Sayfalar

22 Nisan 2011 Cuma

KIYMALI LAHANA SARMASI

Lahana sarması tarifi
Kıymalı Lahana sarması tarifi
Lahana sarması nasıl yapılır


İstanbul'a gitmemden bir hafta önceki Pazar günüydü sanırım. Ayıptır söylemesi bahçedeki pazılardan sarma pişiriyordum. Bir yandan da oğlumla MSN' den görüşüyorduk. Ben, sarma dibini tutmasın diye, sık sık ocak başına gidip gelince sordu 'ne pişiriyorsun?' diye. Ben 'pazı sarması' deyince suratındaki ifadeyi ve 'uffffffffff' deyişini bir görmeliydiniz. Halen hatırladıkça gülesim geliyor:) Meğer canı lahana sarması çekip duruyormuş garibimin, ortak paydada bir yemek adı duyunca perişan oldu..'Gelince yapar mısın?' dedi. Yapmaz mıyım hiç..Ki ben tam 10 yıldır lahanayı evime bile sokmuyorum, yasak..Nedenine gelince:

10 yıl önce aort kapağım protez olanıyla değiştirildiğinde kan sulandırıcı özel bir ilaç kullanmaya başladım, ömür boyu da kullanacağım. İşte o ilacın etkisini K vitamini maalesef azaltıyor, hatta miktarına göre yokedebiliyor bile. Ve inanmayacaksınız ama yediklerimizin içinde en çok K vitamini (kanın pıhtılaşmasına yardımcı olan vitamin) lahanada bulunuyor. 100 gramında 850 mikrogram yanılmıyorsam. Oysa benim - bu ilacı kullandığım için - günlük almam gereken miktar maksimum 65 mikrogram:)))) Gördüğünüz gibi lahana benim için tam bir sabotaj..Faydası bir yana, zira en faydalı sebzelerden olduğu kesin. Ama benim için değil, sizin için..Kıydım içinizi, lakin bu önemli bir detay bilgiydi, paylaşmak istedim. Siz yemekten sakın vazgeçmeyin haa..Bu sadece benim gibi, bu ilacı kullananlara özel bir durum.

Gelelim kıymalı lahana sarmasını benim nasıl yaptığıma..Afiyet olsun..

Malzemeler:
********************
1 orta boy lahana (yaklaşık 3 kg)
250 gr. orta yağlı kıyma
1,5 su bardağı pirinç
2-3 adet kuru soğan
1 su bardağı domates suyu (çoğu meyve suyu markasında bulabilirsiniz, ben Dimes-Tamek-Cappy kullanıyorum)
1 çay bardağı zeytinyağı
Yarım demet maydanoz
1 çay kaşığı kuru nane
Tuz-karabiber

Yapılışı:
********************
Lahananın dibini konik olarak oyup çıkarın. Yapraklarını tek tek ayırın (ben bu işi lahanayı dörde bölerek yaptım, daha kolay oldu) Kaynayan suya yaprakları parti parti atın ve yaklaşık 3 dakika kadar tutup kevgirle çıkarın, süzdürün. Tahta üzerinde orta damarlarını bıçakla kesip çıkarın (tabii göbeğe doğru indikçe ciddi bir kısmı, sarılamayacak durumda olduğu için, arttı. Ben de onları kıyıp turşu kurdum oğluma:)) Diğer tarafta içini hazırlamak için ince kıyılmış soğanı, yıkanıp nişastası akıtılmış pirinci, kıymayı ve diğer tüm malzemeyi bir kapta karıştırın. Lahanaları iç bitene kadar sarıp tencereye dizin. Üzerine çok çıkmayacak kadar su koyun ve pişmeye bırakın. Önce harlı, kaynayınca da kısık ateşte pişirin. Suyunu çektiğinde tadıp pişmesini kontrol edin. Olmadıysa az su ekleyerek halledin. Biraz soluklandırıp sıcak sıcak servis edin, mesela yoğurt eşliğinde:)











15 yorum:

  1. Pazı olsun lahana olsun bayılırım sarmalarına. Bu arada lahana hakkında ilginç bilgiler edindim, teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Kıyamam ben sana :( olsun başka lezzetlerde yakalamaya çalışılır lahana yerine. İlk defa duyuyorum böyle bir bilgiyi:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. aaa cok ilginç ilkdefa duydum bunları sağol canım ama sana geçmiş olsun diyorum ALLAHIM daha kötü hastalıklardan korusun .ellerine sağlık dolmaları yiyenlere afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık .bayılırım bu lezzete .söylediklerinizide ilk defa duydum .allah kimseyi yeöekle terbiye etmesin çok zor.allahtan çok fazla yemmekle sınanmıyorsunuz.Çok zor çükü.
    ama oğlunuz haklıymış:)oooffffffffffff

    YanıtlaSil
  5. canım benimm hem yapıp tadına bakamamak zor olsa gerek. sağlığın daim olsun inş.
    ellerine sağlık bende çok severim

    YanıtlaSil
  6. Çenebazım; bence de uffff..:))

    Aylincim; ben de bayılırım:(( Rica ederim, sen sağol..

    Elifinelizi; tüm yeşil yapraklılar sakıncalı ama lahana kadar değil. O nedenle nispeten onlarla telafi ediyorum. Sağol canım..

    Fatmacım; çok sağol canım..

    Sezebigom; sen de sağol.

    Haticecim; kim demiş tadına bakamadım diye, tabii ki baktım...Onca yıl sonra böyle bir kaçamağı, ilacın dozunu biraz arttırarak telafi ederim ben. Ama alıştım açıkçası, sıkmıyor yani..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  7. geçmiş olsun serap abla.
    sarmanın her türlüsünü seve seve yerim.
    nasip olurda gelirsek birgün bahçedeki o pazılardan yaparsın değilmi bizede:))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Ah Baharcım; herkesin elinde bir tencere bir tepsiyle şu bahçeye girdiği günün hayaliyle yaşıyorum. Havaların tamamen iyileştiğini garantiler garantilemez yaparım. Pazı hala varsa, sarmalar benden, söz..Sağol canım kardeşim..

    YanıtlaSil
  9. Serap hanım,bendede tam tersi bir durum var.Kan pıhtılaşmaması yada geç pıhtılaşması diyeyim.bu yüzden 15 yıl önce basit bir kist patlaması yüzünden iç kanama geçirdim.Bol bol K vitamini iğnesi oluyorum.Lahana yemem gerektiğini söyledi doktor.Lahanayıda çok sevmeme rağmen hazırlaması ve sarması bana zulüm gelen,anneme yaptırttığım bir lezzet.Hergün olsa yerim.sizinde bu lezzeti en güzel şekilde ortaya çıkardığınız görüntüsünden aşikar.Ellerinize sağlık..Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık çok severim bu dolmayı ayrıca çok geçmiş olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Ablacım geçmiş olsun.
    Eşim Bulgaristan göçmeni ve onlar lahanayı çok seviyorlar ve sık yapıyorlar.
    Bende en çok sarmasını severim ama hep üşenirim yapmaya..
    O tencere burda olucaktı kii şimdi offf !!
    Ellerine sağlık
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Limon Çiçekleri; senin durumun daha da zormuş, geçmiş olsun. Ama sen en azından kapuskasını yapabilirsin sarmaya üşensen bile. Ayrıca bol yeşil salata, pazı, ıspanak ve süt ürünü tüketirsen onlarda da bol K vitamini var. En güzel kaynak da kefir, sakın ihmal etme. Sevgiler canım..

    Özgencim, çok sağol canım..

    Melihacım, kapuskasını yap, tavsiye ederim. Daha kolay olur en azından. Sağol ablacım..

    YanıtlaSil
  13. sarma dolma her türlüsüne bayılırım. pirinçli bulgurlu.. ama her daim zeytinyağlı favorimdir. haa etlisini yemem mi sanıyorsunuz. yanılıyorsunuz. asla affetmem. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Küçük Mucizem; sarmanın her türü benim de favorimdir. Hatta Tokat'ın cevizli bat'ı da dahil buna..Çiğ sarılır biliyorsundur. Sağol Canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...