Sayfalar

24 Temmuz 2010 Cumartesi

TAZE BÖRÜLCE SALATASI

İşte bir yaz klasiği daha: Taze börülce salatası. Bu salata, benim bazen tek başına sebze yemeği niyetine bile tükettiğim bir güzellik.. Özellikle de yanında alt fotoda gördüğünüz 'ekşi maya ekmeği'nden varsa, değmeyin keyfime.. Başka hiç birşey aramam.. Perşembe pazarından aldığım börülceyi tazecikken haşladım hemen. Bu domates süslemesine gelince.. Bizim site lokalini işleten arkadaşın eşi yaptığında görmüştüm. O günden beri ben de koyuyorum, lezzete lezzet katıyor gerçekten, çünkü şimdi tarla domatesinin de zamanı.. Yani öyle fotoğrafa güzellik katsın, laf olsun diye serpiştirilmedi o domatesler oraya.. Afiyetler olsun..

Malzemeler:
****************

*Taze börülce
*Haşlamak için yeteri kadar su
*Tuz
*2-3 diş sarmısak
*Limon
*Zeytinyağı
*Biraz sirke veya sirke sevmiyorsanız nar ekşisi olabilir


Yapılışı:
************
*Börülceleri yıkayın, gerektiği kadar temizleyin (çok tazeyse kılçığı olmuyor)
*Kaynayan tuzlu suya salın, damağınıza göre haşlayın.
*Süzüp çıkardıktan sonra henüz sıcakken soslarsanız lezzetini iyice bulur.
*O yüzden haşlama sırasında siz bir kabın içine dövülmüş sarmısakları, tuzu, limonu, zeytinyağını ve istiyorsanız sirke veya nar ekşisini koyup çatalla iyice çırpın.
*Süzdüğünüz börülce sıcakken sosu boca edin ve karıştırın.
*Servis ederken bir kez daha karıştırıp küp küp soyduğunuz domatesi üzerine serpiştirin.

13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. lezzetli somunlar24 Temmuz 2010 12:33

    Sağolunuz efendim..Ekşi maya ekmeği de benim ürünüm ayıptır söylemesi..Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık..ben de ilk defa dün ayvalık'dan dönerken yolda şeftali,kahvaltılık sivri biber,patlıcan,domates,beyaz taze fasulye(halen ocakta pişiyor.),börülce aldım..yarın börülceyi haşlayıp,sizinki gibi soslayıp hazırlamaya çalışacağım..sıcaklarda zeytinyağlı yemekten başkası pek yenmiyor..paylaşımınız için çok teşekkürşer..bu güzel blogunuzu ve yemeklerinizi yeni izlemeye başladım..

    YanıtlaSil
  4. çok severim.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. lezzetli somunlar,serap24 Temmuz 2010 12:45

    Sevgili Selma,o halde öncelikle hoşgeldin demek istiyorum.Çok sevindim.Sağlıklı beslenme,dengeli de beslenmektir aynı zamanda.Canımız sıcaklarda et istemiyor belki ama protein de almak zorundayız.Yeşil mercimek salatası tarifime bakabilirsin,et yemiş kadar olur hem de hafif beslenmiş olursun.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. lezzetli somunlar,serap24 Temmuz 2010 12:47

    Sevgili Berna,zeytinyağlılar hele salatalar sevilmez mi? Etoburlar için çok üzülüyorum bunları yiyemedikleri için:)) Sağol,sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canım önceki ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler, bu rahatsızlığımdan dolayı tek tek yazamıyorum ama maruz görün, bu aralar tembel işi olucak, artık kusurbakmayın canlarım. Fırsat buldukça sizlerin yanınıza gelicem. Bu zarif ziyaretlerin ve değerli yorumun için çok teşekkürler, sevgiyle sağlıcakla kal. Berat kandilin kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  8. O kadar lezzetli görünüyor ki gerçekten aç olmadığım halde canım yemek istedi :) Ne yazık ki İstanbul'da böyle tazesini bulamıyorum ama pazara kesin bakacağım. Ekşi mayalı ekmeği de ne yazık ki her yerde bulamıyorum kendim yapmaya çalışayım dedim ama okuyunca bile tarifini korktum :)
    Bakalım bu börülce sevdam nereye götürecek beni :)
    Sevgiler
    Sıla

    YanıtlaSil
  9. lezzetli somunlar,serap26 Temmuz 2010 07:58

    Benim kız kardeşim de İstanbul'da yaşıyor Sılacığım,haklısın oralarda bulmak zor,ancak semt pazarlarında..O da burası kadar ucuz değildir muhtemelen.İzmir'de yaşamanın küçük farklarından sadece birisi bu.Kolay gelsin,sağol..

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık bayılırım börülceye pek güzel olmuş

    YanıtlaSil
  11. lezzetli somunlar,serap30 Temmuz 2010 01:14

    Teşekkür ederim Aylinciğim,senin güzel gören gözlerin sağolsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Ekmek ve börülce ikilisi muhteşem görünüyor sevgili Serap..Ne kadar maharetlisin..)Ellerine sağlık canım..Afiyet olsun sizlere..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. lezzetli somunlar,serap2 Ağustos 2010 10:40

    Canım benim sağol..O senin güzel bakışın ve görüşün..Benim tek maharetim ekmekler..Ötekiler fasafiso..Çeşitleme olsun diye yazıyorum..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...