Sayfalar

28 Ekim 2010 Perşembe

ÇAVDAR EKMEĞİ

Çavdar ekmeği tarifi
Çavdar ekmeği nasıl yapılır
Ekmek makinasında çavdar ekmeği yapımı


Dün tam buğday ekmeğini anlatmıştım. İkisi arasında tahıl içeriği dışında fazla bir fark yok. Gözle görülebilecek tek fark ise çavdar ekmeğinin rengi, kesinlikle daha sarımtırak, ancak lezzet yine müthiş. Sizi bilmem, lakin ben o hakiki tahıl kokusuna bayılıyorum. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*************

*2 su bardağı tam çavdar unu (kesinlikle hazır karışım değil)
*2,5 su bardağı beyaz un
*2 su bardağı su
*2 tatlı kaşığı instant maya
*1 tatlı kaşığı tuz,
*1 tatlı kaşığı şeker (varsa aynı miktarda pekmez kullanabilirsiniz)
*2 yemek kaşığı sıvı yağ
*Dilerseniz keten tohumu, çörekotu ekleyebilirsiniz

Yapılışı:
*************
*Sıvı malzemeleri öncelikle ekmek makinesinin haznesine koyun.
*En son maya olacak şekilde kuru malzemeleri de ekleyin ve temel ekmek programını çalıştırın.
*Program bitiminde ekmeği çıkarın ve tel ızgara üzerinde soğutun.
*Sıcakken DİLİMLEMEYİN..




8 yorum:

  1. Sen ne ekmeği yaparsan yap hepsi şahane.Uzmansın sen artık,ekmekçi güzeli.

    YanıtlaSil
  2. lezzetli somunlar, serap28 Ekim 2010 05:48

    Vay vay vay..Kurabiye güzelinden ekmek güzeline iltifat yağmuruna bakın hele..Canım, sağol..Afiyetler olsun. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Sıcakken dilimlemeyin diyorsun, iyi de nasıl dayanıcaz o kokuya:))))

    YanıtlaSil
  4. lezzetli somunlar, serap28 Ekim 2010 07:12

    İşte bütün mesele o evreyi geçebilmekte..Yoksa dilimledikten sonra kızartma makinesinde yine ısıtabilirsin Çenebazım..Ama haklısın, bu en zor soruyu sormuşsun bana..Cevabı inan bilmiyorum..:)) Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  5. Bayılıyorum ekmeklerinize! :)

    YanıtlaSil
  6. lezzetli somunlar, serap29 Ekim 2010 05:59

    Sağolunuz efendim..Ben de hem sizin yaptığınız güzel şeylere, hem ziyaretlerinize hem de doktor oluşunuza bayılıyorum. İçimde uhdedir de benim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Çavdar ekmeği en sevdiklerimdendir. Özellikle ertesi güne kalanı kızartıp, lezzetli bir peynirle keyfini çıkarıyorsanız..
    :))

    YanıtlaSil
  8. lezzetli somunlar, serap3 Kasım 2010 10:06

    Sevgili Ekmekçikız'ım, hiç kızartmadan yenir mi zaten? İlla ki biraz ısıtılıp kokusu yükseltilecek ki tadı çıksın değil mi? Sağolasın, sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...