Sayfalar

18 Aralık 2011 Pazar

MAŞ FASULYELİ SALATA

Maş fasulyeli salata tarifi
Maş fasulyeesi nedir
Maş fasulyesinin faydaları
Maş fasulyesi salatası nasıl yapılır


Dengeyi tutturmak mühim iş..Biraz kalorili tarif vereceğiz, biraz hafif..Hepsinden yiyeceğiz ama ucunu kaçırdığımızda biraz salata, biraz çorba ve meyveyle durumu kurtaracağız. Böylece basküllerle ve bünyeyle iyi geçineceğiz:)))) Baktım; son günlerde pideler, sütlü tatlılar, ekmekler almış gitmiş blogda..Hemen nefis bir salata tarifi gireyim dedim. Midenizi de içinizi de rahatlatacak ferah feza bir salata bu..Afiyet olsun..

Malzemeler:
***********
*1 muhallebi kasesi maş fasulyesi (büyük marketlerde, aktarlarda veya zahirecilerde satılıyor)

*1 demet roka-yarım demet maydanoz (Yeşillik seçimini dilediğiniz gibi yapabilirsiniz)
*2 adet domates
*1 adet kırmızı soğan,
*İsteğe bağlı bir-iki diş dövülmüş sarımsak
*Limon ve/veya sirke-zeytinyağı-nar ekşisi-tuz-pul biber
*Akşamdan ıslattığınız maş fasulyesini diriliğini kaybetmeyecek kadar haşlayın, süzün.
*Roka, maydanoz ve dilediğiniz diğer yeşilliği (marul-kıvırcık olabilir) yıkayın. İrice doğrayıp salata kasesine alın.
*Soğanı yuvarlaklar halinde kesin ve halkalarına ayırın, ekleyin.
*Domatesleri ince yarım daireler halinde kesin ve kasenin kıyısını çevreleyecek şekilde sıralayın.
*Haşlanmış maş fasulyesini de serpiştirerek ekleyin.
*Sosu için gerekli malzemeyi ekleyin, tuzunu da ektiniz mi, servise hazırdır.


*Gelelim maş fasulyesinin faydalarına:)) Tanışıklık mazimizin eski olmadığı, yeni yeni kaynaştığımız bu fasulye türü, google'da yaptığım kısa araştırmaya göre şu faydaları içeriyormuş:

*Bağırsak düzenleyici ve şeker düzenleyici (muhtemelen posalı yapısından dolayı)
*B vitaminleri, protein ve lif yönünden zengin
*Hücre yenileyici
*Tüm benzeri tahıl türleri gibi kolesterol düşürücü

Maş fasulyesi, Güneydoğu Anadolu mutfağında çok kullanılmaktaymış. Akdeniz'de de Toroslar'da yetiştirilmekte olup adına 'cin börülcesi' de deniyormuş.



12 yorum:

  1. Arkadaşlarım geldiğinde ve arada yapıyorum. çok güzel, ve sağlıklı. Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. en daha hiç yemedim bi ara alıp yapmalı:) ellerine sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Sırf bu salatan için gidip alıcam bu fasulyeden Seapcım, ne kadar börülceye benziyor. Ellerine emeğine sağlık. Sevgiler canım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. eşime söyliyeyim bulsun bunda:) ohhh be canım düşünceli kardeşim benim. hep K la hep Klar değil işte salata da olsun demi ama:)))
    ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Benimde masamdan hiç eksik olmaz
    Nasıl da güzel görünüyor :)
    Cok sevgiler afiyetle...

    YanıtlaSil
  6. Bana hepsi uyar tariflerinin :)
    Hepsi de birbirinden nefis,fakat şu fasülye en favorilerimden olabilir :)
    Ellerine,emeğine sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım.enfes görünüyor.güzel bir hafta diliyorum.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Hiç yemedim ben bu fasulyeden ya :(( yazık bana
    en kısa zamanda denemeliyim bi keresinde marketten tam alıyordum arkadaş amannn pişmez şimdi o hem güzelde değildir dedi çaydırdı beni ..
    Ama senin yaptığın salata nefis görünüyor ilk fırsatta denemeliyim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Ben geçen hafta biraz abarttım bu yüzden bu haftayı salata ağırlıklı geçireceğimm.
    Ellerine sağlık ablacımm..
    nefiss bir salata olmuş.

    YanıtlaSil
  10. Hülyacım; maş fasulyesiyle tanışmış olduğuna sevindim..Sağol canım..

    Yemek bir aşk, Afetçim, Haticecim, Zelihacım, Yıldızcım; bulduğunuzda mutlaka deneyin, çok sağolun canlar..

    Nunucum, Yeşimcim, Melihacım; çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  11. faydalı olduğunu duyduğumdan beri yapıyorum yarınki misafirler için bu akşam yine yapıcam ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  12. Handecim; teşekkür ederim, size de afiyet olsun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...