Sayfalar

9 Ağustos 2011 Salı

PATLICAN SİLKME

Patlıcan silkme tarifi
Zeytinyağlı patlıcan yemeği tarifi
Patlıcan silkme nasıl yapılır


Yaz geldi mi, asla hayır diyemediğim sebzelerden biridir patlıcan, çoğunuzun da öyledir eminim..Nesi olursa artık; etlisi, zeytinyağlısı, kızartması, közlemesi. Hiç farketmez..En pratiği de bu lakin. Hepsi çiğden, doğra ve oturt ocağa, tamamdır. Ha, arada bir de silkele tabii..ki adını haketsin:)) Tencere fotoğrafındaki sebzeler gözünüze biraz şekilsiz, değişik renkli gelebilir, mesela domatesler, biberler.. Normaldir, çünkü onlar "iyi tarım !!!!!!!!!!" ürünü değil de ondan. Allah'ın ilgilenilmemiş, alabildiğine doğal bahçesinde, kendiliğinden yetişmiş, öylesine sebzeler de ondan !!!! Anladınız siz:)) Afiyet olsun..

Malzemeler:
***********************


*5-6 adet patlıcan
*3-4 adet yeşil biber
*1-2 adet kuru soğan
*1 baş sarımsak
*3-4 adet domates
*Zeytinyağı
*Tuz-çekme karabiber (sevgili Oya Hanım' ın deyimiyle kırt kırt:))
*Bir fiske toz şeker

Yapılışı:
***************
*Patlıcanları alacalı soyup fazla minik olmamak kaydıyla doğrayın ve tuzlu suda acısının çıkması için bekletin.
*En alta soğanı yemeklik doğrayın.
*Diş diş ayırıp soyduğunuz sarımsağı ve çok inceltmeden doğradığınız yeşil biberleri ekleyip zeytinyağını dökün.
*Patlıcanları sudan sıkarak çıkarın ve tencereye alın.
*Üzerine soyup küp küp doğradığınız domatesi (rendelemeyin) yayın ve tuzunu, şekerini, karabiberini serpip harlı ateşe oturtun.


*Biraz fıkırdadığında tencereyi saplarından tutup silkeleyin, kaşık sokmayın.
*Altını kısın ve pişmeye bırakın.
*Piştiğinden emin olduğunuzda ateşi kapatın.
*Mümkünse mutlaka soğutarak hatta bir gece buzdolabında bekleterek servis edin.









15 yorum:

  1. Hımm
    ben de çok severim :))
    ellerine sağlık canım
    ha bu arada sen pek bi hamarat oldun son günlerde her gün yeni tarif :))
    hıııı :))

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık ben de bu yemeği çok severim çok hafif lezzetli oluyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık, bende Yıldızın çığırtmasından yaptım az önce:)) malzemeler aynı ama yapılış ve sunumlar farklı :) patlıcan olsun da asıl olursa olsun bana:)))))

    YanıtlaSil
  4. Sorma Yıldızcım; hemen hemen hepsi sırada yazılmayı beklenen tarifler:)) Ramazan dolayısıyla yoğunlaştırdım..Hamarat? Uzaktan bakınca hiç öyle durmuyorum dimi:))) Canım, sağol..

    Haticecim; o tarif de nefis olur eminim. Sağol, afiyet olsun canım..

    Özgencim; çok sağol canım benim..

    YanıtlaSil
  5. Serapçım ben de patlıcanı çok severim yanına sarımsak da yoldaş oldumu tamamdır ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Yanına cacıkla harika ve sağlıklı bir yemek eline sağlık Serapcığım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. bu kaşık sokmama ya katılıyorum canım.bende yeşil fasülyeye hiç kaşık sokmam.rahmetli anneannem öğretmişti.yemeğin tadı başka bir güzel oluyoır böyle.ellerine sağlık.öpyorum.

    YanıtlaSil
  8. Patlıcan sevilmez mi ellerinize sağlık.. hafif ve güzel bi yemek olmuş..

    YanıtlaSil
  9. bizim buralarda buna bastırma deniyor sanırım. hatta teyzemler bu yemeği baya bir stok yaparlar. kavanoz kavanoz. ben de her türlüsünü severim patlıcanın. ama sizin yaptığınız gibi bol sarmısaklı olmalı :)

    YanıtlaSil
  10. Şu aralar en sık yediğim yemeklerden biri..
    Az zeytinyağlı patlıcan yanında salata ve yoğurtla çok da severek yiyorum.
    Bu şekilde beslenmenin faydasını görüyorum ve çok seviniyorum.
    Tam 9 kilodan kurtuldum.:))

    Ellerine sağlık ablacııııım !
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. Tam yazlık nefis bir yemek, ellerinize sağlık Serap ablacım.

    YanıtlaSil
  12. Gülercim, Minecim, Sevdacım, Seçilcim, Nilhancım, Melihacım, Müberracım; hepinize yürekten katılıyorum, teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  13. ımmm bayılırım şimdi tam patlıcan zamanı bol bol tüketmeli
    ellerine sağlık canım harika olmuş
    mutlu haftalar
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Çok severim ama eşim hiç sevmez ne yazıkki .Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. Handecim, Aylincim; çok teşekkürler..Sevgiler..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...