Sayfalar

16 Ağustos 2011 Salı

CORN FLAKES'Lİ KURABİYE

Corn flakes'li kurabiye tarifi
Mısır gevrekli kurabiye tarifi
Sıvı yağlı çıtır kurabiye


Site komşumuza oğlunun nişan tebriği için gittiğimizde ikram etmişti bu çıtır çıtır ama 'sıvıyağlı' kurabiyeleri bize. Margarinsiz oluşundan dolayı kulağa inandırıcı gelmeyebilir, farkındayım:)) Ama öyle..Kadıncağız oğlunu çoktan evlendirdi, ben ancak yazabiliyorum, kusura bakmayın.. Eee, malum bu işler parayla değil sırayla:)) Sıra da ancak gelebildi, ne yapalım.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
**********************

*2 yumurta (birisinin akı üzeri için ayrılacak)
*1 su bardağı şeker
*1 su bardağı sıvıyağ (çiçek-mısırözü-fındık)
*1 kabartma tozu
*1 vanilya
*3 - 3,5 su bardağı kadar un

Üzeri için:
-----------------------------
*Rondodan geçirilmiş bir kase mısır gevreği (corn flakes)
*Ayırdığınız yumurta akı

Yapılışı:
***********************
*Üst malzemesi hariç hepsini karıştırın.
*Unu kıvamını bulmanıza göre ekleyin. Hepsini birden koyarsanız fazla gelebilir.
*Hamuru biraz dinlendirip ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, elinizde top yapın.
*Üzerini önce yumurta akına, sonra toz haldeki mısır gevreğine bulayın. Tepsiye sıralayın.
*Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
*Mısır gevreklerinin sıradan bir kurabiyeyi nasıl çıtır çıtır yaptığına şaşıracaksınız:))






12 yorum:

  1. Elinize sağlık çok hoşuma gitti bu tarif üstelik çok kolay muhakkak yapacağım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Özgencim; kıtır kıtır olduğu için ufaklıklar da bayılır buna..Sağolasın, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Tam isabet.margarinli kurabiye yediğim zaman vicdanım sızlıyor.Sıvıyağla yapılması çok hoşuma gitti.Paylaşımın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok güzel görünüyor senin anlatımnla hemen yapası geliyor insanın:))

    YanıtlaSil
  5. Serapçım bu zamnala kavgamız nasıl olacak bilemiyorum.Yapacak şey çok ama zaman az ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    blogunuza baska blogda rastladim ve cok begendim.
    Bu tarifi kesinlikle denicem.
    Ellerinize saglik.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. özellikle fındık yağı kullanıyorum kek ve kurabiyeleri margarin kullanılmış gibi yapıyor:)
    sevgiyle kalasın

    YanıtlaSil
  8. Bu kurabıyeyı sade pişirip sonra sıvı çikolataya daha sonra da gevreğe bulayınca çok daha muhtesem oluyor.Tavsiye ederim.Sevgilerimle.Arzu Beyza

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, çok pratik ben de yapacağım mutlaka. teşekkürler!:) ben de sizi kendi bloğuma beklerim.:)
    www.LensMarket.Com

    YanıtlaSil
  10. Pembe Kekiğim; sen de bendensin, sağol:))

    Haticecim; çok sağol güzelim.

    Gülercim; zamanla savaşmaya devam edeceğiz, başka yolu yok..İşler bitmez elbet, biterse biz de biteriz(( Malum..Sevgiler canım..

    Elifçim; hoşgeldin. Güzel düşüncelerin için çok sağol..

    Feriha Ablacım; fındık yağı benim de genellikle tercihim oluyor. Sağolsın..

    Arzucum; senin tarif daha da bombaymış. Denemek lazım..Sağol..

    Denizcim; sitene geldim, üye oldum. Ziyaretin için ben de teşekkür ederim. Sağol..

    YanıtlaSil
  11. bunu kızımın corn flakes i ile denesem nasıl olur acaba?

    YanıtlaSil
  12. Nihancım; bunu herkesin (!) cornflakes'i ile deneyebilirsin:)) Hatta nesfit, kellogs k bile olur:) Sevgiler canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...