Sayfalar

16 Aralık 2011 Cuma

KUŞBAŞILI PİDE

Kuşbaşılı pide tarifi
Etli pide tarifi
Kuşbaşılı pide nasıl yapılır


Eğer vejetaryen değilseniz, büyük olasılıkla tıpkı benim gibi 'pideye hayır' diyemiyorsunuzdur:) Gerçi ben vejetaryen değilim, olamam da çünkü etin her türünü severim. Ancak eğer akşam yemeğine etli yemek planlıyorsam, gündüz etli pide yemem; tercihimi otlu veya beyaz peynirliden yana kullanırım..'Bir öğün et, bir öğün sebze' prensibine uyarım yani:)

Fakat geçen gün, uzun zamandır gözüme kestirdiğim bu pideleri akşam yemeği için yapmak kısmet oldu nihayet. Artık bizim köyün ekabir pidecisine mahkum değiliz diye pek sevindik eşimle, zira adamlar -hele de mevsim kış ise- akşam 18.00 dedi mi kapatıp gidiyorlar:)) Daha güzeli ne biliyor musunuz? İçinde ne olduğunu biliyorsunuz, eti bildiğiniz yerden alıp kendiniz hazırladığınız için tabii..Tavsiye ederek ve afiyet olsun diyerek tarifime geçiyorum..

Malzemeler:
***********
(4 pide için)

*500 gr.un (ben bir kısmını kepekli kullandım)

*1 su bardağı ılık su
*1 tatlı kaşığı instant maya
*Tuz

Üzeri için:
------------
*350 gr. kadar kuşbaşı kuzu eti
*3 çorba kaşığı sıvıyağ
*1 soğan
*2 domates
*Tuz, karabiber, isteğe göre pulbiber-biberiye
*Dilerseniz kaşar peyniri

Yapılışı:
********


*Hamur malzemesini güzelce yoğurun, hamur elinizden kurtulduğunda hazır demektir.
*Ağzını örtüp ılık bir yerde kabarana kadar bekletin.
*Bu arada hamurunuz olurken siz içini hazırlayın.
*Bunun için soğanı yemeklip kıyın.
*Eti de kuşbaşı halinden biraz daha ufak hale getirmek için ince ince doğrayın.
*Her ikisini sıvıyağda biraz kavurun.
*Et suyunu bırakıp çektiğinde küp doğranmış veya rendelenmiş domatesi, tuzu ve baharatı ekleyin.
*Üzerine biraz sıcak su ekleyip kapağını kapatın ve et yumuşayana dek pişirin.
*Bu arada mayalanan hamurunuzu unlanmış tezgaha alın ve gazını kaçırtmak için biraz yoğurun.
*4 eşit bezeye ayırın.
*Her birine ister oklava yardımıyla ister elinizle pide şekli verin ve fırın tepsisine yerleştirin (fırınınız mini veya midi ise iki tepsi gerekebilir)
*Üzerlerine etli harcı eşit olarak yayın, kaşar da tercih ettiyseniz rendelenmiş kaşarı üzerlerine bölüştürün ve bekletmeksizin önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında yarım saat pişirin (pidede ikinci mayalamaya gerek yoktur)
*Sıcak ya da ılık servis yapın (pidecilerdeki gibi üzerine margarin veya tereyağı sürebilirsiniz, tercih sizin)



20 yorum:

  1. Serap hanımcığım bu ne güzellik.Kaç kişi hayır diyebilir bilmiyorum ama ben de hayır diyemem. Ellerin dert görmesin. sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Serapcım
    oldu mu ya şimdi bu saate buuuu hala işyerindeyim daha çıkmama 1 saat var ve çok ama çoooook acıktım pideleride görünce açlık tavan yaptı yani :))
    Neyse ki bizim pideci açık gece saat 10 a kadar bi uğrayayım :))
    Canım ellerin dert görmesin sizlere afiyetler olsun.
    İyi akşamlar.....

    YanıtlaSil
  3. Oy ağzım sulandı, bayılırım kuşbaşılı pideye. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu pideye hayır diyemem.Çok nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. canım ellerıne sağlık cok lezzetlı gorunuyorlar Harika...

    YanıtlaSil
  6. Ben de kıymalı pide yaptım geçen gün.Ama pidecide pişirtmek daha mantıklı valla.Senin orda yakında pideci yoktur değil mi))

    YanıtlaSil
  7. bende pidenin her türlüsünü severim:) evde yapmak harika bir fikir ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Pidelerin evde yapılması daha sağlıklı. afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine saglik canim:-)nefiss olmus...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok lezzetli görünüyor,elerinize sağlık...ben de ne zamandır kır pidesi yapacağım ,bakalım artık :)

    YanıtlaSil
  11. Nefis görünüyor Serap ablacım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. kilolarıma rağmen yiyebilirim:))) süper görünüyor bende kendim yapıyorum canım yada içini hazırlıyorum karşı komşumun pide salonu var oraya yoluyorum. en güzeli evde yaptığımız ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Kıymalı yada etli pideyi çok severim Serapçım. Harika tarifini bende deneyeceğim ellerine sağlık canım..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ablacımmm her yaptığın ayrı bir güzel oluyor ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  15. Elifçim; önce görsellik:))

    Yıldızım; ne yapalım, bizim pideci ekabir. Sen yaptır da git eve:))))

    Leylakçım; ben de kıymalıya tercih ederim; sağol canım..

    Pembe Kekiğim; ben de hayır diyemiyorum:))

    Cansu'cuğum; çok sağolasın..

    Petekçim; dediğim gibi, tek pideci var, o da erken kapatıyor:))

    Şehrinazcım, Hülyacım, Elifçim, Müberracım; çok sağolun..

    Tülaycım; sen bu işlerde benden iyisindir eminim:))

    Haticecim; ben senin kilolarına kurban olurum:))))

    Feraycım; sonucu merak ediyorum, paylaşırsan sevinirim..

    Bedişçim; çok sağol canım, çok naziksin..

    YanıtlaSil
  16. Oooo biberiye girmiş içine nasıl da lezzet katmıştır. Afiyet şeker bal olsun.

    YanıtlaSil
  17. Kuzum kıskanıyorum bu maharetini, bu saatlerde bakmakta işkence mubarek:) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  18. Aylincim; vallahi ayıptır söylemesi çok güzeldi:))

    Afetçim; senin eline beceri konusunda ben su dökemem, bunu hepimiz çok iyi biliyoruz:)))) Sağol canım yine de..

    YanıtlaSil
  19. ellerine saglik muhtesem gözüküyor,büyük bir basari:-) en kisa zamanda denemeyi düsünüyorum.

    YanıtlaSil
  20. Umarım dener ve beğenirsiniz arkadaşım, sağolun..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...