Sayfalar

15 Aralık 2013 Pazar

PATLICANLI FIRIN MÜCVER (Atmayın, yapın)

Patlıcan mücveri nasıl yapılır
Patlıcanlı fırın mücveri tarifi
Fırın mücveri tarifi
Artan yemekten mücver nasıl yapılır 


PATLICANLI FIRIN MÜCVER TARİFİ:

"Patlıcanlı mücver de mi olurmuş?" diyeniniz var mı bilmiyorum ama inanın son derece güzel oluyor. En azından eşimin onayından geçmiş olması kriteri bile bana göre güzel olduğu anlamına geliyor :)) Tabii her zamanki gibi birkaç günde bitirilememiş ama tazeliğini de henüz yitirmemiş bir yemeğimi atmadan yaptım bunu, vaktini geçirmeden yani. Zeytinyağlı patlıcan oturtma vardı dolabımda. Pazartesi yapıp da çarşambaya bitmemiş olunca, ziyan etmeden mücvere çevirdim ben de. Zaten çok lezzetli bir yemektir benim için, bir de mücver malzemesi eklenince nefis oldu. Siz de lütfen atmayın, değerlendirin.. Afiyet olsun..


Malzemeler:
*********************

*Kalan miktarıyla zeytinyağlı patlıcan yemeği
*2 adet yumurta
*İsteğe göre dereotu-maydanoz-tuz-baharat-yeşil soğan
*Yemeğin miktarına göre yarım veya bir adet kuru soğanın rendesi
*Birkaç yemek kaşığı yoğurt
*Yemeğin kendi yağı yeter diye yağ eklemedim ben ama dilerseniz ilave edin.
*Mücver kıvamına getirecek kadar normal veya kepekli un (kıvam cıvık olacak, sert yapmayın)
*1 paket kabartma tozu (dilerseniz mahlepli kabartma tozu kullanabilirsiniz)

Yapılışı:
***********************

*Yemeğinizi rondonuzun içine alın (rondo yoksa çatalla ezebilirsiniz)








*Parçalayarak püre haline getirin.








*Diğer tüm mücver malzemesini gerektiği şekilde ekleyip karıştırın.








*Uygun büyüklükte fırın tepsisine alın (malzemeniz fırın tepsinizde iki parmak yüksekliğini geçiyorsa içi zor pişer, tepsi boyutunuzu buna göre ayarlayın)

*180 derece fırında üzeri kızarıp kürdan testinden geçene kadar pişirin.




*Fırından çıkardıktan sonra mutlaka yarım saat kadar dinlendirin ve sonra dilimleyerek tercihen yoğurt eşliğinde servis edin.

*Tercihe göre fırın yerine tavada kızgın yağda veya yağsız tavaya parça parça dökerek de pişirebilirsiniz.

16 yorum:

  1. Off nede güzel görünüyor,iyikide atmamış değerlendirmişsin. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmus. degerlendirmeniz cok guzel ve iyi bir fikir. Elinize saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. olsun tabiii patlıcandan her şey yapılsın:)))) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Süper fikir bayıldım,niye atalım tabii ..Nefis bir mücver olmuş,deneyeceğim..sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Kızartması dışında patlıcanın her şeyini yiyebilirim. Bu da nefis olmuştur mutlaka...Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da kızartması ağır geliyor Saadetçim.. Sağol..

      Sil
  6. Senin mücverlerin çok güzel oluyor. Ellerine sağlık eli lezzetli arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık ablacım çok hoşuma gitti bu tarif denemeye değer sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ohhh missss vallahi harika güzel görünüyor ellerine sağlık canımm.

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...