Sayfalar

10 Ekim 2011 Pazartesi

MISIR UNLU FIRIN MÜCVER

Mısır unlu fırın mücver tarifi
Mısır unlu mücver tarifi


Hiç denediniz mi bilmiyorum ama fırında mücver mısır unuyla çok değişik, hatta daha lezzetli oluyor. İnce unun verdiği o 'içi ıslak' durumu olmuyor. Daha bir çekmiş, daha bir doymuş oluyor ve yemesi çok keyifli geliyor. Üstelik diyete ve sağlıklı beslenmeye uygun, az yağlı. Kendilerine hazırladığım misafirlerim de bugüne kadar hep beğenip tarifini istediler. Denemeye değer diye düşünüyorum. Buyrun, afiyet olsun..

Malzemeler:
***********************


*250 gr. az yağlı beyaz peynir
*2 adet yumurta
*1 adet kuru soğan
*4 adet kabak
*1/2 demet dereotu
*1,5 paket kabartma tozu
*1 su bardağı yoğurt (çok sulu olmasın)
*1/2 su bardağı zeytinyağı
*Yaklaşık 5 tepeleme çorba kaşığı mısır unu (kek kıvamında olması için arttırıp eksiltebilirsiniz)
*Tuz-karabiber-kırmızı biber-kekik-kuru nane (dilediklerinizden)

Yapılışı:
***********************
*Soğanı yemeklik doğrayın. Yumurtaları kırın. Peyniri ezin.
*Kabağı rendeleyip suyunu sıkarak karıştırma kabına alın.
*Dereotunu da ince kıyın.
*Tüm malzemeyi karıştırma kabında bir çatal yardımıyla karıştırıp yağlanmış borcama alın ve 180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin.
*Biraz ılınmasını bekleyip dilimleyerek servis yapın.






16 yorum:

  1. Fırında ben de yaparım ama mısır unuyla denemedim hazır evde kabaklarımda var hemen denemeliyim eminim lezzetli olacaktır ellerine sağlık canım iyi akşamlar.....

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık arkadaşım,nefis görünüyor,afiyetler olsun.

    güzel bir gün diliyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Bende yapıyorum ama irmik yerine un koyuyorum.sizin tarifinizide deneyeceğim.elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba elinize sağlık ben de çoğu zaman fırında yapyorum ve çok lezzetli olyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Yıldızcım, Sevgicim, Hülyacım, Özgencim; çok teşekkürler hepinize:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. böylesini ilkkez görüyorum, çok pratik olmuş :)

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Leylacım; gerçekten de pratik oluyor, sevgiler, sağol canım..

    YanıtlaSil
  8. bende mısır unuyla denemedim bu hafta yapacağım kabak almıştım mısır unlu deneyeceğim sonuç için mutlaka dönerim canım öpüyorum

    YanıtlaSil
  9. Haticecim; sen sonuçlarla ilgili dönen ender okuyucularımdan birisin zaten, eminim döneceksin. Çok sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  10. Sıcakken güzeldi, ama ertesi gün buzdolabından çıkarıp soğuk yediğimde harikaydı. Çok teşekkürler tarifler için...

    YanıtlaSil
  11. ne güzel bir fikir bu böyle. gerçekten lezzetli olmalı.Mutlaka deneyeceğim.paylaşımda bulunduğun için teşekkürler sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Banucum, haklısın..Sıcakken nispeten iyi gibi görünebilir ama soğuyunca daha da güzel oluyor. İçini iyice çekmiş hali çok lezzetli bence de:)) Doğru tespit..Sağol canım..

    Elifçim; çok sağol canım..

    YanıtlaSil
  13. Harika olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım. Hiç denemedim ama tavsiyene uyup mutlaka deneyeceğim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Handancım; deneyimini konuşturarak daha harikasını yapacağını biliyorum canım..Sağolasın:)

    YanıtlaSil
  15. Aslında mısır unu girdiği her yeri güzelleştiriyor biz neden beyaz un kullanıyoruzki dimi:)

    YanıtlaSil
  16. Mısır ununun hasını bulabiliyorsak, neden olmasın Aylincim:) Sağol tatlım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...