Sayfalar

2 Şubat 2011 Çarşamba

PERİŞAN KURABİYE


Perişan kurabiyesi tarifi
Kopar-at kurabiyesi tarifi
Perişan kurabiye


Bu kurabiye margarin veya tereyağıyla yapıldığında çok lezzetli olan ama sıvı yağla da yapılabilen güzel bir lezzet.. Yine oğlumun bayıldığı kurabiyelerden aynı zamanda. İstanbul'a gittiğimde veya O buraya geldiğinde mutlaka yapılan 'cankurtaran'lardan biri. Şimdilerde çok revaçta olan yaban mersinini, içindeki üzümün yerine çok rahat kullanabilirsiniz. Afiyet olsun..

Malzemeler:
***********************

*3 yumurta
*3 çay bardağı üzüm
*3 çay bardağı şeker
*1 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin veya aynı miktarda tereyağı (sıvıyağ tercih edecekseniz 1 su bardağı kullanabilirsiniz)
*Katı yağ kullanırsanız ayrıca 1 çay bardağı sıvı yağ
*1 paket kabartma tozu
*Aldığı kadar un

Yapılışı:
********************
*Oda sıcaklığında yumuşamış margarini bir kap içinde biraz mıncıklayın.
*Şekeri, sıvıyağı, yumurtaları, üzümü, kabartma tozunu ve aldığı kadar unu ekleyip katı olmayan bir hamur yapın.
*Sıvıyağa batırılmış bir tahta kaşıkla koparıp yağlanmış tepsiye atın (bazı yerlerde bu yüzden 'kopar-at' kurabiyesi olarak da geçer) 1
*180 derece fırında üzeri biraz kızarana kadar pişirin.
*Çıkarınca soğumadan ellemeyin, kurabiyeler dağılabilir.












15 yorum:

  1. Allah ömür versin bu çocuklara onlar ne seviyorsa mutfaktan o çıkıyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Amin Gülercim; hayatımız onların üzerine kurulu ama ben bundan asla pişman değilim...Henüz yani:)) Sevgiler canım, sağol..

    YanıtlaSil
  3. Oooh çayın yanına kıtır kıtır ne güzel olur.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık Serap Hanım,
    kurabiyeleriniz çok güzel görünüyorlar..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Kurabiyeler çok güzel de neden adı "perişan" anlayamadım? Yabanmersini tüyonuz çok hoş. Evde yabanmersinim olduğunu anımsadım:)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. SERAPCIM ELİNE SAĞLIK,YAPIMI ZEVKLİ, YEMESİ LEZZETLİ:))))

    YanıtlaSil
  7. Serap ablacım üzümü kek ve kurabiyelerde çok seviyorum, bu kurabiyeyi de uzun zamandır yemedim, çok hoş görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım bizde bunun adı anne kurabyesi Rahmetli kayınvalidem çok yapardı.

    öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ah Serap'cım beni Ankara'da ki günlerime götürdün. Çocuklara tenefüs aralarında yemeleri için o kadar çok yapardım ki ellerine sağlık arkadaşım. Sağlık ve sevgi dileklerimle..

    YanıtlaSil
  10. yo yoooo kurabiye olcaksa illa tereyağ&margarin olsun:)seviyorum napimmm.hem üşenmedim şimdi aldım hesap makinasını 35 tane çıksa bölelim 250 yi adet başı 7 gram.O kadara şükür canım napalım aa dimi:)

    Yengem yapardı bu kurabiyeyi hep hatta yaptığı ve meşhur tek kurabiyesiydi:)Ellerine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
  11. serapcım çok güzel olmuş ellerine sağlık
    afiyet bal olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Lezzetli somunlar, annem bu kurabiyeye kırpık kurabiye der ve bizim evde çok sevilir, kızlar çocuklarla biraraya geldi mi bu kalabalığı bu kurabiye paklar, yanına da peynirli poğaça, kardeşimin tiramisusu ve çay.
    Her zaman güzel tarifler veriyorsun bizlere:))

    YanıtlaSil
  13. Bizim evde kurabiyeler yapıldığı gün biter.Oğluşlarım git gel atar ağzına bir tane,malesef bendeeeee :)))
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Denizcim, Feriha Ablacım, Müberracım, Haticecim, Nilgüncüm, Sevilcim, Melihacım; hepinize çok teşekkür ederim, sevgiler..

    Sevgili Evli ve Çocuklu, bu kurabiye elde şekillendirilmeden hatta çoğu zaman kaşıkla bir parça koparılıp tepsiye gelişigüzel konularak yapılır ve çok şekilli olmaz, o yüzden perişan diyorlar:))Sevgiler canım..

    Aylincim, aynı benim gençliğim gibi hemen hesaba vurup mantıklandırmışsın, çok güzel. 7 gramsa adet başına, demek ki 63 kalori, eh bir dilim ekmekten biraz fazla..Çok değilmiş neyse..Sağol canım..

    Fadişçim, tariflerimi genel olarak beğenmene çok sevindim canım, sağol..Deniz'i öp benim için, o kıvırcık kafayı şöyle bir karıştır..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...