Sayfalar

1 Haziran 2011 Çarşamba

KOLAY KEK

Kolay kek tarifi
Pratik kek tarifi
Tek yumurtalı kek tarifi


Çok sevdiğim bir ablamın tarifidir bu. Benim keklerim hep 3-4 yumurtalı olurdu. Bu kekle, tek yumurtalı ve az kolesterollü keklere terfi etmiş olduk..Hem kolay, hem lezzetli. İçine dilerseniz kuru meyveler, elma, ceviz ekleyebilirsiniz..Bana Foça'lı yazlarımı hatırlatan, güzel anılar çağrıştıran bu keki bence not alın..Afiyet olsun..

Malzemeler:
***********************

*1 su bardağı süt
*1 su bardağı şeker
*1 yumurta
*1/2 su bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullanıyorum)
*2,5 su bardağı elenmiş un
*1 adet kabartma tozu

Yapılışı:
********************
*Şeker ve yumurtayı iyice çırptıktan sonra; süt, yağ, elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam edin.
*Pürüzsüz kıvama geldiğinde yağlanmış kek kalıbına döküp 180 derece fırında ve kürdan testini geçene kadar pişirin.
*Biraz soğutup kalıptan çıkarın. Afiyet olsun.



17 yorum:

  1. Canım maşallah pek güzel kabarmış ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Serapcığım.Ben de kek ve böreklerimde fındık yağı kullanıyorum.Marketlerde pek bulunmaz oldu ,demek ki bizim yüzümüzdenmiş :)))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık. Yumurta sevmeyenler ya da yiyemeyenler için hoş bir tarif:))

    YanıtlaSil
  4. Masrafsız bir kekmiş valla.En yakın zamanda deniyeceğim.

    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  5. aycana katılıyorum masrafsızmış ,çok güzel kabarmış ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. az malzemeli güzel bir keke benziyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. çok da güzel kabarmış eline sağlık nefis gözüküyor
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Serapçım yağıda yumurtasıda az. Çok güzel..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Nilgün ablacım, sen çok yaşa emi:)) Bence de halkımız fındığın 'nimetine' uyandı artık, o yüzden yok satıyor ! Çok sağolasın..

    Deryacım; Ada ve Deniz'im, Aycancım, Handecim, Eylemcim, Yemek Bir Aşk, Feraycım; hepiniz ama hepiniz çok sağolun..

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlıkyumurtasının az olması çok güzel sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. kek benin için tutludur.böyle güzel bir tarifi de denemeden olmaz.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. Özgencim; böyle tek yumurtalı bir kekim daha var, sırf kakaolu olan..En kısa zamanda yazacağım inşallah..Sağol canım..

    Bernacım; kek benim için de bir tutku, ama uzaktan baktığım bir tutku:) Misafir gelse de yapsam diye can atıyorum. Sağol canım..

    YanıtlaSil
  13. SERAPCIM EKMEK USTASI OLDUĞUN KEKİNDEN DE BELLİ OLUYOR,NASIL DA EKMEĞE BENZEMİŞ:))
    ŞİFA OLSUN,HAYIRLI KANDİLLER

    YanıtlaSil
  14. Yumurta kokmayan miss gibi bir kek..
    Bende denemeliyim.
    Ablacım kandilin mübarek olsun.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Feriha ablacım; desene ekmekçinin yaptığı herşey mecburen ekmeğe benziyor:) Senin de kandilin mübarek olsun ablacım..

    Melihacım, sağol canım. Senin de kandilin mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  16. Tariflerinin hafif ve sağlıklı oluşunu çok seviyorum. Harika bir kek bu mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık canım. Güzel bir Pazar günü dilerim.

    YanıtlaSil
  17. Handancım; benim aile arasındaki adımın 'light Serap' olduğunu duymamışsın sen anlaşılan:)) En büyük gayretim, herşeyin kalorisinden biraz kısıp, olabildiğince 'kilo'dan karlı çıkmak:)) Sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...