Sayfalar

27 Ekim 2010 Çarşamba

TAM BUĞDAY EKMEĞİ

Tam buğday ekmeği tarifi
Tam buğday ekmeği nasıl yapılır
Ekmek makinasında tam buğday ekmeği tarifi


Size bugüne kadar envai çeşit alengirli ekmek tarifi verdim, çoğunun içinde yok yoktu. İçinizde çalışan epey blogger arkadaşım olduğunu bildiğim için olsa gerek; içimden bir ses, ekmek makinası olan çalışan arkadaşların daha pratik tariflere ihtiyacı olabileceğini söyledi. Öyle olunca da sizin için araştırıp hem tam buğday hem de çavdar ekmeği tarifi buldum. Piyasadaki hazır ekmek karışımlarını tek başına kullanmamaya özen gösteriyorum çünkü onların katkısız ve saf olduklarına asla inanmıyorum. Zira katkısız bir çavdar veya tam buğday ununu, beyaz un dahi ekleseniz, o kadar piyasa ekmeği kıvamına getirmenin imkansızlığını -müsadeniz olursa- bunca yıllık ekmek tecrübeme dayanarak gayet iyi biliyorum. Toptan bakliyatçılarda, zahirecilerde veya aktarlarda bulabileceğiniz çavdar unuyla bu ekmekleri yapmak mümkün. Tam buğday unu, artık birkaç markada satılıyor ama çavdar unu bir marka dışında henüz pakette görmedim. Bulursanız deneyin, başarılı olacaksınız. Önce tam buğday ekmeği.. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*************

*2 su bardağı tam buğday unu (SÖKE UN veya BİZİM )
*2,5 su bardağı beyaz un
*2 su bardağı su
*1,5 tatlı kaşığı instant maya
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı toz şeker (varsa aynı miktarda pekmez kullanabilirsiniz)
*2 yemek kaşığı sıvı yağ
*Dilerseniz keten tohumu, çörek otu kullanabilirsiniz

Yapılışı:
*************
*Önce su ve sıvı yağı ekmek makinasının haznesine koyun.
*En son maya olacak şekilde kuru malzemeyi de ekleyin.
*Temel ekmek programında çalıştırın.
*Program bitince ekmeği çıkarın ve tel ızgara üzerinde soğutun.








8 yorum:

  1. ohhhh çok lezzetli tıpkı blogunun adı gibi olmuşler canım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. lezzetli somunlar, serap27 Ekim 2010 13:19

    Bernacım, ben de en çok lezzetli bir somun yaptığımda mutlu oluyorum zaten..Sağol bitanem, sevgiler, Umut'a da öpücükler..

    YanıtlaSil
  3. O güzel dilimlerden birini izninizle aldım:))
    elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Tam yapılıp yenilesi bir ekmek olmuş :) ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. tam buğday ekmeğinin çocuklar için daha faydalı olduğunu biliyorum verdiğiniz tarifle evde yapmayı deneyeceğim çocuklarıma
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. lezzetli somunlar, serap28 Ekim 2010 00:07

    Yeşimcim, tam tahılların her türü sadece çocuklarımız için değil hepimiz için çok elzem. Sağlığın ta kendisi demek. Ailecek tüketmenizde sayısız yarar görüyorum. Afiyet olsun canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. lezzetli somunlar, serap28 Ekim 2010 00:09

    Sevgili Balkahve, afiyet şeker BAL olsun..Ne mutlu bana..Paylaşılmayan hiçbir aş bana da şifa olmaz biliyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. lezzetli somunlar, serap28 Ekim 2010 00:10

    Zelihacım, yapan tüm ellere sağlık, sadece benimkilere değil. Afiyet olsun. Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...