Sayfalar

30 Aralık 2010 Perşembe

TAM BUĞDAY EKMEĞİ (Makinede)

Tam buğday ekmeği tarifi
Makinede tam buğday ekmeği tarifi


Kuzenimin bir komşusu bu ekmeği tamamen tam buğday unu kullanarak yapıyormuş ve mükemmel kabarıyormuş, inanamadım. Yapanlar bilir, tam buğday unu beyaz un karıştırmadan mümkün değil böyle kabarmaz. Fakat sonradan ısrarla 'mutlaka SÖKE TAM BUĞDAY UNU kullanacakmışsın' denilince dedektiflik damarım kabardı. Önce SÖKE ile yaptım, şekilde gördüğünüz gibi kabardı. Sonra açık olarak aldığım tam buğday unuyla bu ölçülerde yaptım, fotoğrafını çekip buraya koymaya bile çekindim:)) o derece..Ezik bir şey oldu..Yani biz doğru biliyoruz: Katkısız tam buğday unu, beyaz un karıştırmadan mümkün değil kabarmıyor. Belki de daha cıvık bir hamur elde ederek başaılı olunabiliyor, henüz bilemiyorum. SÖKE bu kadar kabarabildiğine göre içine mutlaka özel kabartıcılar, katkılar eklendiğini düşünmekteyim.. Bunu kötü veya  olumsuz anlamda asla söylemiyorum, sadece açık olarak alınan tam buğdayın böyle kabarmadığını bildiğim için tahminde bulundum. Seçim sizin: Ya sadece SÖKE tam buğday kullanarak böyle yapacaksınız, ya da diğer tam buğdayları beyaz un veya bir miktar hazır ekmek karışımıyla harmanlayıp öyle kullanacaksınız. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*******************

*4 bardak SÖKE tam buğday unu
*1,5 bardak su
*1 tatlı kaşığı şeker
*1 tatlı kaşığı tuz
*1,5 tatlı kaşığı instant maya
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*1'er yemek kaşığı keten tohumu ve çörek otu (ben artık hemen hemen her ekmeğime koyuyorum)

Yapılışı:
*****************
*Tüm malzemeyi makinenize koyun ve temel ekmek programında çalıştırın (tabii ki elinizde yoğurup, fırında da yapabilirsiniz)
*Pişirme süresinin sonunda kalıptan çıkarıp tel ızgara üzerinde soğutun.













13 yorum:

  1. Bencede kesin özel birşeyler katıyorlardır.
    Ellerine sağlık canım.Afiyet,şifa olsun.
    Yeni yılda herşey gönlünce olsun.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ekmek konusunda uzman değilim ama söyleyeceğim bir şey var, yazılarınızı zevkle okuyorum. Yeni yılda da görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  3. Yeşimcim, haklısın. Sen de yeni yılda çok mutlu ol inşallah..,

    Fadişçim, burada birinci amacım bildiklerimi paylaşmak, ikinci amacım bu paylaşım esnasında güzel bir dil kullanarak hoş yazılar yazmak, mutlu olmak ve etmek..Ne mutlu başarabiliyorsam. Sağol canım. İyi seneler..

    YanıtlaSil
  4. Serapçım, iyi senelerrrrrrr:))

    YanıtlaSil
  5. ımmm nefis ellerine sağlık
    mutlu seneler canım

    YanıtlaSil
  6. Serap'cığım iyi yıllar.Ben daha önce Söke Un'la yazışmıştım.Ben de krabiyelerde sürekli onu kullanıyorum.
    Kesinlikle katkı maddesi olmadığını yazdılar bana cevap olarak.
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  7. sevgili lezzetli somunlar,
    bu yıl ülkemizin mayasının sağlamlaştığı,buğdayı bol,ekmeği bol bir yıl olmasını temenni ediyorum.Sevgiyle

    YanıtlaSil
  8. Mutlu Yıllar...sevgiyle, umutla yeşersin yürekler de yeni yıllar, sağlık ve huzur eksilmesin hiç uzun yıllar...
    Sevgiler.

    Afet Ergü Şaşmaz

    Hobibox
    BLOG TASARIMLARINIZ İÇİN
    http://hobibox.blogspot.com/
    afetergu68@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. Handecim, çok sağol canım. Sana da iyi seneler..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Serap merhaba:)
    Mutlu yıllar diliyorum öncelikle.Yeni yıl kartını aldım, çok teşekkür ederim..Dostlukla ve sevgiyle Zehr@( hep süsülü olan hani):))

    YanıtlaSil
  11. istanbul halk ekmekte satilan organik tambugday unundan iki olcek ve organik bugday unundan 1bardak buda istanbul halk ekmekte var muthis oluyor supper kabariyor tavsiye ederim kaan uner 05323732309

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kaan Bey, İzmir'de yaşadığım için sanırım bunu yapmam zor ama fikir olarak aklımda bulunduracağımdan emin olabilirsiniz.. Sağolun :)

      Sil
  12. Denedigim hicbir tarif ile istedigim sonuca varamamistim, bu tarifi deneyene kadar. Cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...