Sayfalar

11 Ocak 2011 Salı

DERMAN EKMEĞİ

Derman ekmeği tarifi
Derman ekmeği nasıl yapılır
Bol tahıllı ekmek tarifi


Bu ekmeği sayısız denemelerimden sonra çift karıştırıcılı ekmek makinesinde de pişirilebilir hale getirmiştim. Sonra tek karıştırıcılıya da uyarladım. Onu da en kısa zamanda buradan paylaşırım sizlerle.. Beğeneceğinizi umuyorum. Bu ekmek, 'içinde yok yok' denilebilecek türden bir ekmek ve tam bir şifa deposu. Malzemeleri derlerken belki sıkılacaksınız ama yapıp da yemeye sıra geldiğinde bütün sıkıntınız bitecek inanın. Şimdiden afiyet olsun..

Malzemeler:
**************

*500 ml.ılık su (Süt ile karışık da kullanabilirsiniz)
*200 gr. tam buğday veya çavdar unu (karışık da kullanılabilir)
*200 gr. hazır ekmek unu karışımlarından herhangi biri
*200 gr.beyaz un
*3 çorba kaşığı soya unu
*3 çorba kaşığı yulaf ezmesi
*3 çorba kaşığı zeytinyağı
*3 çorba kaşığı herhangi bir pekmez
*1 tatlı kaşığı tuz
*3 çorba kaşığı keten tohumu (öğüterek veya tane olarak kullanabilirsiniz)
*1 yemek kaşığı buğday ruşeymi (şart değil)
*2 tatlı kaşığı toz enginar çayı (şart değil ama aktarda bulabilirsiniz)
*2 tatlı kaşığı instant maya

Yapılışı:
******************
*Sıvı malzeme öncelikli olmak üzere tüm malzemeyi ekmek makinesine yerleştirin, temel ekmek programına ve büyük somuna ayarlayın.
*Piştikten sonra ızgara teli üzerinde soğumaya bırakın.
*Bu ekmek besin değeri açısından son derece zengin bir ekmektir bu nedenle 2 yaş altı bebeklerin sindirim sistemlerini zorlayabilir. Doktorlarına danışmadan kullanmamanızı öneririm.
*Bu ekmeği hamur tutabilen arkadaşlar rahatlıkla ellerinde yapabilirler.
*El ile yoğurmalarda göz kararı devreye girebilir, bu durumlarda beyaz un miktarı dışında herhangi bir malzemeyle oynamamanız yararınıza olacaktır.
















20 yorum:

  1. merhaba tatlım, bu yok yok ekmeğini hamur tutan bir el olarak deneyaceğim ama soya ununu koymadan yapmayı planlıyorum.ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Şükrancım, soya unu yerine mısır unu veya aynı miktarda tam buğday ekleyebilirsin. Sağol canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım senin komşular bugün nasıl ekmek çıkıyor diye diziliyordur kapıya miss gibi kokular yayılıyordur:))

    sağlıkla tüketilsin sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Serap'çım bu ekmeğin görüntüsü ne böyle. Müthiş olmuş gerçekten, ekmek uzmanı olup çıkmışsın. Herkes pasta kurabiye kursu veriyor. Bence sende ekmek yapımı kursu vermelisin.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Serapcığım ekmek yapacağım zaman bloğun rehber olacak harika şeyler yapıyorsun ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Sen gerçekten bir ekmek dahisisin:)

    Nasıl güzel duruyorlar sabah sabah..

    Ellerine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
  7. Haticecim; şunu söyleyebilirim: Gün yaptığımız zaman 'sen ekmek yap bize, talı matlı istemeyiz' diyorlar. Sağol canım benim..

    Nilgüncüm; daha yolum var inan. Öğrenmenin sonu yok, 30 Ocak'ta İstanbul'da Chef's İstanbul'un bir günlük ekmek kursuna katılacağım. Yine de sağol bitanem, teveccüh buyurmuşsun..

    Minecim, sağol canım benim. Yardımcı olabilirsek blogum ve ben, çok mutlu oluruz elbet. Sevgiler..

    Aylincim, o senin güzelliğin. Aç ve diyette olunca bu ekmekler olduklarından güzel görünmüş olabilirler. Sağol canikom..

    YanıtlaSil
  8. sana ekemkçi hanım demek istiyorum.ne leziz ekmekler çıkıyor ellerinden.eh bloğunun adına da yakışıyor zaten.ekllerine sağlık ablacım

    YanıtlaSil
  9. Alevcim, sağol canım, iltifat ediyorsun. Evet, blogumun adı tamamen bu ilgi alanımdan kaynaklanıyor. Ama her geçen gün geliştirmeye çalışıyorum halen. Sevgiler ablacım..

    YanıtlaSil
  10. Adıyla bana derman oldu tadıyla da size derman olsun inşallah ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Gülercim, sağol. Adı bile yettiyse ne mutlu bana..Yarasın canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Çok merak ettim bu ekmeği ama desem becereme galiba:(
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. Özlemcim; makine varsa makinede, yoksa ve hamur tutabiliyorsan elde yapabilirsin. Dene bence. Şimdiden afiyet olsun ve sağol canım..

    YanıtlaSil
  14. resimde gördüğüm normal fırında el yordamı ile pişmiş hal değil mi? benim bildiğim en azından gördüğüm makineler dikdörtgen firitöz gibi. bu bildiğimiz fırın tepsisi. eğer fırında yapılmışsa hemmen yapmalıyım. bugün mest oldum ağızda dağılan tadı hafif ve etkileyici ekmekten arkadaşlarıma da götürüp tattırdım. bereketi bol olsun.

    YanıtlaSil
  15. yanlış mailden adresinden girmişim muhtemelen pudra diye çıkacak ismim ben tarih84 :)

    YanıtlaSil
  16. Gene harika bir tarif, yalnız bu galiba çok oluyor. Sanki fırın tepisinin tamamı gibi,elinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Bu nefis ekmeği Serap ablamın elinden tatma şansına erişmiş biri olarak en kısa zamanda deneyeceğim ve şiddetle tavsiye ediyorum.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık Serap ablacım her zaman ki gibi harikasın ekmek rehberimiz:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. TARİFİNE BAYILDIM BAYILDIM ANLATAMAM TEŞEKKÜR EDERİM HEMEN YAYIMLADIM BEKLEYEMEDİM.

    YanıtlaSil
  20. Handancım; çok sağol ablacım. Evet bu elde ve fırında yapıldı. Ama aynı tarifin makineye uyarlanmışı da var, yayında..

    Dilekçim, bu fazla bir tarif. Makineye uyarlanmışı var yayında,
    o daha az ölçülü, sağol canım..

    İsmetçim, daha iyisini yapacağından eminim canım, sağol..

    Baharcım, estağfurullah canım, çok sağol..

    Senemcim, tekrar tekrar sağol..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...