Sayfalar

12 Şubat 2011 Cumartesi

KAHVELİ KURABİYE

Kahveli kurabiye tarifi
Kahveli kurabiye nasıl yapılır


Bu kurabiye tarifi Emine Beder'e ait ve kahve lezzetine hayır diyemeyenler için ideal bir tarif.. Deneyin, göreceksiniz. Geçen Şubat'ta yazlığı satılığa çıkaracağımız zaman 'biraz bakıma sokalım' demiş, benim yardımcımı ve boyacılıktan anlayan eşini alıp birkaç günlüğüne yazlığa gitmiştik. İşte oraya giderken yapmıştım bu kurabiyeleri ve hepimiz kahve tutkunu olduğumuz için, tabiri caizse daha ilk günden 'dibine darı ekmiştik'. Kısacası biz bayıldık. Size de cazip geldiyse ve henüz denemediyseniz öneririm. Afiyet olsun..


Malzemeler:
******************

(Yaklaşık 16-20 kurabiye için)
*125 gr.margarin veya tereyağı (eritilip soğutulacak)
*2 adet yumurta (sarıları içine koyulup; beyazın biri içine, biri üstüne ayrılacak)
*5 çorba kaşığı pudra şekeri
*1 çorba kaşığı nescafe
*2,5 - 3 su bardağı un
*2 çorba kaşığı ılık süt
*1 paket kabartma tozu
*100 gr. iri dövülmüş fındık (ben ceviz kullandım)

Yapılışı:
******************
*125 gr.margarin veya tereyağını eritip soğutun ve 5 çorba kaşığı pudra şekeriyle karıştırın.
*2 adet yumurta sarısını ve 1 adet yumurta akını, 2 çorba kaşığı ılık sütü, 1 çorba kaşığı nescafeyi ekleyin. *Elenmiş una kabartma tozunu da katıp harmanlayın ve nescafeli karışıma azar azar yedirin.
*Kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yoğurun.
*Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp toplar yapın (kurabiyeleri elinizle ezmemekte fayda var, onlar pişerken biraz yassılacaktır zaten) ve üste gelecek kısımlarını önce yumurta akına, ardından fındık veya ceviz kırığına bulayıp fırın tepsisine sıralayın.
*Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına verin ve kurabiyeler kızarana kadar pişirin.
*Not: Kahveli kurabiyeniz de dahil olmak üzere hiçbir kurabiyenizi çok sıcakken fırın tepsinizden ayırmaya çalışmayın, parçalanırlar. Biraz ılınmalarını bekleyin.








13 yorum:

  1. ellerinize sağlık kurabiye çok severim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. Kurabiye sever biri olarak enfes diyorum ellerine
    sağlık canım.Mutlu hafta sonları öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ayyy nasıl güzeller.keyiften çatır çatır çatlamışlar.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Serapcığım ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Bahar, Handancım, Deryacım, Bernacım, Minecim; çok teşekkür ederim. Hepinize iyi haftasonları dilerim..

    YanıtlaSil
  7. Kahvenin kokusu, buradan duyuluyor Serapcım, ellerine sağlık, seviyorum senide bu ekmeklerini de.

    YanıtlaSil
  8. Afetçim; sağol canımın içi. Ben de seni ve yaptıklarını çok seviyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Bir kahve tutkunu olarak ben bu tarifi denemezmiyim. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  10. Nilgünüm hemen dene, hiç bekleme. Lezzet garantilidir:))Sağol canım..

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık ablacım .Kesinlikle çok güzel olmuştur.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. nasıl da güzel kokmuştur ahh, gücüm olsa kesinlikle hemen yapardım inşallah iyileşince:)
    afiyet şifa olsun
    mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  13. Yeşimcim, çok sağol ablacım..

    Feriha ablacım, Allah tez kuvvet versin inşallah. Sağolasın..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...