Sayfalar

14 Şubat 2011 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

Zeytinyağlı kereviz tarifi
Zeytinyağlı kereviz yemeği
Kereviz yemeği tarifi


Biz hanımlar sebze yemeklerini, zeytinyağlıları beylere nazaran daha çok seviyor ve tüketiyoruz. Sağlığımıza da onlardan çok daha fazla dikkat ettiğimiz için mutfağımızda sebze yemeklerine sık sık yer veriyoruz (sonra bizim daha uzun yaşamamızı kıskanıyorlar:)) Zeytinyağlı kereviz benim vazgeçemediklerimden (her ne kadar eşlerimiz ve çocuklarımız pek sevmese de ! ) Buyrun size basit ama lezzetli bir tarif..Afiyet olsun..

Malzemeler:
*********************

2 adet büyük kök kereviz
Tazeyse 8-10 sap yaprağını da koyuyoruz
1 adet iri havuç
1 adet iri patates (işin bu kısmı özellikle çocukları kandırmak için:))
1 adet büyük baş soğan
Tuz - tozşeker - taze çekilmiş karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet limonun suyu veya bir adet tatlı olmayan portakalın suyu (ben portakal kullandım)

Yapılışı:
****************
*Kerevizi, havucu ve patatesi soyup küp küp doğrayın.
*Özellikle kerevizi limonlu suya koyup bekletin (kararmaması için)
*Bu arada zeytinyağını tencereye alıp soğanı yemeklik doğrayarak ekleyin.
*Soğanı biraz çevirip üstüne havuçları atın, onları da soteledikten sonra patatesleri ekleyin, sotelemeye devam edin, bu arada sebzeler yağın tamamını çekebilir, bu durumda çok az su ekleyip dibini tutmasını önleyebilirsiniz.
*En son olarak da kerevizleri ve irice doğradığınız yapraklarını koyun.
*Tozşekerini, tuzunu ve limon / portakal suyunu da döktükten sonra eğer kullanıyorsanız değirmende taze çekilmiş karabiber serpiştirin.
*Az su ekleyip kapağını kapatın ve kısık ateşte kerevizler yumuşayana kadar pişirin. Fazla dağıtmadan ocaktan alıp soğuk servis yapın.
*Eğer düdüklü tercih ederseniz, aynı işlem sırasıyla ve en son eklediklerinizden sonra kapağını kapatarak 2-3 dakika kadar pişirin (ben Tefal Clipso kullanıyorum, markasına göre süre değişebilir)










4 yorum:

  1. Bugün bizde de kereviz vardı.Nasıl afiyetle yedik .Bayılırım ben de...
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Valla Peteğim; sağol da..Sen ahaliye yedirebildiysen tebrik ediyorum, zira benim ahali evden kaçıyor pişerken, bırak yemeyi:))

    YanıtlaSil
  3. keşke bizde de afiyetle ailece yesek ne yazık ki sadece kendim için pişiriyorum..

    YanıtlaSil
  4. Adsız'ım; bizde de afiyetle ailecek yenemiyor maalesef, üzülme. Bir önceki yorumumda da dediğim gibi bizimkiler evi terkediyor pişerken:)) Bırak yemelerini..Sağol canım, unutma her koyun kendi bacağından asılır, yemezlerse yemesinler, naapalım:))

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...