Sayfalar

24 Nisan 2011 Pazar

TAVUK GÜVEÇ


Tavuk güveç tarifi
Tavuk güveç nasıl yapılır


Amacım hanım arkadaşlarımı tedirgin etmek değil elbette (!) ama 'hafifleme' mevsimindeyiz malum. O nedenle -tüm etlerde olduğu gibi- tavukta da yağsız kısmını tercih etmek durumunda kalabiliyoruz biraz. Mangal mevsimine hazır daha varken azıcık daha gayret edelim mi, ne dersiniz? Size dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışayım. Mesela göğüs etini biraz zeytinyağı ve yoğurt karışımıyla birkaç saat marine edip, hatta sarmısak ve dilediğiniz baharatı da ekleyip lezzetlendirebilirsiniz. Bir de servis tabağınızı biraz süsleyip önce gözünüzü biraz doyurdunuz mu, gerisi çok da zor olmayacaktır, inanın. Afiyet olsun..

Malzemeler:
********************

2 adet kemiksiz ve derisiz tavuk göğsü
1-2 adet domates
1-2 adet yeşil biber
2-3 diş sarmısak
Marine ettiyseniz 1, etmediyseniz 2 yemek kaşığı zeytinyağı veya fındık yağı
Tuz- kekik- pul biber- istenirse köri

Garnitür için:
-----------------------------
2 adet haşlanmış ve uzunlamasına 4'e bölünmüş patates
8-10 sap ince kıyılmış maydanoz
2-3 sap ince kıyılmış yeşil soğan

Yapılışı:
*******************
Tavuk göğsünü küp küp doğrayın, dilerseniz yukarıda anlattığım şekilde marine edin. Tencerede sıvıyağla birlikte soteleyin. Etler suyunu salıp çekince kalın doğranmış yeşil biberi ve sarmısakları ekleyin ve biraz daha soteleyin. Domatesleri de küp küp ekledikten sonra tuz ve baharatları da koyup biraz pişirin. Yemeğe yarım su bardağı kadar sıcak su ekleyin ve etlerin iyice yumuşamasını sağladıktan sonra, olduğu gibi güvece alın. Fırının en yüksek ısısında (yaklaşık 230-250 derece) güvecin kapağı kapalı olarak suyunun birazı kalana dek fırınlayın. Eğer isterseniz son olarak kapağını alıp biraz ızgara konumunda tutarak et ve sebzelerinin kızarmalarını sağlayabilirsiniz. Yanına, maydanoza ve yeşil soğana buladığınız haşlanmış patates koyarak servis edin (tabii patates yiyorsanız, ekmek yemiyorsunuz değil mi? 1 küçük patates 1 dilim ekmeğe eşit, unutmayın:))))







14 yorum:

  1. Ellerine sağlık Serap'cım iyi düşünmüşsün. Gayet de lezzetli ve hafif bir yemek olmuş..

    YanıtlaSil
  2. Sağol Nilgüncüm..Ne yapacaksın, mevsimi geldi, idare-i maslahat:))

    YanıtlaSil
  3. hiç de diyet yemeği gibi durmuyor bence gayet leziz gözüküyor ellerinize sağlık
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. Sezobigom; öyle zaten. Yani diyet yemeği illa ki lezzetsizdir diye bir kural yok, anlatmaya çalıştığım oydu. İnsanlar tavuk göğsünü yavan bulup kullanmıyorlar diye özellikle anlattım. Tavsiye ediyorum yani..Sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık bu fata içinde bir günün menüsü kesin bu olacak:)) çok severim zaten

    YanıtlaSil
  6. Mutlaka yap vallahi Haticecim. Hiç pişman olmazsın, güven bana:)) Sağolasın, şimdiden afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  7. bu tabak komple çok güzel ellerine sağlık canım öğle yemeğim için alayım bu tabağı ben:))))

    YanıtlaSil
  8. Handecim; al senin olsun gülüm. Afiyet şeker olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. marine edilmiş tavuğun tadı hakikaten bambaşka oluyor. ben yemeklerde tavuk göğsünü tercih ediyorum ama ızgara da bana da çok kuru gelir.

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle bloguma bıraktığın güzel ve zarif yorumlara gönülden bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.
    Yemek çok güzel görünüyor,kilo aldığım bu sıralarda tam bana göre,ellerine sağlık...sevgilerrr...

    YanıtlaSil
  11. Ablacım kesinlikle haklısın.. Hafifleme mevsimindeyiz.Ben şimdi emzirmenin arkasına sığınıyorum ama benim de daha dikkat etmem gerekiyor.
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Küçük Mucizem, Zehracım, Melihacım; sağolun canlarım..

    YanıtlaSil
  13. Uzun zamandir bloga giremeyince böyle geriden geriden okunur iste:)
    ammmaa ben yarin ne pisirecegimi buldummm:))
    Tavuk etlerini buzluktan cikarmistim da ne sekil pisirecegime henüz karar vermemistim yukardaki tarif beni cezbetti.. oh düsünmekten kurtuldum:))

    YanıtlaSil
  14. Hoşgeldin, sefalar getirdin Süntercim..Şimdiden afiyet olsun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...