Sayfalar

23 Ekim 2010 Cumartesi

TOPRAK KAPTA EV YOĞURDU

Toprak kapta ev yoğurdu 
Evde yoğurt yapımı 
Yoğurt tarifi 
Pratik yoğurt tarifi 
Kolay yoğurt tarifi
Evde yoğurt nasıl yapılır 


Umarım evinizde güveç kabı vardır, hani şu topraktan yapılanlardan. Çünkü bugün sizinle bir yakınımızdan öğrendiğim yoğurt mayalama yönteminin toprak kapta uygulanmış halini paylaşacağım. Yoksa da canınız sağolsun, cam veya porselen kapta da olur. Bu yöntem; evde yoğurt mayalamak isteyip de yapamayanlar veya yapıp da bir türlü tutturamayanlar için ideal ama en çok bebeği olan genç anneleri sevindireceğine eminim. Tabii onlar toprak kap yerine minik kavanozları tercih ederlerse birer kullanım için daha pratik olur. Düşünsenize; aldığınız yoğurdun son üç kaşığıyla ve 1 litre dayanıklı veya günlük kutu sütle böyle bir yoğurt elde ediyorsunuz. Üstelik "ya ortam serin gelirse, ya yel alırsa" gibi endişeleri bir tarafa bırakarak. Piyasadan aldığımız hazır yoğurtlara göre biraz yumuşak ve sulu oluyor ama içinde katkı olmadığı için o kadarcık olsun diyorum. Teşekkürler Sevda Ablacığım..Size de afiyet olsun..

Malzemeler
**************

*1 litre günlük kutu süt (Dayanıklı süt tercih etmiyoruz; çünkü UHT tekniğiyle üretilen sütün içinde zararlı bakterilerle beraber maalesef faydalı bakteriler de yokoluyor, o nedenle mayalanma pek olamıyor.  Günlük pastörize süt kullanıyoruz; pastörizasyon işlemi sadece zararlı bakterileri öldürdüğü için, mayalanmayı sağlayacak olan bakteriler sağ kalıyor)
*1 dolu yemek kaşığı yoğurt

Yapılışı:
***********
*Sütü ısıtmanıza gerek olmadığını söyleyerek başlayalım. 
*Oda sıcaklığındaki sütü - ısıtmadan ve içinden 1 bardağa yakın ayırarak - toprak veya cam kaba koyun (kapaklı kapları tercih ederseniz daha iyi olur ama yoksa çaresi bulunur elbet) 
*Çukur bir kapta mayalık ayırdığınız sütü ve yoğurdu mümkünse bir çırpıcı yardımıyla iyice homojen hale gelene kadar çırpın. 
*Mayalama kabındaki süte yavaşça ve yine karıştırarak ekleyin. 
*Kabın kapağı varsa kapağıyla, yoksa streç film veya bone ile kapatarak 50 dereceye ayarlanmış fırına koyun. 
*4 saat kadar 50 derecelik fırında tutun (ben unutmamak için saat kuruyorum) 
*Süre sonunda fırını kapatın fakat kabı çıkarmayın. 
*Fırın tamamen soğuduğunda kabı fazla sarsmadan alıp buzdolabına koyun. 
*Ertesi gün yoğurdunuz kıvamına gelmiştir.  
*Mümkünse tahta kaşık kullanın; mayalı gıdalar metal kaşık sevmez :)) 

Eğer bebeğiniz için mayalayacaksanız, büyük bir kap yerine minik cam kavanozlar kullanın, ama fırına koyarken kapaklarını fazla sıkmadan kapatın. 






12 yorum:

  1. Canım harika bir bilgi ve tarif bu, hiç akılma gelmezdi fırında mayalamak, sen çok yaşa emi, hemen yapmalıyım bunu, ellerine sağlık arkadaşım, güzel bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Afetçiğim, bu gerçekten çokpratik. Meşakkatli gibi görünse de, ısının az gelmesi- fazla kaçması gibi sorunlar yok. Fırın yavaş yavaş ısıtıyor ve mayalıyor. Garanti yani..Sağol, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. muhteşem bunu deneyeceğim canım .tamda dün bir karar vermiştim.hazır yoğurtların içindeki katkı maddelerinden dolayı evde yoğurt yapmak için.mutlu hafta sonları.

    YanıtlaSil
  4. Bernacım, yoğurttaki tüm katkıları bırakıp, 'katkı' olarak beni kullandığın için (!) çok teşekkür ederim hayatım. Ne mutlu, afiyet şifa olsun. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Ben de bu hafta mandıradan aldığım sütle ve toprak kapta yoğurt mayaladım tesadür.Ama klasik usulde.Vu hafta bunu deneyeceğim.Sağol canım...

    YanıtlaSil
  6. Canım, klasik usulde ben de yapıyordum ama bazen tutmayabiliyordu, sıcaklığı koruyamadığımda veya biraz fazla sıcak olduğunda tutturamayabiliyordum. Böyle garanti oluyor. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. tarif içi teşekkürler. ben de bebeğime yapıyorum ev yoğurdu. fikir süper. çok yardımcı oldunuz. sağ olun..

    YanıtlaSil
  8. lezzetli somunlar, serap11 Kasım 2010 03:40

    Ne demek canım benim..Bir genç annenin ufkunu açabilmişsek ne mutlu bize..Sağlıkla büyütün bebeğinizi..Sevgiler, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. Yoğurt için özel toprak yoğurt kaplarını http://www.nenne.com.tr/Toprak,LA_123-2.html#labels=123-2 buradan bulabilirsiniz. Tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  10. ben toprak guveçi ilk aldım mayalamadan bişey yapmam gerekirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, ılık sabunlu suyla yıkamanız yeterlidir diye düşünüyorum, tozu toprağı varsa gitsin diye.. Sevgiler..

      Sil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...