Sayfalar

5 Ocak 2012 Perşembe

OTLU GÖZLEME

Otlu gözleme tarifi
Otlu gözleme nasıl yapılır
Elde açma otlu gözleme tarifi


Yılbaşı sofralarında yeterince abartılır malum..Çoğunuzda öyledir sanırım. Bizde de hal böyle olunca, ertesi gün gözümüz yemek görmek istemedi, kahvaltı bile hafif geçiştirildi. Neden sonra, akşamüstü sularında 'artık bir şeyler atıştırsak mı ne?' dedirtti midelerimiz bize:)) Bahçede yeni yeni arz-ı endam eyleyen ıspanaklardan biraz toplamıştık. Benim canım nedense tencere yemeği yerine gözlemesini istedi. Hemen tutulan küçük bir hamur, tesadüfen dolapta bulunan lor ve tazecik ıspanaklar..Hazır yufkayla yapıyorsunuzdur muhtemelen, elde açmasını denemeyeniniz varsa hiç zor olmadığını söyleyeyim. Çünkü yufkaları büyük açmak zorunluluğu yok, hatta tavanıza sığdırabilmek için oldukça makul açmanızda yarar var. Haydi denemeye..Afiyet olsun..

Malzemeler:
*************
*Yarım kg. un (ben biraz kepekli ekledim)

*320 ml. su
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*1 çay kaşığı instant maya
*1 bağ ıspanak
*150 gr. kadar lor-çökelek-beyaz peynir
*İsteğe bağlı baharat-tuz-zeytinyağı

Yapılışı:
*********
*Un, su, 1 kaşık zeytinyağı, instant maya ve az tuz ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur tutup, içini hazırlayana kadar ağzı örtülü dinlendirin (bu iş mayalanma için değil, hamurun özleşmesi için gereklidir; hamurun mayalanmasına gerek yok, pişerken dokusunun daha göz göz olması için maya kullanıyoruz)
*İçini hazırlamak için ıspanakları yıkayıp ince ince kıyın.
*Peynir türünü ve baharatını da ekleyip iyice harmanlayın.
*Dinlendirdiğiniz hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde düzgün yuvarlak haline getirin. *Unlanmış tezgahta oklavayla ince açıp (hazır yufka kadar inceltmeyin) içine malzemeden dilediğiniz kadar koyun ve yarım daire şeklinde kapatın.
*Tırtıklı rulet, bıçak veya bir tabağın kıyısı yardımıyla kesip düzeltin ve yağsız tavada önlü arkalı kızarana kadar pişirin.
*Herbirine aynı işlemi yapın, kıyılardan artanı hamura ekleye ekleye devam edebilirsiniz.
*Ayran veya çay eşliğinde servis edin..
*İçini dilediğiniz çeşit hazırlayabilirsiniz..Otlu haline soğan eklemek isterseniz, soğanı ince çentip biraz sıvıyağda pişirerek kullanın..

11 yorum:

  1. Ellerinize saglik. Cok guzeller...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Serapçım, ben bunu çok sevdim.Hatta üşenmesem hemen deneyeceğim, ama hafta sonu kesinlikle yapacağım.Çünkü ben hep hazır yufka kullanırım, senin hamur süper gibi.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  3. Canim ellerine saglik cok güzel görünüyor afiyetler olsun hayirli aksamlar

    YanıtlaSil
  4. Nefisss ablacığım görüntüye bayıldım çok severim bende hele el açması bir başka olur ellerine sağlık, öpüyorum ...

    YanıtlaSil
  5. Nefisss ablacığım görüntüye bayıldım çok severim bende hele el açması bir başka olur ellerine sağlık, öpüyorum ...

    YanıtlaSil
  6. Serapım bayılıyorum bende gözlemeye
    otlu, patatesli en sevdiklerim.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Serapcımmmm beni baştan çıkarıyor bu yaptıkların:)))ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Serap'cım günaydın bende hafta sonu Urla pazarından aldığım karışık otla gözleme yapmıştım. Sıcak sıcak nasıl da güzel yeniliyor. Afiyetler olsun, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Selencim, Gülcancım, Feraycım, Selcencim, Haticecim,Bedişçim; çok sağolun canlarım..

    Nilgüncüm; hele ki Urla'dır, Seferihisar'dır Menemen'dir yerel pazarlardan alınmışsa ot, daha bir güzel olur illa ki, olmuştur da eminim:) Afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
  10. Dilekçim; sen ekmek yapan birisin, bu hamuru çok rahat açarsın canım, ufak ufak zaten..Şimdiden kolay gelsin arkadaşım:)

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...