Sayfalar

27 Aralık 2010 Pazartesi

TAHİNLİ KURABİYE

Tahinli kurabiye tarifi
Sıvıyağlı tahinli kurabiye tarifi


Tahin, içine girdiği pek çok yiyeceğe inanılmaz tatlar katıyor; keklere, kurabiyelere, tatlılara, çöreklere.. Ben kurabiyede kullandım. Üstelik bu kurabiye sıvıyağla yapılıyor, çok da lezzetli oluyor. Tavsiye ederim. Ama yerken 'sıvıyağla yapılıyor nasılsa' deyip abartmamak lazım; çünkü sıvıyağla yapılması sadece yağ tercihimizin doğru olmasını sağlıyor, yoksa kalorisini azaltmıyor. Zira tahin de susam yağının ta kendisidir, yani epey kalorilidir, aman dikkat.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*******************
*1 su bardağı tahin
*1 su bardağı sıvıyağ (ben fındık yağı kullandım)
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*Aldığı kadar un (siz 500 gr.kadar bulundurun, az az ekleyin)
*İstenirse robotta ince çekilmiş ceviz (1/2 su bardağı kadar)

Yapılışı:
********
*Tahini, sıvıyağı ve pudra şekerini çukur bir kapta karıştırın.
*Üzerine kabartma tozunu da koyduktan sonra unu azar azar eklemeye başlayın.
*Malzemeler birleştiğinde kırıntılı bir hamur olacaktır (un kurabiyesinde olduğu gibi) Aksi halde kurabiyeler yayılır ve birbirlerine yapışırlar.
*Eğer ceviz eklemek istiyorsanız undan hemen önce ekleyin ki kıvamı ona göre ayarlayabilesiniz.
*Kırıntılı hamurdan avucunuza biraz alıp sıkarak top yapın, şekillendirmeye kalkmayın, dağılır.
*Tepsiye top olarak koyun.
Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar (yanmadan) pişirin.
*Tepside soğutun ve spatül yardımıyla yavaşça tek tek alın.

Öneri:
--------
*Eğer üzeri pudra şekerli olarak servis etmek isterseniz, hamura, üzerine serpeceğiniz miktar kadar eksik pudra şekeri koyun, aşırı tatlı olmasın..








 

19 yorum:

  1. ellerinize sağlık, görüntüsü bile muhteşem.iki üç güne misafirim var. bunu denemek isterim.

    YanıtlaSil
  2. çok haklısın arkadaşım.tahin=kalori deposu:)
    geçekten dikkat etmek lazım.ellerine sağlık.tahin çok kalorili lakin çok da nefis.özellikle çöreklerde.kurbişine bayıldım.hiç denememiştim.sırası geldi demekki.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. şahane olur bu kurabiye.ellerine sağlık canım çatlak çatlak eenfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık bende sıvıyağla yapıyorum margarini ne kadar az kullanırsak okadar iyi diye düşünüyorum ama hala onsuz yapamadıklarımız var:))

    YanıtlaSil
  5. Serapcım inan evde tahin olsa şimdi yapıcaktım, çok seviyorum ben bu kurabiyeyi. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Nihancım, sağolasın. Tavsiye ederim..

    Alevcim, şimdiden kolay gelsin, sağolasın canım..

    Bernacım, sağol canım.

    Haticecim, bazı ikramlıklar maalesef margarinsiz olmuyor, mecburen kullanıyoruz..itiraf.com:))

    Afetçiğim, hemen yarın ediniyorsun bir kavanoz tahin demek ki canım..Sağolasın..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım benim,ben bu kurabiyeyi yemiştim ama tarifini bulamıyordum.İyi ki yayınladın,çok lezzetli gerçekten ;en kısa zamanda yapmalı,dostlarla bir güzel yemeli:)

    YanıtlaSil
  8. Nilgün ablacım, ilk fırsatta denemende sayısız fayda görüyorum.)) Başta mutluluk..Sağolasın, sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Blog açalı beri kalori hesabını unuttuk Serapçım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. kartınız şimdi ellerimde. çoooook teşekkür ederim.
    tekrar sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Harika olmuş çayla beraber ne de güzel yenir. Ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
  12. Gülercim, genişlemek kolay lakin daralmak çok zor ! O nedenle hafızamızda en tutmamız gereken konu bu olmalı laf aramızda..Sevgiler canım..

    Nihancım, rica ederim, ne demek..

    Handancım, sağol canım..

    YanıtlaSil
  13. Kurabiyeler pişerken mis gibi tahin kokusu yayılmıştır etrafa, tahin zaten başlı başına dehşet bir lezzet, Dediğiniz gibi yapılan herşeye de lezzetini katıyor. ellerinize sağlık. iyi geceler ve sağlıklı ve mutlu sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz bir yıl dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Serpilcim, sağolasın. Hepinize ben de iyi seneler diliyorum. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  15. Tahine bayılırım acaba kurabiyede nasıldır hemen denemk lazım..Elinize sağlık,harika görünüyo
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Utku'nun Annesi, tahinin en yakıştığı şey belki de kurabiye..Mutlaka dene hemen..Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. ellerinize saglik nefiss görünüyorlar..sicacik sevgi ve selamlarimla..

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Serap ablacığım :) öncelikle ellerine sağlık çok güzel tarifler paylaşıyorsun bizimle :) bu arada kartını aldım blogumda da bahsettim çok teşekkürler ve mutlu oldum sana da size de mutlu yıllar sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Hasretçim sağol canım..

    Burcucum, rica ederim. Yazını okudum, çok sağol, çok güzel yazmışsın. Kalemine, gönlüne sağlık..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...