Sayfalar

11 Şubat 2011 Cuma

YOĞRULMAYAN ÇAVDAR EKMEĞİ

Yoğrulmayan çavdar ekmeği
Yoğrulmayan çavdar ekmeği nasıl yapılır


Bu ekmek tarifini Ekmek Sanatı sitesinden aldım ve uyguladım. Görüntü olarak bire bir tutmasa da lezzet olarak aynı sonucu aldığıma inanıyorum. Evet, mutfak bir bütün olarak çoğumuz için bir terapi yeri ama ekmek işiyle uğraşmak bu terapi yerinde bana daha da iyi geliyor. Her ekmek maceramda, adeta ilk doğumuna hazırlanan bir anne adayı gibi heyecanlanıyorum. Çünkü ekmek böyle bir şeydir. Yani profesyonel çalışmıyorsanız, her daim 37 derece ısıda bir mayalama odanız yoksa, ölçüleriniz onlarınki gibi sabit değilse; sonucundan asla emin olamayacağınız bir muammaya doğru yol alıyorsunuz demektir. Hele her defasında farklı bir deneme yapıyorsanız.. Uygulayacak olan ekmek gönüllülerine şimdiden afiyet olsun..


Malzemeler:
********************

*300 gr.beyaz un
*250 gr.tam çavdar unu
*440 ml.su
*3/4 kaşık tuz
*1/4 tatlı kaşığı instant maya

Yapılışı:
******************
*Akşamdan tüm malzemeleri çukur bir kabın içinde sadece karıştırın, malzeme birbirine karıştığında yoğrurmadan bırakın.
*Kabın ağzına bone geçirip ılık bir yere bırakın.
*Mevsimin sıcak - soğuk oluşuna bağlı olarak 12 ila 18 saat arası dinlendirip ekşittiğiniz hamuru, tezgahın üzerine serip unladığınız bir mutfak bezine alın (burada dikkat edeceğiniz nokta, hamur cıvık olduğu için bu işlemi oldukça çabuk yapmanız gerektiğidir) nazikçe katlayarak ek yerleri aşağıya gelecek şekilde top yapın. *Bez yardımıyla fırın kabına alın ve ağzını aynı bezle örterek son dinlenmesine bırakın.
*2 saat kadar son kabarmasını bekleyerek önceden 220 dereceye ayarladığınız sıcak fırına verin.
*Üzeri yeterince kızardığında 180 dereceye getirip içinin iyice pişmesi için yaklaşık 20-30 dakika daha fırında tutun ve dışarı alıp tel ızgara üzerinde soğutun.







7 yorum:

  1. Merhabalar,
    ellerinize saglik olsun,
    tevafuk bu ya,bu sabah bende denedim yogrulmayan çavdar ekmegini,olçulerini biraz çogaltarak yapmistim,istedigim goruntuyu yakalayamadigim için blogumda yayinlamaktan vazgeçtim :)

    Blogunuzu begeniyle takip ediyorum,bir çok tariflerinizi denenecekler listesine not aldim,
    tekrar ellerinize saglik olsun,
    sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Mihriban, hoşgeldin, sefa getirdin. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım yazdıklarına harfiyen katılıyorum blogumda da yazmıştım ekmek yapmak çok kutsal bir iş gibi geliyor bana

    YanıtlaSil
  4. Canım elelrine sağlık yine harika olmuş ekmeğin bir dilimcik aldım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Gülercim; o zaman ne mutlu bana ki arada sırada böyle kutsallaşıyorum:))))Canım benim, teveccüh buyurmuşsun, sağol..

    Deryacım; hepsi senin olsun, afiyet olsun. Sağol cancağızım..

    YanıtlaSil
  6. Serap'cım ekmek ayırmam hepsini yerim ama en çok ekşi maya ekmeği ile çavdar ekmeğini severim. Ellerine sağlık resimden gözümü alamadım. İyi hafta sonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. Nilgüncüm; haklısın resmi belki olduğundan da güzel çıktı:))Cezbetmesi normal yani:)) Sağol hayatım, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...