Sayfalar

10 Ocak 2011 Pazartesi

PEKMEZLİ KABAK TATLISI

Pekmezli kabak tatlısı tarifi
Pekmezli kabak tatlısı nasıl yapılır
Kabak tatlısı tarifi


Eşim, ablasının yaptığı pekmezli kabak tatlısını çok beğenince 'bu kez ben de pekmezli yapayım' dedim.  Bir yemek programında izlediğim bir tekniği kullandım ilk kez ve ortaya oldukça değişik, ağız sulandıran bir lezzet çıktı. Yalnız sizlere bu tarifimde net miktarlar veremeyeceğim çünkü kabağı soyulmuş olarak hazır aldım (1 paket) ve kaç gram olduğunu inanın hatırlamıyorum. Bu nedenle şekeri de göz kararı koydum ama yine de nasıl bir göz kararı olduğunu anlatmaya çalışacağım. Afiyet olsun.

Malzemeler:
*****************

*1 paket hazır soyulmuş balkabağı
*Üzerini kabaklar görünmeyecek şekilde örtecek miktarda toz şeker
*1 su bardağı kadar pekmez
*Dilerseniz tane karanfil

Yapılışı:
******************
*Kabakları aldığınızda dilimlenmiş ama hantal dilimlenmiş oluyor. Bu yüzden ben her bir kabak dilimini yaklaşık 1,5 cm.kalınlığında dilimlere ayırıyorum.
*Dilimleri yayvan bir tencerenin dibine dizin. Üzerini toz şekerle tamamen kapatıp ocağa oturtun.
*Harlı ateşte sadece kabaklar suyunu salana kadar ama fazla yumuşatmadan kaynatın ve ocağı kısıp delikli kepçe ile şerbetin içinden hepsini çıkartın, genişçe bir fırın kabına alın.
*Pekmezi şerbete ekleyip yine harlı ateşte şerbetin suyu iyice uçup ağdalanıncaya kadar pişirin.
*Şerbet koyulaşıp azaldığında fırın kabındaki kabakların üzerine döküp, delikli kepçeyle hafifçe şerbetin tüm kabaklarla temas etmesini sağlayın ve 200-220 derece fırında kabaklar yumuşayıncaya kadar ağzı açık olarak pişirin.
*Soğutun ve arzuya göre ceviz, hindistan cevizi, tarçın veya tahin ile servis yapın (ki tahinin nasıl yakıştığını ancak deneyerek görebilirsiniz) üzerine mutlaka tahinli şerbetten dökün (bu yöntemle kabaklar yavan kalmıyor, şerbet ve kabaklar ayrı ayrı tatlar olarak hissedilmiyor, bütün bir lezzet oluyorlar)






9 yorum:

  1. mmm nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım,çok severim.

    YanıtlaSil
  3. Lezzet Sarayı'm, Bernacım..Çok teşekkürler, sağolun..

    YanıtlaSil
  4. Serapçım kabak tatlısını çok severim ama bu şekilde hiç yemedim ellerine sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. Gülercim; pekmezle daha karamelize bir lezzeti oluyor. Deneyebilirsin. Sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. serap ablacım merhabalar.
    ellerine sağlık.
    nefis görünüyor.
    bir sonraki yapışımda sırf bebeğim yesin diye bu yöntemi deneyeceğim.
    çok sağlıklı bence

    YanıtlaSil
  7. canım ellerine sağlık.Pekmezli hiç denemedim kabak tatlısını.Ama denesem bile eşim yemez sanırım...Kalabalık misafire inşallah:)

    YanıtlaSil
  8. Alevcim, bebeğini de seni de severim ben, çok tatlısın..Afiyet şifa olsun..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  9. Aylincim, ah bu eşler yok mu:)) Yemekler hep onların zevkine göre yapılıyor maalesef. Naapalım, canları sağolsun. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...