Sayfalar

25 Ocak 2012 Çarşamba

KAYMAKLI HAVUÇ TATLISI

Havuç tatlısı tarifi
Kaymaklı havuç tatlısı tarifi
Kaymaklı havuç tatlısı nasıl yapılır
Havuçlu tatlı nasıl yapılır
Havuç cezeryesi tarifi


Kaymaklı havuç tatlısını evvelki hafta İstanbul'da bulunduğum sırada yapmıştım oğluma. Aslında üzerine krem şanti yayıyordum daha önce. Fakat marketten malzeme tedarik ederken, oğlum şanti aldırmayıp kaymak önerdi bu defa. Şöyle bir düşününce hiç fena fikir olmadığına aydım birdenbire:) Ve sonuç: Gerçekten nefis bir lezzet..Şiddetle öneriyorum. Evet, şiddetin her türüne karşıyım ama bunu önerirken değil:)))) Ve evet, biraz kolesterol zengini..Ama ne yapalım, iki gün üstüste biraz yürüyüş yaparsınız, olur biter..Afiyet olsun..

Malzemeler:
************

*1 kg. havuç (yaklaşık 8 adet orta-büyük boy)
*2 su bardağı şeker (ben 1,5 kullanıyorum)
*1 tatlı kaşığı tarçın
*1 su bardağı dövülmüş ceviz veya fındık
*1 - 1,5 paket kadar pötibör bisküvi 
*1 paket hindistan cevizi
*Üzeri için bir paket kaymak

Yapılışı:
*********
*Havuçları soyup rendeleyin.
*Derince bir tavada kendi suyuyla ve şekerle birlikte pişirin. Suyunu çektiğinde tadın, eğer diri kalmışsa bir çay bardağını geçmeyecek kadar su ekleyip çektirebilirsiniz.
*Tarçını, ceviz veya fındığı, kırıkladığınız pötibör bisküviyi ekleyip güzelce karıştırın.
*Tüm malzeme birbiriyle özleştiğinde kare veya büyük yuvarlak borcama döküp üzerini bastırarak yayın.
*Bu aşamada, kaymak değil de krem şanti kullanmak isterseniz; tarifine göre hazırladığınız bir paket krem şantiyi yayıp üzerine bir paket hindistan cevizi dökebilirsiniz.
*Kaymak kullanmak isterseniz de öncelikle hindistan cevizinin tamamını tatlınızın üstüne yayın.
*Servis yaparken de her dilimin üzerine birer parça kaymak yerleştirin.










18 yorum:

  1. harika bir lezzet kaymaklı da olunca mis:) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglık canım.Hem pratık hemde nefıs olmuş.SEVGILER..

    YanıtlaSil
  3. Vallahi kalori bombası ama değer değil mi? Serapçım.Eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Nefis.Kaymak krem şantiden daha güzel bence de:)

    YanıtlaSil
  5. wwwksk60 blogspot.com25 Ocak 2012 13:35

    bayılırım çok güzel olmuş ellerine sağlık serap hanımcığım.

    YanıtlaSil
  6. seçim doğruda canım benim tam bir bomba:)))ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım.Havuç tatlıya yakışıyor vesselam :))

    YanıtlaSil
  8. Aman Allah'ım diyeceğim ben, havucu bizim kıvırcık kıtır kıtır yer, ben tatlısını da çok severim ama hep başkalarından yedim kendim hiç yapmadım, eh bu tarifi de deftere eklemeden olmaz, ilk fırsatta denenecekler listesine eklendi acaba Deniz'in doğum gününde yapsam mı?

    YanıtlaSil
  9. Çok lezzetli görünüyor, cezeryeyi hatırlattı bana, ellerinize sağlık ,sevgiler
    Tülay

    YanıtlaSil
  10. Nefis olmuş, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. havuç ile yapılan tatlıların tadına bayılıyorum.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  12. oy oy nefis görünüyor.ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik Serapcim cok nefis gorunuyor bende sıklıkla yaparim. kaymak cezeryeye cokyakismis.Sizlere afiyet olsun canim.
    cok sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. ben de mevsiminde havucu cok kullanirim tatli yaparken. ellerine saglik ablacim. hem de afiyet olsun sizlere :)

    YanıtlaSil
  15. Şehrinazcım, Özaycım, Pembe Kekiğim, Çiğdemcim, Cevvercim, Elifçim, Eylemcim, Bernacım, Özgülcüm, Şeydacım; çok teşekkürler ediyorum, sağolun..

    Dilekçim ve Haticecim; haklısınız, tam bir kalori bombası bu:)) Ama ne yapalım ki arada oluyor..

    Fadişçim; bu haliyle de marulumun seveceğini düşünüyorum..Bir dene bakalım, bana da haber ver emi:))

    YanıtlaSil
  16. Tülaycım; gerçekten de cezeryeye çok benziyor, tek farkı biraz daha yumuşak olması..Sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...