Sayfalar

14 Ağustos 2011 Pazar

HAŞHAŞ TOHUMLU EKMEK

Haşhaş tohumlu ekmek tarifi
Haşhaşlı ekmek tarifi


Zaman zaman yardımcımın kızına - benim ekmeklerimin bir numaralı hayranı olduğu için - değişik ekmekler yaptığımdan bahsetmişimdir size. Bundan gerçekten çok büyük keyif alıyorum. Sayesinde çeşit sayım her gün artıyor:)) Tarifler bazen özgün olarak bana ait oluyor, bazen de alıntı. Son yaptıklarımdan olan bu haşhaş tohumlu ekmek, SEVERIN ekmek makinasının kitabından uygulandı mesela. Dişinize çıtır çıtır haşhaş tohumu gelmesinden rahatsız olmazsanız şayet, beğeneceğinize eminim..Elinizde de yapabilirsiniz tabii. Afiyet olsun..

Malzemeler:
*******************


(Kaşık ölçüleri makinaların içinden çıkan çift taraflı kaşıklarla verildi)

*1 su bardağı süt (200 ml)
*75 ml. su
*Yarım kilo beyaz un veya 'kepekli un' adı altında satılan un
*4 yemek kaşığı haşhaş tohumu (aktarlarda, büyük marketlerde bulabilirsiniz)
*1,5 çay kaşığı tuz
*2 yemek kaşığı tozşeker veya 1 yemek kaşığı pekmez
*30 gr. yumuşak tereyağı
*1 çay kaşığı instant maya

Yapılışı:
********************
*Sıvı malzemeler öncelikli olmak üzere tüm malzemeyi makinanızın haznesine koyup temel ekmek programına kurun.
*Program bitiminde ekmeği hazneden çıkarıp tel veya hasır nihale üzerinde soluklandırın.
*Çok sıcakken kesmeyin, dağılır.









15 yorum:

  1. Sevgili arkadaşım nasılsın pek haberleşemedik, işallah yeni buluşmalarda görüşürüz, ben bu aralar seyatteyim, sana uğrayanadım, sevgimle öptüm.....

    YanıtlaSil
  2. Zehracım; iyiyim sağol. Ben de kah bilgisayarımın amansız arızalarından, kah oğluşumun tatil dolayısıyla İzmir'de oluşundan pek fırsat bulamıyorum. İnşallah toplantılarda görüşürüz canım, çok sağol..

    YanıtlaSil
  3. eline sağlk serapcım,zaten ekmek dendiğinde aklımda sen varsın:))

    YanıtlaSil
  4. sıcak sıcak yemesi harika olur.ellerine sağlıkcanım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Serapçım ellerine sağlık bir evin ekmek kokması kadar güzel bir şey olamaz

    YanıtlaSil
  6. Feriha ablacım; teveccühün..Sağol:))

    Sevdacım; çok sağol..

    Gülercim; katılıyorum:)) Çok sağol..

    YanıtlaSil
  7. ablaaammm!!!
    yine şahane br ekmek çıkıvermiş ellerinden maşallah.
    maharetli ellerine sağlık diyorum.
    çoook öpüyorum.

    tadını mı??ben tadının harika olduundan eminim.
    serap ablamın imzası var altında.
    bayyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  8. Alevcimmmmm..Teveccüh buyurmuşsun ablacım, çook sağol..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor.Evde pişen ekmeklerin tadı bir başka:)

    YanıtlaSil
  10. 10 numara canim yaaa !! ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım harika görünüyor eminim tadıda öyledir.

    bence ekmek tariflerini kitap haline getirmelisin:))

    YanıtlaSil
  12. evde pişirilen ekmek kokusuna bayılırım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  13. Ablacııım her zamamki gibi misss ekmeklerinden yapmışsın..
    Ben bir dilimcik alıp kaçıyorum.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Serap ablacım ellerine sağlık, senin ekmeklerine bayılıyorum :)

    Yarışma sürecindeki desteğin ve yorumların için de çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  15. Pembe Kekiğim, Mutfaktan Mis Kokularım, Eylemcim, Melihacım, Müberracım; çok sağolun..

    Haticecim; kitap fikri ileriye dönük düşündüğüm bir şey..İnşallah, kısmetse o da olur:)) Sağol canım..

    YanıtlaSil

İKİ DAKİKANIZI AYIRIP FİKRİNİZİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...