Sayfalar

29 Mart 2011 Salı

KOLAY KAZANDİBİ

Kolay kazandibi tarifi
Yalancı kazandibi tarifi


Gerçek kazandibi, muhallebisi itibariyle o kadar olmasa da, şu dibinin ocak üzerinde yakılması itibariyle biraz meşakkatlidir biliyorsunuz. Şimdilerde seyrek de olsa gerçeğini yapıyorum. Ama çalıştığım ve zamanımın aşırı kısıtlı olduğu dönemlerde oğluma kazandibi yapmaya niyetlendiğimde, aldığı zaman benim için lüks ile eşdeğer birşey idi maalesef. Neyse ki bir arkadaşımdan 'yalancı' sıfatlı bir tarif aldım da, o gün bu gündür gocunmadan yapıyorum. Ve işin  güzeli, bu tarif 'yalancı' olmasına rağmen pek beğeniliyor:)) Nasıl oluyor demeyin, tarife ve fotoğrafa bakın bakalım..Afiyet olsun..

Malzemeler:
**************************

Muhallebi için:
----------------
1 litre süt
1,5 bardak şeker
4 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı

Karamelize etmek için:
------------------------
Yarım su bardağı şeker

Yapılışı:
********
Öncelikle şekeri karamelize edin. Bunun için ister metal bir tepsi kullanın ve dibine serpiştirdiğiniz şekeri ocak üstünde çevirerek yakın. Veya cam tepsi kullanacaksanız başka bir tencerede yaktığınız şekeri akıtarak tepsinin dibine yaydırın, gerekirse bu iş için bir fırça kullanın.


Muhallebi malzemelerini bir tencereye alıp, çırpma teliyle karıştırarak pişirin. Mikser yardımıyla 10 dakika kadar çırpın. Tepsideki karamelize şekerin üstüne dökün. Soğuyunca buzdolabına kaldırın. 3-4 saat bekletin ve dilimleyip tabağa ters çevirerek servis edin. (Ben dalgınlıkla düz olarak koyduğum için, erimiş olan karamelize sostan üzerine dökerek sundum)









24 yorum:

  1. Sütlü tatlılara asla hayır diyemem. Soğuk soğuk:))

    Ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Tijencim; ben de bayılırım, hatta özellikle sütlü tercih ederim. Yoksa alır başını gider kilolar..Sağol canım..

    YanıtlaSil
  3. insanın yalancısı tercih edilmez ama sütlü tatlıların yalancıları tercihimizdir:))
    şekeri biraz daha azaltılsa hatta 1-2 kaşık konsa nasıl olur diye merak ettim dibindeki karamel yeterli olabilir belki ne dersin beceriklim

    YanıtlaSil
  4. sevdim ben bu tarifii ellerinize saglik
    benim guzel Izmir ime kocaman selamlar

    YanıtlaSil
  5. Canım günaydın enfes görünüyor naçizane bir fikrimi söylemek isterim yanlış anlaşılmazsam. Şablonun çok koyu kalıp tariflerinin
    güzelliğini gölgeliyor öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Deryacım; desen çok güzel ama koyuluk konusunda ben de hemfikirim, hemen konsept olarak çok uzaklaşmadan değiştiriyorum hayatım. Sağol..

    Sevgili Lezzet Sefası; selamını aldım, baaşım üstüne koydum canım. Çok sağol..

    Feriha ablacım; olabilir tabii. Mesela 1,5 bardak yerine sadece yarım bardak şekerle pişirilebilir muhallebisi. Senin fikirlerini hep değerlendirmişimdir. Sağolasın..

    YanıtlaSil
  7. yalancı geröek farketmez bayılırım buna:)))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Kazandibi olsunda,varsın yalancı olsun.
    Sütlü tatlılara bayılıyorum.
    Çok da güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Sütlü tatlılar her zaman favorim, elinize sağlık Serap ablacım.

    YanıtlaSil
  10. Hiç yalancı gib durmuyor fotoğraf ellerine sağlık mutlaka deneyeceğim sütlü tatlılara bayılırım:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. mmmm,nefis gözüküyor..
    Oldukça da sahici :))
    Ellerinize,emeğinize sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. Melihacım, Selcencim, Müberracım, Zelihacım; hepiniz çok çok sağolun..

    YanıtlaSil
  13. Cumartesi akşamı tek kişilik kaplara boşaltarak misafirlerime yaptım. Çok beğendiler, gerçekten çok lezzetli oluyor ellerine sağlık Serap'cım..

    YanıtlaSil
  14. Evet Nilgüncüm, ben de bazen öyle birer kişilik tanzim ediyorum, çok güzel oluyor. Tarifte yazmayı unuttum ama istenirse muhallebisi sakızlı da yapılabiliyor, lezzet katmerleniyor (sakız sevene tabii:)) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  15. Ben kandırılmaya gönüllüyüm bir tabak alabilirmiyim

    YanıtlaSil
  16. Canım harika açılmış süper öpüyorum.

    YanıtlaSil
  17. sizler tabi şifreleri değiştirip değiştirip girdiniz dimi bloglara:)) bende denedim bir kere girebildim fakat bilg değiştirince tekrar giremedim nedense, mecburen sorunun tamamen kalmasını bekledim. sonunda buluştuk işte. tatlı süper görünüyor, ellerinize sağlık. şeker kremalize yapılınca ve dolaptan çıkınca malesef erime oluyor, onun yerine muhallebinin kendisini tepsiye 2-3 kaşık koyup yayın ve onu birazcık yakarsanız sonuç daha iyi oluyor. iyi geceler dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Gülercim, Deryacım; çok teşekkürler canlarım..

    Serpilcim; gerçek kazandibi yaptığımda ben de aynen senin dediğin gibi yakıyorum. Ama bu yalancısının da o sıvı karameli yok mu, beni benden alıyor açıkçası:)) Tekrar hoşgeldin aramıza canım, sağolun..

    YanıtlaSil
  19. Serapcıgım benım oglum kazandıbını pek sever bunu denemek sart oldu sevgıler..

    YanıtlaSil
  20. Özaycım; hatta sakız seviyorsa sakız da ekle..Garanti beğenecektir. Sağolasın, sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  21. Kolay zor farketmez sütlü tatlılara varım :)Ellerine sağlık Serapcığım !

    YanıtlaSil
  22. Gerçek yalancı farketmez bayılırım kazandibine çok güzel görünüyor gerçeğinden farkı yok ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  23. Nilgün ablacım; çok teşekkürler. Ban de bayılırım..

    Handancım; çok sağol..Kolay bir tarif, seninkiler kadar güzel olur mu bilmem ama tavsiye ederim..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...