Sayfalar

15 Şubat 2011 Salı

MISIR UNLU ZEYTİNLİ KEK

Mısır unlu zeytinli kek tarifi
Mısır unlu zeytinli ekmek tarifi 
Mısır unlu kek nasıl yapılır 


Mısır unu, maya ile pek uzlaşabilen bir un çeşidi değildir maalesef. Çünkü glutenden fakirdir ve mayalanmayı, kabarmayı sağlayan da glutenin ta kendisidir. O nedenle ekmeğinin yapımı biraz çetrefillidir (tabii Karadenizliler'in tepsiye döküp yaptığı o dümdüz, basık ekmekten bahsetmiyorum) hani şu kabarık olanının yapımı yani. Çok basit ama bir o kadar da ilginç bir püf noktası vardır; en kısa zamanda yapıp size anlatmayı düşünüyorum inşallah. Yani mısır ekmeği için biraz bekleyeceksiniz:)) Şimdilik lezzetli bir mısır unlu kek tarifim var, oldukça lezzetli, besleyici ve doyurucu bir kek (mısır ununu kabartabilen tek şey kabartma tozu olduğu için, kek tarifi kolay uygulanıyor) Özellikle hafta sonu sabah kahvaltısı keyfi için mutlaka tavsiye ettiğim bir şey bu. Üstelik yapımı da pratik. Yapmak isterseniz, kolay gelsin ve afiyet olsun..

Malzemeler:
*******************

*2 yumurta
*8 çorba kaşığı tepeleme beyaz un
*8 çorba kaşığı tepeleme mısır unu
*2 çorba kaşığı toz şeker
*1 paket kabartma tozu
*1 kahve fincanı sıvı yağ
*2 çay bardağı süt (çay bardağı ölçüsüne dikkat..Kocaman Aida bardak veya minicik kahveci bardağı değil, klasik orta boy çay bardağı olacak)
*1 kahve fincanı dilimlenmiş siyah zeytin (yaklaşık 20-25 adet zeytinden)
*Birer tutam tuz , kekik ve pul biber

Yapılışı:
******************
*Yumurtaları, sütü ve sıvı yağı bir kapta birleştirin, içine unları ve kalan tüm malzemeyi katıp iyice karıştırın. *Yağlanmış kalıba döküp önceden ısıtılmış 175-180 derece fırında 30-35 dakika, içi pişip üzeri kızarana kadar pişirin.
*Soğuduktan sonra dilimleyip spatula ile çıkararak servis yapın (mısır unlu hamurişleri dağılmaya meyillidir, o nedenle özellikle spatula kullanmanızı öneririm)












17 yorum:

  1. mısır ununu daha önce hiç kullanmadım ,kekini merak ettim doğrusu.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canım benim güzel yorumun için teşekkür ederim.uykuyu pek sevmiyorum:))Mısır ununa bayılırım bir Karadeniz kızı olarak ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Tuzlu her türlü keke bayılırım.Denerim bunu da.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Esracım, Deryacım, Petekçim; çok teşekkür ederim. Sağolun..

    YanıtlaSil
  5. MISIR UNU ÇOK SEVERİM.KEK EMİNİM LEZZETLİDİR.
    SEVGİLERİMLE CANIM...

    YanıtlaSil
  6. rengi muhteşem eminim tadı da öyledir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Nefistir eminim, ellerine saglik, zeytinli ekmekleri severim

    YanıtlaSil
  8. Bir bardak çay esliginde nede guzel gider :)
    ellerinize saglik olsun Ablacigim,
    sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil
  9. Baharcım, Gülercim, Aylacım; hepiniz çok sağolun, teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  10. mısır ununu ben braz galeta ununu kullandığım yerlerde kullanıyorum (çok sık olmasada) hiç bu şekilde denemedim. verdiğin minik püf ler için de teşekkürler canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Mısır ekmeğini çok severim aynı zamanda çok da kullanırım. Bunu da mutlaka deneyeceğim tabii bu arada kilolar aldı başını gidiyor eşim bile ikaz etmeye başladı. Aç karınla blogları gezince doğru mutfağa gidip hemen bişiler yapmaya başlıyorum. Ellerine sağlık arkadaşım, sağlık ve sevgi dileklerimle..

    YanıtlaSil
  12. Ellerıne saglık canım .Bende zeytınlı pasta cok yaparım mısır unuylada bır denemelı.Sevgıler..

    YanıtlaSil
  13. canım bu kek değil sanki gülen bir yüz:))) benzemiyor mu????senin ellerinin değmesinden mutlu olmuş galiba:) şifa olsun sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  14. Haticecim; mısır unu kesinlikle galetadan daha sağlıklı, daha doğal. Sen de sağol püfün için canım benim..

    Nilgüncüm, aman diyeyim kilo işini bahara sarkıtma, o zaman çok geç oluyor. Şimdiden kontrol altına al, yavaş verilen kilo daha sağlıklı oluyor. Sevgiler canım..

    Özaycım, çok sağol canım..

    Feriha ablacım, çok dikkatlisin maaşallah. Gerçekten de öyle, çok sağol ama kendisine bi sormak lazım o yüzden mi mutlu diye:))

    YanıtlaSil
  15. mısırununu severim ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...