Sayfalar

2 Haziran 2011 Perşembe

FIRIN MÜCVER


Fırında mücver tarifi
Fırın mücver tarifi
Fırında mücver nasıl yapılır


Birazdan İstanbul' a oğlumun yanına gitmek üzere yola çıkıyorum. Bu vesileyle Regaip Kandilinizi kutluyorum. Kısmetse oradan da görüşürüz:)

Peşin peşin söyleyeyim: Bu tarifin özünde var olan bayazpeynir ve kaşar peynirini ben kullanmadım. Çünkü öteden beri mücverin yağda kızartılarak değil de fırınlanarak yapılmasının diyetetik bir amacı olduğuna inanmaktayım. Bu nedenle de ilave kalori koymadım içine. Hiç de eksik olmadı üstelik. Demek ki neymiş: Peynir, fırında mücverin 'olmazsa olmaz'ı değilmiş..Bu, tabii ki benim uygulamam. Siz dilediğiniz çeşit ve miktarda peynir kullanabilirsiniz; un miktarınızı değiştirmeniz gerekmez. Afiyet olsun..

Malzemeler:
************************

*4 orta boy kabak
*Dereotu ve maydanoz (ben her birinden yarım
demet koydum)
*1 adet kuru soğan
*3/4 çay bardağı zeytinyağı
*2 yumurta
*1,5-2 çay bardağı kadar kepekli un (istenirse tabii
 ki beyaz un olabilir)
*Tuz-karabiber
*1 paket kabartma tozu

Yapılışı:
************************
*Kabakları yıkayıp kabuklarıyla birlikte rendeleyin veya minicik küpler halinde doğrayın.
*Süzgeçte biraz bekletip sularını sıkarak süzdürün.
*Karıştırma kabına alın.
*İçine yemeklik doğranmış kuru soğanı, ince kıyılmış yeşilliği ve diğer tüm malzemeyi koyup karıştırın. *Yağlanmış fırın kabına yayıp 200 derece fırında üstü iyice kızarana kadar pişirin.
*Fırını önceden ısıtmanıza gerek yoktur.
*Bu tuzlu keki çok sıcakken dilimlemeyin, içi cıvık olur.
*Biraz soğuyup içini çekmesini bekleyin.




16 yorum:

  1. Serapçım, iyi yolculuklar...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık serapcım.iyi yolculuklar.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. hayırlı yolculuklara ve hayırlı kandiller diliyorum
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Canım iyi yolculuklar mücver harika ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Cok hafif olmus ellerine saglk, süper bir fikir. Kandilin mubarek olsun

    YanıtlaSil
  6. Serapçım ben geldim sen gidiyorsun İstanbula:)))
    sağlıkla git gel canım. hayırlı kandiller.

    benimde yarınki menüm buydu bugünden hazırlamıştım malzemeleri hafif ve sağlıklı yapmayanlara benden de tavsiyedir.

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı yolculuklar.Mücveri bir sizin tarife göre deniyeyim.Merak ettim.

    Sevgiler;

    YanıtlaSil
  8. Canım
    hayırlı yolculuklar umarım varmışsındır ...
    Mücverinde nefis olmuşş ellerine sağlık canım bence de fırında harika oluyor...
    Sevgiler...........

    YanıtlaSil
  9. Çenebazım, Bernacım, Yemekbiraşk, Feraycım, Mutfaktan Mis Kokular, Haticecim, Aycancım, Yıldızcım...Hepiniz çoooook sağolun canlarım. Vardım çok şükür oğlumun yanına. Allah herkesi sevdiklerine hep kavuştursun. Çok teşekkürler tekrar..

    YanıtlaSil
  10. Çok hafif ve sağlıklı bir tarif olmuş bu şekilde mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık canım.İyi yolculuklar dilerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. serapcım çook da iyi etmişsin, yorum yazmaya geldiğimde bu gece seni rüyamda gördüğümü hatırladım ama nasıldı onu hatırlayamadım:))))
    sevgiyle kalasın

    YanıtlaSil
  12. Handancım; dener ve beğenirsen sevinirim. Sağol canım, sevgiler..

    Feriha Ablacım; hayır olsun inşallah..Hatırlarsan yine yaz olur mu? Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
  13. Yine oğluşuna mı gittin. Bundan büyük mutluluk olur mu? Ellerine sağlık yine sağlıklı ve güzel bir lezzet paylaşmışsın. Oradanda görüşmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
  14. Nilguncum; oglumun yanindayim evet, kismetse yarin gece donus icin yola koyuluyorum. Onunla olmak muthis bir keyif elbette. Allah hepimizi sevdiklerimize hep kavustursun insallah..Sagol canim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. canım ablam pek sık uğrayamıyorum.pek zamanım olmuyor eskisi gibi iş ev bebek yoruyor beni.tarif ekleyip çıkıyorum hemen.ama çok şükür yinede.yine döktürmüşsün bal ablam.böyle gelince boydan boya geziyorum mutfağını.eh bayılıyorum elbette.
    ellerin dert görmesin
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Minticim; kolay gelsin canım. Çok sağol..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...