvi atılmıyordu baktığım tariflerde.tadını merak ettim dorusu.görüntü süper.ellerine sağlık.sevgiler.daha doğrusu görümceciğinin ellerine sağlık ablacım:))

    YanıtlaSil
  3. Çok severim inanmayacaksın şu anda yolda ısmarladım geliyor. Ama evde yapılmış olan her zaman tercihimdir. Ellerine sağlık, görümcene de ayrıca teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. "Bisküvilisini hiç duymamıştık," buyurdu Annoya'm Somun Teyze... Acaba görümce kıvamını tutturamayıp durumu bisküvileyerek mi kurtarmışmış;)), diye soruyo... Cancan

    YanıtlaSil
  5. Cancan'ım, Annoyan'a söyle, çok yaşasın. Zira uzun süredir böyle gülmemiştim:)))))))))))))

    Deryacım, Alevcim, Nilgüncüm; çok sağolun, ilettim görümceme:)) Nilgüncüm, bence ikimiz de temiz kalpliyiz..

    YanıtlaSil
  6. Becerikli görümcenin ellerine sağlık.Dün yaptığın kahveli kurabiyeye de bayıldım.Ne güzel şeyler yapıyorsun sen öyle.ellerine sağlık.Sevgiler yüreğim dolusu...

    YanıtlaSil
  7. CANIM ELLERİNE SAĞLIK HAVUÇ OLAN HER ŞEY SEVİLİR BİZDE.
    SEVGİLERİMLE....

    YanıtlaSil
  8. Sağol Nilgün ablacım..Teveccüh buyuruyorsun. Ve sen bana kesinlikle iyi geliyorsun:)) Çok sağolasın..

    YanıtlaSil
  9. Baharcım, biz de de öyle. Tatlısı, tuzlusu, ekşisi..Her şekilde..Sağol..

    YanıtlaSil
  10. Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

    Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten Dileklerimle Tebrik Ederim.

    YanıtlaSil
  11. Çok lezzetli görünüyor,cesaretlendim ben de yapacağım. Yaptığımda da paylaşacağım :)

    YanıtlaSil
  12. Nefis olmuş nasıl da imrendim ellerine sağlık canım. Hayırlı Kandiller dilerim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  13. Ablacııım cezeryeyi çok severim.
    Ellerine sağlık.
    Kandilin kutlu olsun.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  14. Deryacım, Buğday Tanem, Handancım, Karabiberim, Afetçim, Melihacım; hepiniz çok sağolun. Hepinizin kandili kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  15. Ya kıskanıyorum ama,sen benim ablam ol tek:P
    Havuç cezerye ; pratik ve leziz olması hasebi ile favori tatlılarımızdan biridir.Anneciğim de çok yapar.Ellerine sağlık..
    Kandilinizi kutluyor,hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.Dualarında kardeşini de unutma inşaAllah.
    Kalbi sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  16. Pepelam; ben zaten senin ablanım, ama güzelim taa Libyalarda yaşayan ben miyim, de bana Allahaşkına:))Canım benim, Allah yurduna tez zamanda kavuştursun da tanışalım inşallah. Hayırlı kandiller olsun..Sağol tatlım..

    YanıtlaSil
  17. Canım bende bisküvi+ceviz+havuç+şeker+h.cevizi ile yaparım ama bu portakalda neyin nesi:)))

    hemde kabuklu??Ellerine sağlık çookk değişik geldi denicem kesin söz :)

    YanıtlaSil
  18. Aylinim, portakal kabuğuyla beraber öyle bir aroma ve lezzet veriyor ki anlatamam. Denemen lazım..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  19. Aylincim, böyle bir dene ve gör. Sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...