Sayfalar

22 Temmuz 2010 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI BAMYA

Bamya yemeği tarifi
Zeytinyağlı bamya tarifi


Bizim ev halkı, domatesi önceden kavrulup, sonra suyu koyulup bamyası salınan türden bamya yemeğini sevmiyor. Öyle kıpkırmızı olup karışmayacaklar birbirlerine mümkünse.. Böyle gördüğünüz gibi mesafeli ve düzeyli bir ilişkileri olacak :) Sayısız denemelerim sonucu sanırım en sonunda 'yaklaştım' beklentilerine ! Afiyet olsun..

Malzemeler:
****************

*Yarım kilo bamya
*2 adet limon
*1 adet soğan
*3 diş sarmısak
*1 adet iri veya 2 adet küçük domates
*Dilediğiniz kadar zeytinyağı
*Tuz-su

Yapılışı:
*************
*Bamyayı yıkayıp temizleyin ve 1 adet limonun suyuna koyun, ara ara karıştırın.
*Soğanları ve sarmısakları yemeklik doğrayın, zeytinyağında biraz öldürün.
*Diğer limonun suyuyla birlikte, bamyaları içine alabilecek kadar su ekleyip kaynatın.*
*Tuzunu da koyun ve bamyaları salın.
*Bamyalar istediğiniz yumuşaklığa gelmek üzereyken soyduğunuz ve sıkarak çekirdeklerini çıkardıktan sonra küp küp doğradığınız domatesi yemeğin üzerine serpiştirin.
*Kaşık yardımıyla aralara sokuşturun ve hiç karıştırmayın.
*Bamyalar yeterli miktarda piştiğinde de altını kapatıp biraz soğumasını bekledikten sonra servis yapın.

6 yorum:

  1. harika olmuş hep etli,kıymalı yaparım zeytinyağlıyı denemedim denemeliyim:)))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK BAYILIRIM BAMYAYA:)

    YanıtlaSil
  3. lezzetli somunlar,serap23 Temmuz 2010 04:00

    Handeciğim,eğer sebzenin kendi lezzetini almak istiyorsan mutlaka etsiz olrak bir dene..Limonunu damak zevkine göre arttırabilirsin de..Afiyet olsun canım,sağol..

    YanıtlaSil
  4. lezzetli somunlar,serap23 Temmuz 2010 04:07

    Aylinciğim,vallahi ayıptır söylemesi,bugün yedik eşimle ve epeyce hoşumuza gitti,çünkü dediğim gibi ben biraz daha farklı yapıyordum önceden,bu daha değişik ve daha net bir lezzet olmuş.Sağolasın..

    YanıtlaSil
  5. Bende böyle severim Serap'cığım,ama kimse beni dinlemez ne yazıkki..)Çok çokkk nefis görünüyor,tam benim için pişirilmiş sanki..)Ellerine sağlık tatlı Serap'cığım..Kocaman sevgilerimi gönderip öpüyorum yanaklarından..))


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. lezzetli somunlar,serap23 Temmuz 2010 06:27

    Gülcüğüm, zaten (Allah eksikliklerini göstermesin ama- sağolsunlar Onlar olmasa biz hanımların hiç yemek derdi olmaz..Biz ne bulsak yeriz..Canım benim,çok sağolasın..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...