Sayfalar

17 Şubat 2011 Perşembe

YALANCI KUMPİR

Pratik kumpir tarifi
Kolay kumoir tarifi 
Yalancı kumpir tarifi 


Bir arkadaş toplantısında ilk yediğimde, hem gerçek kumpire olan lezzet benzerliğine şaşırmış hem de kumpir güzelliğine böyle bir kolaylık getirilmiş olduğunu görmekten acayip mutlu olmuştum. Evdeki ilk denememde, ev halkının da beğenisini toplayınca sık sık yapar oldum. Evde yapmanın en önemli güzelliği, içine istediğiniz ve kalitesinden emin olduğunuz şarküteri malzemesini koyup çoluğunuza çocuğunuza öyle yedirecek olmanız. Keza patates de pazardan aldığınız olacak belki. Sözün özü, daha sağlıklı olacağı kesin. Çoğunuzun bunu zaten bildiğinizi tahmin ediyor, denememiş arkadaşlar için şimdiden afiyet olsun
diyorum.

Malzemeler:
*********************

*5-6 adet patates
*1 kutu mısır konservesi
*Dilediğiniz kadar sucuk, salam, sosis, kornişon turşu
*İçine ve üzerine yetecek kadar rende kaşar peyniri
*Sıvıyağ veya tereyağı
                                                                *Tuz, karabiber, pul biber
*Yeşil-siyah zeytin
*Ve kumpirin içinde yemekten hoşlandığınız diğer tüm malzemeler

Yapılışı
****************
*Patatesleri haşlayın. Ancak ya patatesleri haşlama esnasında ya da öncesinde malzemeleri minik minik dilimleme ve peyniri rendeleme işini halledin. 
*Patates sıcakken soyup ezin ve içine tereyağı veya sıvıyağı, bir de rendelenmiş peynirin yarısını ekleyip karıştırın. Bu esnada kaşar ve eğer kullandıysanız tereyağı eriyecektir. 
*Soğuk patatesle bu işlemi yapamazsınız, o nedenle ısrarla sıcak dedim. 
*Tuz-baharat ve diğer tüm malzemeyi de ekleyip karıştırın ve karışımınızı fırın kabınıza bastırarak yayın. 
*Fırına verin, üzeri biraz kızarana kadar pişirin. 
*Çıkarıp kaşar rendesini serpin ve tekrar sadece kaşar eriyip kızarana kadar fırınlayın. 
*Çıkardığınızda çok sıcakken hemen kesmeyin, biraz ılınmasını bekleyin, dağılmaz ve daha düzgün kesilir. 



12 yorum:

  1. canım bizim evde ayda 2 kez garanti yapılır kumpir
    oğullarım tam anlamıyla kumpir canavarı.Ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım ne güzel kumpir yapmış öyle. Afiyetler olsun, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. DAHA BİR KAÇ GÜN ÖNCE YAPMIŞTIM AMA İNAN DOYAMADIM YEMEĞE BENDE ÇOK SEVİYORUM ELLERİNE SAĞLIK CANIM....

    YanıtlaSil
  4. Kumpiri en son üniversitede çok aç olduğum birgün bitirmeye zorlayarak yediğimi hatırlıyorum o günden beri bir daha yiyemedim ama benimkiler bayılır ben yiyemesemde onlar için süper bir tarif olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. canımmm ablammm,
    ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.bebeğimiz olmadan evvel eşimle çıkar otantik kumpirde kumpirlerimizi yerdik.şimdi otantik kumpurin yerini unutur oldum.çok özledim ben kumpir yemeyi.eline sağlık...hayırlı geceler.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Pratik ve lezzetli demek daha az uğraşı ile nefis yemekler mezeler yemek demekya ooff ne en pratiğinden yapıp yapıp yiyorus kiloları sağımıza solumuza dolduruyoruz:)Bak gene kilo dedim dertlendim ..

    Ellerine sağlık ablacım

    YanıtlaSil
  7. Kumpir yemeye doyamadığım lezzetlerdendir.
    Harika görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Deryacım, Nilgüncüm, Baharcım, Gülercim, Alevcim, Aylincim, Melihacım; hepiniz çok sağolun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. İlk fırsatta kesinlikle deneyeceğim, muhtemelen bir pazar günü, akşam üstü çayına. Eminim oğluş da çok sevecek.

    YanıtlaSil
  10. Çenebazım; inşallah beğenir oğluşun, büyük ihtimal de beğenecektir. Şimdiden afiyet olsun, sağol canım..

    YanıtlaSil
  11. eveeettt ben bunu en kisa zamanda yaparim iste:))

    YanıtlaSil
  12. Şimdiden kolay gelsin Süntercim:))

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...